Ang.: Jagtbue
Fra : 4-ever@worldonline.d~

Dato : 07-01-02 23:14

Hej NG!

Jeg er ny her, men dette må være det rigtige sted at spørge.

Jeg er blevet ret hooked på idéen med at drive jagt, jeg elsker naturen og
vil gerne spendere mere tid i den.
Derfor vil jeg gerne begynde at jage, men dog ikke med krudt og kugler, men
med en compound-jagtbue.

Jeg har kigget lidt på Baldur's Archery, men hvad skal man købe?
Hvordan hænger reglerne sammen med jagttegn? Skal man ha' alm. jagttegn
først og så efterfølgende ta' et tegn til jagtbue?

--

Venlig hilsen
Peter "Pede" Laustsen

Fra : René Bayer Kruhöffer

Dato : 07-01-02 23:31

Hej Peter,

Jeg er ikke inde i hvilken bue du skal købe.
Dog kan jeg fortælle, at gyldigt jagttegn er en forudsætning for at drive
buejagt.
Dvs. når du har fået dit jagttegn, skal du efterfølgende bestå en prøve som
kun angår buejagt.
Jeg kan oplyse at kravene til "bueprøven" er rimelig høje.

mvh.
René

<4-ever@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:M3p_7.10384$aS.1590241@news010.worldonline.dk...