Router switch netværk
Fra : Nielsen

Dato : 08-01-02 22:23

Hej i gruppen
Mine problemer dækker hvis også netværk gruppen, men jeg vover pelsen.
Jeg har lige fåede tecom router fra orange, Jeg have i forvejen 2 pcer på
net-
værk igennem en switch. netværket fungerede som det skulle.
Dog skulle jeg tilføje ip adr. på jeg brugte 192.120.120.1 og 2 på den anden
undermaske 255.255.255.0
Nu har jeg så sat routeren op, den ville kun acceptere automatisk ip
adresse.
Indtastede nr i gateway 192.168.xxx.xxx. Jeg kan nu benytte mig af inet på
begge pcer. også samtidigt. Problemet er så at der ingen netværks kontakt er
mellem pcerne.
Er der en der har et guldkorn til mig ?

Mvh Ole

Fra : wegge@cvusyd.edu

Dato : 10-01-02 09:21

Har du stadigvæk samme undermaske til begge maskiner 255.255.255.0 ?
ellers bliver det nok et problem

John

Den 08-01-02, 22:23:22, skrev "Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk> til emnet
Router switch netværk:

Fra : Nielsen

Dato : 10-01-02 19:08

Hej

Jeg har løst problemet, det var min firewall der var lidt langhåret.

Mvh Ole