Det Levende Søkort - forslag
Fra : Ole

Dato : 07-01-02 22:21

Hej
Jeg hørte et sted at Kort og Matrikelstyrelsen manglede forslag til den nye
version af Det Levende Søkort, jeg fik bare ikke skrevet e-adressen ned.
Er der nogen der har den? (Den er ikke nævnt på deres hjemmeside!)

Mit forslag er: mulighed for installation af DLS på den gamle bærbares
harddisk via netværk, så man slipper for at købe ekstra (unødvendige)
programmer.

Hilsen Ole

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-01-02 23:30

Kan den ikke det allerede? Jeg har det ihvertfald på min bærbare og jeg har
hverken CD eller floppy på den kun netværk.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Ole

Dato : 08-01-02 12:36

Glimrende! Hvordan?
Fungerer det uafhængigt af netværket eller skal du have en lang ledning med
på sejlturen? :)
Hilsen Ole

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-01-02 14:11

Glimrende! Hvordan?
> Fungerer det uafhængigt af netværket eller skal du have en lang ledning
med
> på sejlturen? :)
> Hilsen Ole

Det virker selvfølgelig uden at være på nettet eller lang ledning. Jeg kan
ikke lige huske hvordan jeg gjorde det men det var vist meget lige ud af
landevejen. Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem fra arbejde.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 08-01-02 18:40

On Tue, 8 Jan 2002 14:10:41 +0100 , "Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote:

> [...]
>ikke lige huske hvordan jeg gjorde det men det var vist meget lige ud af
>landevejen. Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Kopier indholdet af cd'eren med DLS over i en mappe på din Harddisk og
installere DLS herfra, under installationen skal
installationsprogrammet læse en gang på cd'eren, men harefter kan du
kører DLS på din bærbar uden brug af cd'eren.

VH Bjarne

Fra : TKV

Dato : 08-01-02 14:41

Det står beskrevet i readme.txt filen på din CD.

Mvh
Torben

Ole <ole.lautrup@post.tele.dk> skrev i artiklen
<3c3ada05$0$62846$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Keld Sørensen

Dato : 08-01-02 17:55

Er der nogen af jer der ved, hvornår der kommer en ny udgave ?

mvh Keld Sørensen

Fra : Dan

Dato : 09-01-02 07:17

> Glimrende! Hvordan?
> Fungerer det uafhængigt af netværket eller skal du have en lang ledning med
> på sejlturen? :)

Du finder en komplet vejledning her:

http://www.yaws.dk/dykning/skattekisten/start.html

mvh.,
Dan

Fra : Ole

Dato : 12-01-02 15:44

Tak for alle de gode råd.
Desværre er der åbenbart kun én der har forstået mit problem! Jeg har en
ældre laptop med netværk -men uden CDdrev, når programmet under
installationen så spørger om stien til cd'en, godtager den IKKE en sti til
et drev på en anden computer i netværket. Dette gælder uanset om man
kopierer cd'en ind på laptop'ens harddisk som bibliotek eller virtuelt drev.
Alle de foreslåede løsninger kræver åbenbart CDdrev på laptop'en til
installation, at man derefter kan undvære CDen og kun køre på harddisken er
en helt anden sag.
Så Henrik! Please HELP! ellers er mine 500kr spildt.
Hilsen Ole

Fra : Jan T Pharo

Dato : 12-01-02 16:48

Sat, 12 Jan 2002 15:44:16 +0100, Ole;
<3c404c84$0$5481$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

> [...]
>et drev på en anden computer i netværket. Dette gælder uanset om man
>kopierer cd'en ind på laptop'ens harddisk som bibliotek eller virtuelt drev.

Jeg forstod det problem netop sådan (og har ingen _sikker_løsning, kun
en tanke)

*Stop CDen i en anden maskine på netværket;
*Udforsker->værktøj->Koble til netværksstation -
--vælg den maskine og den CD-station, der CDen ligger, godtag den
foreslåede bogstav (f eks "Q");
*du har vel allerede kopieret hele CDens indhold ind på din egen station
- gå derhen og kør installationen
*når installatjionsprogrammet spørger efter CDen, opgif bogstavet (f eks
Q)

-- det er vel værd et forsøg?!

--
Jan T Pharo, Hvaler
59°01N, 11°01E

Fra : Ole

Dato : 12-01-02 18:20

Hej Jan
Det var helt sikker et førsøg værd.
Desværre virkede det ikke, men tak alligevel.
Hilsen Ole

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 12-01-02 23:30

Ja, men det er jo deres (håbløse) forsøg på at kopibeskytte deres produkt,
så ikke det går helt galt med piratanvendelse. Jeg tvivler på de vil lave
det om. De vil nok snarer forsøge at ændre det "kravet" til CD-ROM drevet
således, at men ikke kan installere fra en kopi.

Bjarke

Fra : @ndersson

Dato : 13-01-02 19:21

Hej Ole

Har du ikke mulighed for at låne et eksternt drev. Du kan jo tage den
bærbare med hvis du kender en der har et..

Hilsen
Andy
Skipper og matros på skuden JAM

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 14-01-02 10:21

Har du provat att installera DLS på en PC som har en CD på det sätt som
beskrivits (så att det kan köra utan CDn i) och sedan kopiera den
installationen via nätverket till laptopen utan CD? Eventuellt kan du
behöva ändra i DLD.INI

Mikael

Fra : EGON STICH

Dato : 12-01-02 20:47

Ole <ole.lautrup@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c404c84$0$5481$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
er
> en helt anden sag.
> Så Henrik! Please HELP! ellers er mine 500kr spildt.

DLS er en anelse lunefuld.
Jeg har kopieret CDen over på harddisken, og installeret herfra.
Undervejs spørger DLS om hvilket drev man vil køre fra, og der svares så C:
Det er imidlertid ikke altid bæstet husker at spørge.Så må man afinstallere,
og installere igen.
Jeg har også været ude for, at der først spurgtes ved første opstart.
Alt i alt: Lidt som at spille på den eenarmede.
På ovenstående måde KAN det, med lidt tålmodighed, gøres.
MVH
Egon

Fra : P.L.P.

Dato : 14-01-02 23:44

> [...]
> version af Det Levende Søkort, jeg fik bare ikke skrevet e-adressen ned.
> Er der nogen der har den? (Den er ikke nævnt på deres hjemmeside!)

Her er en mail adr. til KMS Support. brugersupport@kms.dk

Jeg har haft DLSK. installeret og skulle køre uden CD på en PC med Win95. Da
bad den om CDén hver gang. Men hvis DLSK. er installeret på en PC med Win98
el. WinMe så vil den ikke have CDén........!

Mvh.
Per
Nordwest 900
EN Motorbåd