Opsætning og opgradering af BIOS ?
Fra : Kim

Dato : 08-01-02 20:20

Hej.

Jeg kører med et Award Modular BIOS v.4.51 PG. An Energy Star Ally
Copyright© 1984-99 Award Software, Inc. og Award Plug and Play BIOS
Extension V1.0A
Nummeret har jeg selvfølgelig også...
På min Motherboards "User's Manual" står der :" K6XV3 + /66 Rev. B + System
Board "
Under afsnittet BIOS:"
* Award BIOS Windows 95/98 Plug and Play compatible
* Support SCSI sequential boot-up
* Flash EPROM for easy BIOS upgrades
* 2Mbit flash memory ACPI and SDMS functions

Jeg kørte på min pc med 2 stk 64 Sd-Mb ram 100 Mhz (ialt 128 Mb Ram) Win 98,
AMD K6 - II 500 Mhz prossessor med 3D now, NVIDIA TNT2 model 64 AGP onboard
memory 32 Mb, og Sound Blaster Live 5.1 og kørte uden problemer
mit Soldier Of Fortune spil...plus alle mine andre programmer...
Nu har jeg på tilbud købt 2 stk 256 MB SD Ram 133 Mhz ( de sagde i butikken
"Teledanmark" at det ikke var et problem
med 133 Mhz da den også kunne køre 100 Mhz ) og mit Soldier Of Fortune spil
er begyndt at "hakke" i det, både lyd og billed...

Kan en opgradering af min BIOS være løsningen så den kan trække de 2 stk 256
MbRam ordentligt ?
Hvordan skal indstillingen være i Setup i BIOS under RAM ?
Og hvordan opgradere man ? ( jeg har været inde på Awards's hjemmeside men
kan ikke finde nogen komplet vejledning ? )
Jeg har flere spørgsmål på dette område :)
Mvh Kim

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 08-01-02 21:52

Kim wrote:

<snip>
> På min Motherboards "User's Manual" står der :" K6XV3 + /66
> Rev. B + System Board "
<snip>

Nyeste BIOS er her:

http://sj.dfi.com.tw/download/BIOS/K6XV30412.ZIP

> [...]
> det ikke var et problem med 133 Mhz da den også kunne køre 100
> Mhz ) og mit Soldier Of Fortune spil er begyndt at "hakke" i

Står cache-mønsteret til "netværksserver", hvis ikke, så stil
det til det. Installer også den seneste VIA 4-in-1, og i øvrigt
også de seneste drivere til resten af delene.

> Kan en opgradering af min BIOS være løsningen så den kan trække
> de 2 stk 256 MbRam ordentligt ?

Måske...

> Hvordan skal indstillingen være i Setup i BIOS under RAM ?
> Og hvordan opgradere man ? ( jeg har været inde på Awards's
> hjemmeside men kan ikke finde nogen komplet vejledning ? )
<snip>

Se på http://sj.dfi.com.tw/support1/bioshelp2.htm

Hvis alt dette ikke hjælper noget, så må vi se på lidt andre
muligheder...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen