Øv.!! PHP_SELF virker aldrig
Fra : Mads M.

Dato : 07-01-02 20:13

Hej NG

Hver gang jeg prøver scripts, der anvender php_self, så virker det
ikke. Når jeg tager en phpinfo, så er den bare blank.

I manualen står der:

$PHP_SELF
The filename of the currently executing script, relative to
the document root. If PHP is running as a command-line
processor, this variable is not available.

Jeg er ikke helt klar over om jeg kører cl (newbie), men jeg kan ikke
rigtig se alternativet, hvis jeg gør...

W2k, Xitami & php4.0

Nogle gode råd?

/Mads N.

Fra : Mickey

Dato : 07-01-02 20:42

"Mads M." <waup@punkass.com> skrev i en meddelelse

> W2k, Xitami & php4.0

det er fordi den på win2k formentlig kører som cgi-modul (svarer til at den
kører fra kommandolinien som de nævner), du har den altså ikke tilgængelig

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-01-02 20:52

Mads M. skrev:

> Hver gang jeg prøver scripts, der anvender php_self, så virker det
> ikke. Når jeg tager en phpinfo, så er den bare blank.
>
> Nogle gode råd?

Virker $SCRIPT_NAME hos dig? I så fald brug det.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 08-01-02 15:20

Det lyder underligt. Jeg kører Win98 altså PHP i CGI-mode og mit virker.

Eksempel:

<form name=jump method=post action=$PHP_SELF>
<select name=menu>
<option value=info selected> Info
<option value=produkter> Produkthåndtering
<option value=scroller> Rulletekstredigering
</select>
<input type=submit value=Ok>
</form>

Fra : Morten Graae

Dato : 08-01-02 16:41

skriver du $PHP_SELF med store bogstaver?

hvis ikke så prøv det

- Morten Graae

Fra : Mads M.

Dato : 09-01-02 14:15

On Tue, 8 Jan 2002 16:40:55 +0100, "Morten Graae" <graae@privat.dk>
wrote:

>skriver du $PHP_SELF med store bogstaver?
>
>hvis ikke så prøv det

Burde man ikke kunne se den under alle omstændigheder, hvis man laver
en php-info?

Jeg tror det er Apache-tid...

/Mads

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 08-01-02 17:40

On Tue, 8 Jan 2002 15:19:52 +0100
"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> wrote:

> Det lyder underligt. Jeg kører Win98 altså PHP i CGI-mode og mit virker.
>
> Eksempel:
>
> <form name=jump method=post action=$PHP_SELF>

Ovenstående er ikke et bevis på noget, <form action=''> vil også sende til
$PHP_SELF, da en form som default sender til den side den er på.

Prøv i stedet <? echo $PHP_SELF ?> og se om du får noget output.

--
mvh Andreas
   "Jeg blev træt af min gamle

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-01-02 20:04

On Tue, 8 Jan 2002 17:39:30 +0100, Andreas Kleist Svendsen
<usenetnospam@nau.dk> wrote:

>Ovenstående er ikke et bevis på noget, <form action=''> vil også sende til
>$PHP_SELF, da en form som default sender til den side den er på.

Jeg mindes nu for nogle år siden, at en browser submittede til "samme
side", og en anden submittede til kataloget (svarende til en action
til "./")

--
- Peter Brodersen