Discus vandværdier...
Fra : Kim Jensen

Dato : 08-01-02 22:39

Hej allesammen - og godt nytår,

Jeg har flere steder set, at nogle anbefaler, at man holder sine Discus ved
en temperatur på 30 grader celcius. Samtidig har jeg i Dick Au's bog "Back
to Nature - Discus" læst, at han anbefaler en temperatur på helt ned til 27
grader celcius.

Jeg holder selv mine (iøvrigt sunde og raske Discus) ved en temperatur på 28
grader celcius i "selskabsakvariet" (sammen med bl.a. Rød Neon og Øksefisk),
mens de i opdrætsakvarierne går ved 29 grader celcius. Hvad er årsagen til,
at nogle anbefaler den høje temperatur?

Er der forøvrigt nogen af jer, der har succes med at holde (og evt. få unger
med) Discus uden den regelmæssige varmekur? I så fald, ved hvilken pH og Gh?
Jeg er også meget interesseret i at høre om andres erfaringer (gode som
dårlige) iøvrigt omkring temperatur og andre vandværdier som f.eks. pH.

Mvh. Kim