Problemer med grafikkorts ydelse på Chaint~
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 07-01-02 21:03

Hej NG

Jeg har netop installeret et Palit Daytona Geforce 2ti grafikkort på min
PC'er.

Jeg har sammenlignet kortets ydelse med forskellige tests og er overbevist
om, at kortet ikke yder hvad det skal. Jeg er efter mange eksperimenter med
forskellige drivere til grafikkort samt over-/underclocking af grafikkortet
kommet til den konklusion, at problemet ligger i BIOS eller i bundkortet -
evt. i driverne. Så hvad gør jeg?

Min konfiguration er som følger:

PIII 866 Mhz
Windows ME
Palit Daytona Geforce2ti grafikkort med TV-out og 64 MB DDR ram
384 MB ram
nVidia 22.80 driver.
Bundkort Chaintech CT-6VIA3 med VIA Pro 133 ( 693A + 596B) chipset (se
http://www.chaintech.com.tw/PRODUCTI/mainboar/sock370/6VIA3.HTM)

Jeg har eksperimenteret med forskellige udgaver af VIAs 4in1 drivere til
chipsettet, f.eks. 4.37a og 4.35, men hvis jeg prøver at køre i AGP
turbomode crasher mit system. Jeg har derefter installeret VIAs AGP4.10
driver i turbomode og det virker stabilt, men hastigheden lader stadig noget
tilbage at ønske. (Jeg får en score i 3dmark2001 på ca. 2500, hvor jeg mener
den bør ligge på ca. 4000.)

Jeg tror selv, at der er noget i BIOS jeg har overset, men hvad - er der en
kreativ sjæl, der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : [SC] Muff Diver

Dato : 07-01-02 22:09

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grafikkortet
> kommet til den konklusion, at problemet ligger i BIOS eller i bundkortet -

Mon ikke det er de to ting det er galt med (undskyld,ku´ ikke la´ være)
Men er det så underligt??.
Jeg får selv 2700 i 3Dmark2001 default benchmark med flg.:
Duron 750@733 (133*5.5)
Soltek SL75-KAV bios rev. Q9.1
2*128 mb PQI pc133 ram
Creative Geforce 2 GTS 32 mb DDR ram +"org." Creative driver v21.83 (er
GF2ti hurtigere end mit?`)
Win98 SE
nyeste VIA 4in1 drivere

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 08-01-02 13:37

Hej

2500 virker rigtigt nok som llidt i underkanten. Med en 800 Mhz Athlon
T-bird, et A7V266-E (256Mb DDR) og et GeForce 2 GTS clocket til 210 core /
370 mem får jeg normalt ca. 3450 3DMarks. Det er med via 4in1 4.37a og
nVidia 23.11 driver + Win XP.

Mulige indstillinger at ændre på (enten i BIOS eller NVmax som kan hentes på
www.tweakup.dk):
* AGP Apeture size (64 Mb el. 128 Mb)
* Fast writes slået til / fra
* AGP x4 eller x2 i BIOS
* Slå Window ME ihjel og få et "rigtigt" styresystem

Lars J