Øhmmm.... bin?
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 08-01-02 22:42

Jeg har netop downloadet en lille exe-fil fra Chaintech, der skulle få
grafikken til at køre hurtigere på et Chaintech 6VIA3 bundkort.

Når jeg kører filen får jeg en ny fil, der hedder 6via3712.bin - hvad gør
jeg ved den?

Der er ikke nogen anvendelige brugsanvisninger hos Chaintech og jeg synes
ikke lige, at jeg kender .bin filer.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 08-01-02 23:18

Kirsten og Hans Erik wrote:

> [...]
>
>Der er ikke nogen anvendelige brugsanvisninger hos Chaintech og jeg
>synes ikke lige, at jeg kender .bin filer.

Det lyder som om du har downloadet en bios-update til dit bundkort
(.bin er en binær fil). Hvis du ikke har et (alvorligt) problem som den
skal løse og er ret sikker på hvad du gør vil jeg fraråde at du
begynder at flashe dit bundkort...det kan gå ret galt (dødt bundkort).

Christian

Fra : Jones

Dato : 08-01-02 23:09

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gør
> jeg ved den?
>
> Der er ikke nogen anvendelige brugsanvisninger hos Chaintech og jeg

Pak den ud med winiso http://www.winiso.com/download.htm, eller brug et
brænderprogram (fx FireBurner), der understøtter bin-filer.

MVH Jones

Fra : Jones

Dato : 08-01-02 23:11

"Jones" <jones1024@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

et
> brænderprogram (fx FireBurner), der understøtter bin-filer.

Sådan noget sludder. Det er selvfølgelig en bios-fil.

MVH Jones

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-01-02 11:17

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 08-01-02 23:14

Det lyder som en bios flashfil. Du skal have et flashutility, der sikkert
kan hentes på Chaintech's hjemmeside. Og gode nerver !
Og husk, som en anden skribent herinde siger: If it ain't broke - don't
flash it...(eller fix it, kan ikke lige huske det)

Torben