Ang. k7s5a
Fra : JackD

Dato : 08-01-02 21:29

Hejsa.
Mit bundkort gider ikke rigtig køre med min Athlon t-bird 1200mhz. Den kan
kun køre 100mhz. Hvis jeg sætter den på 133, låser den sig hele tiden når
jeg er inde i windows. Nu har jeg prøvet alle slags windows systemer, men
ingen held. Nu kører jeg kun 900mhz. Er det en bios opdatering der skal til
eller hvad.
På forhånd tak.

Fra : Kenneth Bon

Dato : 08-01-02 22:19

"JackD" <sagafan@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er inde i windows. Nu har jeg prøvet alle slags windows systemer, men
> ingen held. Nu kører jeg kun 900mhz. Er det en bios opdatering der skal

Ja - det er et RAM-problem - fra 1- 1,4 GHz er der problem med det bundkort
og det at køre SD-ram i det hele taget...

Prøv at flashe bios til den nyeste 01/12/15 - så skulle det være klaret..

/Kenneth

Fra : Jan Ransdam

Dato : 09-01-02 12:26

Hej

Jeg er ikke sikker på om en bios update løser problemet. Jeg tror nærmere at
problemet kan være relateret til din strømforsyning - hvor mange watt er den på
??

Den skal som hovedregel være min. 300 Watt før du kan regne med at dit K7S5A
kører perfekt. Du kan jo checke dette forum hvor dit problem helt sikkert er
behandlet: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

Jeg har selv et K7S5A board med en AMD 1600XP og 2x128 Mb SD-ram der kører helt
fejlfrit ved brug af en Aopen 300W AMD/P4 certificeret forsyning.

Hilsen
Jan

Fra : Kenneth Bon

Dato : 09-01-02 12:32

"Jan Ransdam" <jra@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helt
> fejlfrit ved brug af en Aopen 300W AMD/P4 certificeret forsyning.

Hej Jan - hvilken bios version kører du ? Mit har kørt ok siden jeg flashede
til 01/12/15 - men før det var den gal. Jeg har 300w strømforsyning - det
burde jo være nok. Men ECS har store problemer med det SD-ram ...

/Kenneth

Fra : JackD

Dato : 09-01-02 13:49

> at
> den på

> K7S5A
> er
> http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

Det er en 300Watt strømforsyning. Nej, jeg blir sgu nok nødt til at gå ned i
butikken, hvor jeg har købt computeren, og forklare problemet igen. Jeg har
været dernede en gang før. Da blev den alt for varm. Nu blir den højst 50
grader, og det burde den kunne klare.

Fra : Jan Ransdam

Dato : 09-01-02 16:01

Hej Kenneth

Jeg kører også selv den seneste BIOS, men inden da havde jeg ingen problemer
med mine SDram (2 stk. Tonicom PC166).

Jeg havde dog af og til det på nedennævnte forum ofte oplevede "cold boot"
problem, men det løste den seneste driver.

Hilsen
Jan