Soylent Green
Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-01-02 00:19

Findes Soylent Green på DVD? Jeg har aldrig set den, men de andre film
Charlton har lavet i samme periode er jo klasikere... The Omega Man er nok
den film der har sat sit største præg på mig i min barndom og det var endda
en tysk udgave i tv tilbage omkring 1980.... men scenen hvor vores heltinde
"crosses over" er stadig uhyggelig, jeg er med det samme sat tilbage til da
jeg så den første gang... kender i det nogle scener brænder sig fast i
hukommelsen... nu har jeg Omega Man på VHS, men vil seføli' ha' den på
DVD.... men jeg synes ikke rigtig jeg kan hitte nogle af dem nogen steder.
Af andre film der har sat sit præg på mig må nævnes (på lige fod med Omega)
Dawn of the Dead som mine ældre søskende sad og så da jeg var ca. 10 år...
scenen hvor manden bider af sin kone var stærke sager dengang (og er det
egentlig endnu).... da min horrofilm interesse startede købte jeg på
Laserdisc faktisk DOTD uden at vide det var selvsamme film jeg havde set så
mange år før, derefter kom der gang i at finde de gamle klasikere igen...
Omega Man var den der var sværest at hitte frem til, men efter al den tids
søgen lykkedes det endelig via NG'erne... havde det ikke været for
fremskridtet havde jeg nok aldrig set den igen.
Hvilke film kan I nævne som I aldrig glemmer?... jeg vil til at samle på de
gamle klasikere.
Men mange er ikke på DVD synes jeg... eller hvad?

sniper_Nolight

Fra : Morten DH

Dato : 08-01-02 00:39

Soylent Green findes svjv ik på DVD; men du kan fange den på TCM (hvis du
har mulighed for at se den station) de sender den regelmæssigt som
'Fremtidens Rædsel' - har faktisk lige været her en af de sidste aftener
udemærket film iøvrigt, med en ret nasty slutning...

Omega Man var annonceret på DVD (reg 1) for over et år siden, men blev
desværre cancelled og der er ikke kommet en ny release dato. Der var ellers
frigivet cover-billede og alt muligt til udgivelsen, så der er sikkert nogle
$$$ involveret i den historie - rigtig sej film ellers, går og holder udkig
efter den på tv...

DOTD er bare suveræn ikke noget at diskutere her!

En anden klassiker fra den tid er i mine øjne Westworld (vestens vilde
robotter) og jeg er også vokset op med tysk tv; men det forhindrede ikke at
jeg aldrig glemmer den onde robots nådeløse jagt på filmens helte. Den vises
iøvrigt også konstant fra TCM i en udemærket letterbox udgave og er desuden
ude på DVD men jeg har dog ikke set den udgave.

Der er mange perler fra den tid, så klø på og god jagt...

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3a2cc1$0$89063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-01-02 01:13

> [...]
> 'Fremtidens Rædsel' - har faktisk lige været her en af de sidste aftener
> udemærket film iøvrigt, med en ret nasty slutning...

TCM er desværre ikke en kanal jeg har mere

> [...]
nogle
> $$$ involveret i den historie - rigtig sej film ellers, går og holder

VHS udgaven er en rigtig flot kopi, med 3 lobbycards som tilbehør, meeen det
er jo ikke DVD og måske der findes noget ekstramateriale vi kunne få
Den står dog på Laserdiskens liste over DVD udgivelser med pris og det hele,
så jeg tror lige jeg sender dem en mail.

> DOTD er bare suveræn ikke noget at diskutere her!
nemli'!

> [...]
desuden
> ude på DVD men jeg har dog ikke set den udgave.

Sjovt du nævner den, for det er osse en dem dem jeg husker bedst og var lige
ved at tilføje da jeg startede tråden... Den har jeg heldigvis i en ganske
udmærket Laserdisc udgave og den forgår jo aldrig

> Der er mange perler fra den tid, så klø på og god jagt...

Jagten er gået ind... næste stop... Laserdisken

sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-01-02 01:26

..... jeg har dog stadig en film jeg aldrig har fundet ud af hvad hedder og
det er en gammel kung-fu film... det jeg husker er følgende:

1. Tre helte en heltinde af den seje slags, en meget tyk pige og en MEGET
feminin mand... de kommer rundt på en motorcykel med sidevogn.

2. Historien er vistnok at de får til opgave af en rigmand at befri hans
datter der er blevet bortført af nogle banditter og holdes fanget i en stor
mansion i noget ørkenlign. omgivelser... jeg mener der er en stor mur udenom
huset...

det er faktisk hvad jeg vælger at have valgt at huske
jeg så den i den lokale biograf i starten af firserne, men hvor gammel
filmen er ved jeg ikke, kun det var den gode gamle slags med dårlig dubbing
og det hele
Med de sparsomme informationer finder jeg den sikkert aldrig, men det sagde
jeg osse om Omega Man inden jeg fandt frem til den... så måske

sniper_Nolight

Fra : Morten Steen

Dato : 08-01-02 09:17

Én titel : "The Wild Geese"!

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-01-02 15:03

> Én titel : "The Wild Geese"!

jeg finder kun den gamle krigsklasiker og en masse om nogle soldater og
japanske haver
kender du filmen?