Labrador
Fra : Bo Reiff-Larsen

Dato : 07-01-02 18:05

Jeg har en 8 måneder gammel labrodor, der i flere måneder har været
plaget af en infektion på snuden. Det er konstateret at det er
staphylococcos Intermedius, hunden har naturligvis været under dyrlæge
behandling men der er stadig betændelse i såret. Hvis du har erfaring
med lignende tilfælde hører jeg gerne om det.

Fra : ChiChi

Dato : 08-01-02 09:15

"Bo Reiff-Larsen" skrev d. 07-01-02 18:05 dette indlæg :
> [...]
> behandling men der er stadig betændelse i såret. Hvis du har erfaring
> med lignende tilfælde hører jeg gerne om det.

Hej Bo
Min hund er også plaget af stafylokokker, men på tæerne, kaldet
furunkulose. Han havde bylder/sår mindst 1 gang om md. og var temmelig
dårlig af dem.
Du kan få lavet en Autovaccine hos dyrlægen, hvor de tager et skrab af
bakterierne fra din hunds sår og sender det til laboratoriet og laver en
speciel vaccine kun til din hund. Denne virkede desværre ikke for os,
der er ca 50% chance for kurering.
Du kan også give den nogle stoffer der styrker immunforsvaret, jeg har
haft held med en natur medicin kaldet ImmuPlus. Han har på ImmuPlus nu
holdt sig symptomfri i 3 md. har så haft et enkelt sår, men uden at være
dårlig af det. Så vi håber at han kan blive helt rask på disse kapsler.
Sussan

http://www.kandu.dk/

Fra : JBH

Dato : 09-01-02 00:01

Har du tænkt på om årsagen måske kan skyldes foderet, siden såret ikke vil
hele op ??

mvh
JBH

Fra : Bo Reiff-Larsen

Dato : 09-01-02 17:28

"JBH" <JBH@12move.dk> wrote in message news:<a1ftrr$1ji$1@sunsite.dk>...
> Har du tænkt på om årsagen måske kan skyldes foderet, siden såret ikke vil
> hele op ??
>
> mvh
> JBH

Tak for jeres indlæg.
Jeg har for ca en måned siden skiftet til Eukanuba junior for store
racer. Så fodret skulle være af god kvalitet.
Såret på snuden er ved at hele op men der kommer stadig betændelse ud.
Jeg har talt med min dyrlæge om immunplus, han havde prøvet det nogle
gange men kunne ikke konstatere nogen bedring på de pågældende hunde.
Jeg har i forgårs købt 2 urtemidler der skulle styrke
immunforsvaret,jeg har prøvet tilsvarende midler til heste med godt
resultat. Så nu håber vi.
Hvis det har interesse er der link til Askhim`s Dog Herbs på min
hjemmeside www.sitecenter.dk/reiff-larsen
BRL