Skærme
Fijala 3554
19" skærm uden stærk refleksion... ?
Fra : Kenneth Bon

Dato : 07-01-02 18:09

Jeg har lige anskaffet mig en Samsung 900NF efter flere gode udtalelser fra
bekendte.

Skærmen har da også et rigtig pænt og skarpt billede - men det der irriterer
mig vildt meget (og nej det er ikke de to vandrette streger, som man efter
et par timer har glemt :) - det er lysrefleksionen.

Når jeg bruger en sort baggrund på skrivebordet eller i et program eller
lignende, så skinner lyse kanter temmelig meget op og der er tydelig
refleksion bagved.

Er det ens for alle 900NF skærme eller er der forskel på dem ? Jeg har læst
i en anden tråd, at Sony G420 også havde en kraftig refleksion, men hvilken
19" flad CRT skærm har så en mindre refleksion og ligeså pænt billede ?

Den er især slem hvis min brightness er 0 og kontrasten er 100 - pyha så
skinner det :)

Sorry hvis der er lidt overlap fra andre tråde, men denne her drejer sig kun
om refleksionen (resten er jo ok på 900NF)

Kenneth Bon
www.kennethbon.dk
ICQ : 144267060

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-01-02 23:52

> Når jeg bruger en sort baggrund på skrivebordet eller i et program eller
> lignende, så skinner lyse kanter temmelig meget op og der er tydelig
> refleksion bagved.

Jamen, så lad da være med det. Der findes mange andre farver end sort,
som er velegnede til baggrundsfarver.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kenneth Bon

Dato : 07-01-02 23:59

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, så lad da være med det. Der findes mange andre farver end sort,
> som er velegnede til baggrundsfarver.

Jeps - men jeg kan ikke altid styre diverse programmer og hjemmesider, der
har sort baggrund... sort er jo en meget brugt farve (den slanker siger
de??) - så derfor ser jeg det tit :-/

Bruger du kun din i dagslys ? Der ses det nemlig ikke...

/Kenneth

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-01-02 00:04

> Bruger du kun din i dagslys ? Der ses det nemlig ikke...

Dagslys? Hvad er det? Det er sgu en sjælden oplevelse her om vinteren.

Jeg har svært ved at se refleksionen selv med alt lys slukket og
brightness/kontrast på 0/100. Så enten er det værre på din skærm,
eller også er du utrolig sart.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kenneth Bon

Dato : 08-01-02 00:21

> [...]
>
> Jeg har svært ved at se refleksionen selv med alt lys slukket og
> brightness/kontrast på 0/100. Så enten er det værre på din skærm,

Hm - jeg har haft 3 uvildige til at kigge - alle kan tydeligt se det... du
bor vel ikke tilfældigvis i Kbh så du kunne kigge forbi ? Kunne godt tænke
mig nogen med samme skærm vurderede den - for jeg synes det er slemt...

/Kenneth