Hvilket domæne ?
Fra : Rohwedder

Dato : 08-01-02 21:01

Jeg prøver at koble min bærbare arbejds PC sammen med
min stationære hjemme PC - men det virker ikke rigtigt !
Der er tilsyneladende forbindelse, men min hjemme PC siger at jeg
ikke har adgang til "hele netværket" og når jeg ændrer til NT logon
(efter råd fra hjælpefilen) så beder den om et domæne ?
Hvor finder jeg det og er det domænet fra arbejds eller hjemme PC ?

Arbejds PC = Win 2000
Hjemme = Win 98

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 09-01-02 00:24

Rohwedder wrote:

> [...]
> (efter råd fra hjælpefilen) så beder den om et domæne ?
> Hvor finder jeg det og er det domænet fra arbejds eller hjemme PC ?

Hej
Jeg gætter på at du ikke har noget domæne hjemme (kræver en
domæne-controler), så du skal ikke bruge NT-logon.
Har du enablet fildeling på maskinerne, og er de i samme workgroup, og
på samme subnet(hvis du bruger tcp/ip)?
Prøv at installere netbeui protokollen også.

m.v.h.
Elmer

Fra : Rohwedder

Dato : 09-01-02 20:00

Tak - det prøver jeg lige !
(men hvordan får jeg dem begge i samme workgroup ?)

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 10-01-02 17:52

Rohwedder wrote:

> Tak - det prøver jeg lige !
> (men hvordan får jeg dem begge i samme workgroup ?)

Under egenskaber for "andre computere"-(højreklik) - fanebladet
identifikation ...

Elmer