Mat & fedtet pels..........
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 08-01-02 22:05

Hejsa...

Vores 2 årige hvide hankat. (bla. af skovkat/exotic & semi langhåret) har de
sidste par mdr. fået en meget mat og fedtet pels. Han har desuden tabt sig,
men ikke noget af betydning. Dyrlægen siger han er sund & rask og virker til
at være en meget glad og tilfreds kat. Vi har vasket ham et par gange med
katteshampoo, en normal og en til fedtet pels, men uden resultat :(
Så hvis der er nogle der har nogle gode råd modtages de med kyshånd....

Knus & Kram

Stella & Uffe

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-01-02 22:44

Hvis han ikke er kastreret kan det hjælpe

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : AnnetteS

Dato : 08-01-02 23:20

Hej Stella og Uffe,
Holder katten ikke sin pels selv? - Missere plejer jo selv at tage sig
af den slags.
Jeg ville råde jer til at prøve med nogle ekstra vitaminer og så måske
'opmuntre' jeres kat en masse i løbet af dagen.
Om det er pladder eller ej er jeg ikke klar over, menjeg har ladet mig
fortælle at katte som har humørsvingninger, og måske ikke er i balance
med sig selv oplever den slags 'hårproblemer' og ikke har lyst til 'at
gøre noget ud af sig selv'.
Hvis missen ellers holder sin pels, så ville jeg prøve med vitaminer,
evt. hormonbehandling, men det ved dyrlægen vist mere om end jeg.
Vh. Annette

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Olsen & Sanne Jø~

Dato : 09-01-02 00:44

Prøv at gi din kat noget mælk med æg i, det skulle gi den en flot og
skindende pels. Det skulle desuden også hjælpe på fældning!

Jeg har selv prøvet det og det hjælper...

MVH Sanne
Uffe Thomsen <forbandede@rudekuvert.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1fmvi$ah4$1@sunsite.dk...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-01-02 18:12

Hej Uffe

Hvad fodrer I med...? Prøv evt. at skifte over til et foder med lidt mindre
fedt i (gøres langsomt, over en uge-14 dage, så missens mave ikke går i
kludder).
Hvis fedtet hovedsaglig sidder omkring haleroden, kan kastration hjælpe
(hvis han ikke er det i forvejen).

De to andre råd om ekstra vitaminer/hormoner og mælk med æg i, vil jeg holde
mig langt fra!
Vitaminbehovet bliver rigeligt dækket ved fodring med godt tørfoder - nogle
vitaminer/mineraler kan overdoseres med sygdom til følge.
Hormonbehandlinger er bare noget skidt!! De er kræftfremkaldende og har
flere andre bivirkninger, så det skal man slet ikke begynde på...
Mælk - til katte... nej! De kan ikke nedbryde lactosen (mælkesukkeret), og
får derfor ofte diarré af mælk i selv meget små mængder - kan absolut ikke
anbefales. Hvis man endelig skal gøre noget, så kan man bruge kaffefløde
(Fløde 13) med en æggeblomme i - og husk, at også katte kan få salmonella,
selv om det ikke sker så tit, da katte tilsyneladende er mere resistente
over for det, så behandl ægget som hvis I selv skulle spise det.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Ole Olsen & Sanne Jø~

Dato : 09-01-02 21:21

Det er ikke alle katte der kan tåle mælk....men nogen kan!!!!
Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1htpv$28hk$1@news.cybercity.dk...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-01-02 21:25

"Ole Olsen & Sanne Jørgensen" <olesan@hardware.dk> skrev...
> Det er ikke alle katte der kan tåle mælk....men nogen kan!!!!

Ja, okay - men skal vi så ikke sige, at ca. 99% IKKE kan...
Hvis katten har været vant til at få mælk fra den var killing, kan man til
tider oparbejde en form for "immunitet" som gør, at katten tilsyneladende
kan tåle mælk, og derfor ikke får diarré af det.
Så med mindre den har været vant til at få det, og ikke har gener ved det,
så synes jeg ikke at man skal give sin kat mælk.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Ole Olsen & Sanne Jø~

Dato : 09-01-02 23:45

Så har jeg åbent bart haft de 1% af de katte!!
Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1i94v$2vn3$1@news.cybercity.dk...

Fra : AnnetteS

Dato : 09-01-02 23:19

Som jeg skrev ang. hormonbehandlinger og vitaminer,- det ved dyrlægen
mere om end jeg og det er nok den bedste til at råde og vejlede med den
slags :)

http://www.kandu.dk/

Fra : x

Dato : 11-01-02 23:22

In article <a1fmvi$ah4$1@sunsite.dk>, forbandede@rudekuvert.dk says...
> [...]
> katteshampoo, en normal og en til fedtet pels, men uden resultat :(
> Så hvis der er nogle der har nogle gode råd modtages de med kyshånd....

Mat og fedtet pels og vægttab
Jeg kender til følgende tilfælde hvor stres var årsag til det.

Ny kat / Hund eller andre dyr i huset
Flytning
Fødsel
Støj / nabo støj
Natarbejde

Det er 5 tilfælde jeg kender til der forårsagede netop det
der er beskrevet.
Men det kan selvfølgelig være så meget andet.

mvh jensenjs