Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Åbne bogmærker i Opera?
Fra : Woody

Dato : 08-01-02 20:58

Jeg har lige lagt Opera ind og sidder og øver mig. Der findes en
hulens masse gøgl i bogmærker som jeg godt vil sortere og siden slette
det meste af. Jeg har i menulinien (?) kaldt bogm. frem, der kan jeg
klikke og se de mange links(?), men ikke slette dem. Det skal jeg ned
på "arbejdsvinduet" og gøre, men det er megt bøvlet.
Finder man ikke bogmærker i en fil et sted?

Jeg har prøvet med at søge i SØG og prøvet forskelleigt, bl.a. D drev
og Opera etc. men finder intet. Kan man finde filerne i Stifinder ???

Jeg fik også prøvet at trykke på Vis alle bogmærker Uha u skræk!!
Hvornår får man dog brug for sådan en kommando??

I hjælp i Opera har jeg prøvet Bogmærker, bookmarks og favourites men
får intet svar.

Hvon' deleter men det nemmest?

mvh Woody

Fra : CHRistian

Dato : 08-01-02 21:34

Woody <jensgibe@email.dk>'s posting:

>klikke og se de mange links(?), men ikke slette dem. Det skal jeg ned
>på "arbejdsvinduet" og gøre, men det er megt bøvlet.
= Kviklisten
>Finder man ikke bogmærker i en fil et sted?

opera\opera6.adr

>Jeg har prøvet med at søge i SØG og prøvet forskelleigt, bl.a. D drev

I Kviklisten (F4)? Den søg, du har der under bogmærkeafd., vil søge
blandt alle dine bogmærker og kopierer bogmærker, der passer på
søgningen, til mappen "søgeresultater" (som også kan tilgås fra
menulinjen Bogmærker).

>Jeg fik også prøvet at trykke på Vis alle bogmærker Uha u skræk!!
>Hvornår får man dog brug for sådan en kommando??

Du mener "åbn alle"? Den er faktisk meget smart. Så kan man åbne
alle bogmærker i en mappe, fx fra søgeresu.mappen.

>Hvon' deleter men det nemmest?

Du skal i kviklisten (F4). Stil dig på de elementer, du vil slette
-- om det så er et enkelt bogmærke, flere på en gang (klik med mus
på dem sammen med shift- eller ctrl-tasten holdt nede) eller en hel
mappe. Tryk så på Delete på tastaturet.

--
Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Woody

Dato : 09-01-02 20:19

On Tue, 08 Jan 2002 21:33:32 +0100, CHRistian <nospam@direkte.org>
wrote:

>Woody <jensgibe@email.dk>'s posting:

Tak, nu fik jeg slettet og omarbejdet bogmærkerne, (ved ikke hvorfor
jeg havde såadan et døje med det første gang, alm. klummeri formoder
jeg).

Nogen, (BLH), var så flinke at sende mig kopi af en opsætning af
AGENT, det var godt at få mit checket af, nu virker det hele.

Mon der er nogen der har en tilsvarende fil med opsætning af
preferences i Opera hvis de bruger Agent som mail-server???

mvh Woody

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-01-02 23:05

Woody skrev:

>Mon der er nogen der har en tilsvarende fil med opsætning af
>preferences i Opera hvis de bruger Agent som mail-server???

Email - use extern... skriv stien til agent.exe og evt til agent.ini,
hvis de ikke er sammen

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : CHRistian

Dato : 10-01-02 00:10

Woody <jensgibe@email.dk>'s posting:

>Mon der er nogen der har en tilsvarende fil med opsætning af
>preferences i Opera hvis de bruger Agent som mail-server???

Hvis dette ikke virker...
Agent: Options/Gen. pref./URLs/ Make Agent the web... for email
Opera: Filer/indstillinger/e-post/Brug computerens standardvalg
epostprogram

.... så prøve....

Opera: Filer/indstillinger/e-post/Brug specifikt e-postprogram:
C:\Programmer\Agent\agent.exe C:\Programmer\Agent\mail\agent.ini
/url:mailto:%

Hvor du evt. skal tilrette din stier. Du behøver ikke det med
"...\mail.agent.ini", hvis du bruger samme instans af Agent (= hvis
du ikke ret rodet rundt med flere forskellige starter af Agent).

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Leony

Dato : 09-01-02 06:47

"Woody" <jensgibe@email.dk> skrev i en meddelelse
> Finder man ikke bogmærker i en fil et sted?

Operas bogmærker ligger i Operas bibliotek, filen er opera5.adr (jeg bruger
5.12, muligt den hedder opera6.adr i opera 6.0), åben den med notepad. Ved
dog ikke om du kan redigere i den, så det har effekt i kviklisten, men det
er da et forsøg værd.

Leony