Æblemostreglementet
Fra : zcully

Dato : 07-01-02 23:03

Jeg vil bare lige komme med en MEGA anbefaling.
Efter at jeg havde hørt så meget om æble... besluttede jeg mig for at leje
den og jeg kan godt sige uden tøven at det er en af de mest gribende og
smukkeste film jeg nogensinde har set. Fantastiske skuespilpræstationer fra
alle skuespillere (stortset).
Hold op jeg sad grebet i de 2 timer den varede. Da rulleteksterne begyndte
til sidst sad jeg næsten tilbage og tudede (det var tæt på)......
Det er da også næsten helt rørende at høre Forfatter, producer og
instruktøren på kommentarsporet under rulletekster sidde og sige tak til
hinanden over en fantastisk film de har lavet og det lyder næsten som om de
også krammer *GG*

En fantastisk film. Skynd dig hen og køb eller lej den.

/Zcully

P.s.: Det skal lige siges at jeg normalt er mere til action/gang i den film,
så det her var lidt en satsning. Jeg havde egentlig regnet med at falde i
søvn og så den mest for nysgerighedens skyld!!

Fra : _dentro_

Dato : 07-01-02 23:42

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Er du en mand eller en kvinde?

Hvad går handlingen ud på? Jeg har lige set traileren, men det fremgår
ikke for mig hvad 'problemet' er i historien? ...altså hvad handlingen
er, fordi jeg mener - hvor god kan den være hvis man bare kigger på
folk der plukker æbler i 2 timer ;c)

_dentro_

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 09:18

Læs mere om filmen her: http://www.dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=96

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-01-02 00:08

æble... var en af de film man bare ikke får taget sig sammen til at se alene
pga navnet, men en dag da alt andet var set osv. lånte jeg den af min søster
og hold da kæft en god film....

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-01-02 00:19

> En fantastisk film. Skynd dig hen og køb eller lej den.

Lasse Hallstöm er en suveræn instruktør.

I modsætning til Bille August, kan han filmatisere en god
historie uden at gøre den dræbende kedelig.

Mark

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-01-02 00:29

Mark Thomas Gazel skrev:

> Lasse Hallstöm er en suveræn instruktør.

Helt enig. Han er måske Skandinaviens bedste.

> I modsætning til Bille August, kan han filmatisere en
> god historie uden at gøre den dræbende kedelig.

Hm. Uenig i kritikken af Bille. "En sang for Martin" var efter min
mening utrolig medrivende og rørende. "Pelle Erobreren" er også et
mesterværk, synes jeg.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 09:03

Enig!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-01-02 12:25

> Hm. Uenig i kritikken af Bille. "En sang for Martin" var efter min
> mening utrolig medrivende og rørende. "Pelle Erobreren" er også et
> mesterværk, synes jeg.

Mit indlæg kunne jeg af én eller anden grund ikke selv se. Så efter
en lille reset af dk.kultur.film er jeg klar til at svare.

Jeg er enig. "En sang for Martin" har jeg til gode, men Pelle er
god. Og på sin vis også Zappa og Tro og Håb og Kærlighed.

Jeg var bare meget skuffet over Smilla, Åndernes Hus og Les Miserables,
der alle begge er litterære mesterværker, der faldt noget kedeligt ud
i Billes filmatisering.

Mark

Fra : JSMadsen

Dato : 08-01-02 13:54

zcully skrev i meddelelsen <3c3a1b54$0$200$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
[snip]
>En fantastisk film. Skynd dig hen og køb eller lej den.

Kan kun være enig her! Har selv set den 2 gange og skal nok snart se den igen...
Musikken i filmen er bla. noget jeg husker - smuk og passer til stemningen.

--
med venlig hilsen JONAS

Har du en PSX, PS2, N64, DC eller anden spillekonsol?
Så er news:dk.spil.computer.konsol gruppen for dig!

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 14:12

Yup, jeg købte også soundtracket på CD. Hvis du er intereseret i den, så sig
til ;)

Fra : zcully

Dato : 08-01-02 16:21

Det ku jeg faktisk godt være tror jeg *S*
Jeg tror måske jeg vil eje filmen på DVD også.

En fantastisk film

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-02 13:09

zcully <zcully@hotmail.com> wrote:

> Det ku jeg faktisk godt være tror jeg *S*
> Jeg tror måske jeg vil eje filmen på DVD også.
>
> En fantastisk film

Ja - det er en god film og du kan få den i TP til 99,- + 30,- ekstra
rabat, hvis du køber 3 film.

Jeg købte En Verden udenfor, Nixon, Æblemostreglementet - alle for 99,-
og med 30,- kr. rabat.

90,- stykket det er ok med mig.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Rikke & Brian

Dato : 09-01-02 19:06

TP? hvad står det for

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-01-02 19:10

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote in message
> TP? hvad står det for

Jeg ved ikke hvad det står for, men er ret sikker på, at det er en
forretning. Iøvrigt ville det være rart, hvis du quotede korrekt, se evt.

/Nikolaj

Fra : Rikke & Brian

Dato : 09-01-02 22:11

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
> "Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote in message
>
> Jeg ved ikke hvad det står for, men er ret sikker på, at det er en
> forretning. Iøvrigt ville det være rart, hvis du quotede korrekt, se evt.

Skal ske! er det her fint nok???

I øvrigt synes jeg ikke der var det store problem her, der var ikke noget
ekstra tekst af betydning, og mit spørgsmål kunne fint stå i starten, men
hvis det er så vigtig, skal jeg gerne prøve at huske det.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-01-02 20:09

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> TP? hvad står det for

TP Musikmarked. Mindre, sjællandsk kæde som ofte har gode tilbud.

MVH
Jens

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-02 20:15

Rikke & Brian <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> wrote:

> TP? hvad står det for

Det står for TP musikmarked - en af de billigste kæder i Danmark med
rigtig mange tilbud på CD, VHS samt DVD.

Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-01-02 13:43

> En fantastisk film. Skynd dig hen og køb eller lej den.

Er der tale om den film der hedder "The Cider House Rules"? Eller er det
en anden film i snakker om?
Hvis det er Cider House i snakker om saa er jeg ogsaa enig. det er en
vaeldig god film. Specielt overraskede Tobey Maguire mig og det bliver
spaendende at se hvordan han goer det som Spiderman. Er jeg den eneste
der konstant forveksler Tobey Maguire med Joshua Jackson (The Skulls,
Cruel Intentions... http://us.imdb.com/Name?Jackson,+Joshua )
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-01-02 15:18

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac>
> Er der tale om den film der hedder "The Cider House Rules"?

Ja.

> Er jeg den eneste der konstant forveksler Tobey Maguire med
> Joshua Jackson (The Skulls, Cruel Intentions...

Jeg har ikke forvekslet dem, men kan godt se, hvorfor man kunne
komme til det. Der er noget ved øjnene og panden eller noget.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-01-02 15:56

Lars Hoffmann skrev:

> Er jeg den eneste der konstant forveksler Tobey Maguire
> med Joshua Jackson (The Skulls, Cruel Intentions...)

Nej, da jeg så den nye trailer til Spiderman, tænkte jeg også et kort
sekund "Åh, nej, ikke HAM!". Så gik det op for mig, at det var Tobey
(som fx brillerede i Æblemostreglementet), og så tænkte jeg i stedet
"woohoo".

Fra : Gung Ho

Dato : 09-01-02 23:20

> [...]
> sekund "Åh, nej, ikke HAM!". Så gik det op for mig, at det var Tobey
> (som fx brillerede i Æblemostreglementet), og så tænkte jeg i stedet

Han har også spillet med i Wonderboys med Michael Douglas. Det er en fed
film!

GH

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-01-02 09:42

"Gung Ho" <apatheia@hco.kollegienet.dk>

> Han har også spillet med i Wonderboys med Michael Douglas.

Sammen med Joshua Jacksons co-star fra "Dawson's Creek",
Katie Holmes. Der er grobund for forveksling.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 10-01-02 11:12

Så har jeg lige modtaget filmen på DVD - håber i har ret.

Hvornår lære de danske DVD udgivere at pakke DVD-etuierne ind i plast
folie, ligesom alle R1 udgivelser er?
Det er træls at give 180,- for en ny DVD m. ridset kasse og et stort
grimt prisskilt på fronten!
Noget kunne tyde på at R2-DK aldrig lærer at udgive DVD med den
respekt, som R1 udgivelserne får. *SUK*

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-01-02 12:05

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår lære de danske DVD udgivere at pakke DVD-etuierne ind i plast
> folie, ligesom alle R1 udgivelser er?

Det gør flere og flere af dem også. Mig bekendt er det kun Skodbox, der
stadigvæk konsekvent nægter det. I øvrigt er jeg helt enig. For mig er det
en del af forbrugsoplevelsen at få lov til at pakke den ud som den første.

MVH
Jens

Fra : zcully

Dato : 11-01-02 20:56