Fejllede bios opdate (soltek)
Fra : Henrik

Dato : 08-01-02 23:07

Hej

Jeg ligge inde med et Soltek SL-75KAV (PCB Version F1) hvor en bios updata
er gået galt (kortet er dødt).
Jeg har samme bundkort siddende i min maskine nu dog er PCB Version F5.

Jeg har hørt at jeg kan få liv i mit døde bundkort ved at bruge det nye,
fordi de er ens. Er der en der kan bekræfte dette og også fortælle hvilken
procedure jeg skal følge ?

Henrik

Fra : Sporten

Dato : 08-01-02 23:35

"Henrik" <nytliv@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fordi de er ens. Er der en der kan bekræfte dette og også fortælle hvilken

Hej henrik.
det du skal gøre er at, lave en bootdisk, hvorpå du har lagt bios filen og
awardflash. start den maskinen der virker op, og lade den boote på
disketten. når den er færdig, tager du en skruetrækker fra hver side af bios
chippen, og lirker den fri.(pas på de små ben knækker meget let)
så montere du den bios chip der ikke virker.
så køre du flash programmet og flasher din bios.

men inden du prøver på alt dette, vil det nok være en ide, at prøve den bios
du har der virker, i det board der ikke virker.

MVH
Sporten.

Fra : Henrik

Dato : 09-01-02 00:05

"Sporten" <mroslev@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så montere du den bios chip der ikke virker.
> så køre du flash programmet og flasher din bios.

Ok tak skal du have men lige et ? Vil det sige at jeg kan tage bios ud mens
der er strøm på maskinen ?

> men inden du prøver på alt dette, vil det nok være en ide, at prøve den
bios
> du har der virker, i det board der ikke virker.

Del vil jeg gøre, og hvis den ikke virker så skal jeg ikke gøre forsøget
eller ?

Henrik

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 09-01-02 09:55

> [...]
> bios
>
> Ok tak skal du have men lige et ? Vil det sige at jeg kan tage bios ud

Ja, for du ka jo ikke boote en pc uden bios ...

> bios
>
> Del vil jeg gøre, og hvis den ikke virker så skal jeg ikke gøre forsøget
> eller ?

Så er der sikkert andre komponenter på boardet der er døde ...

Fra : Henrik

Dato : 09-01-02 21:28

> [...]
> så montere du den bios chip der ikke virker.
> så køre du flash programmet og flasher din bios.

Hej igen

Så har jeg begge computere oppe at køre igen, mange tak for svar.

Henrik