Krampeudbrud, ved bestemte lyde
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-02 17:39

Hejsa

Jeg har en dejlig misser, en hunkat på 18 År.

Det sidste års tid, har hun fået et par kramper.

Krampeudbrudet kommer, hvis der kommer bestemte lyde.

Hvis hvis man taster på tastaturet, er i bad. Eller i det hele taget. Der
kommer bestemte lyde.

Man kan se, når det er ved at komme.. Hun kigger mod højre. Og hvis man er
heldig, kan det nå at stoppe.

Men ikke, varer krampen i 1-2 minutter. Voldsom rysten, væske udsprøjt,
kløer ude.

Bagefter, er den meget medtaget... Og er forvirret et godt stykke tid... Den
går og kigger til hver side....

Hvad kan det være?

Jeg mener det kom efter, at hun havde ligget bag brændeovnen. Den var
åbenbart faldet i søvn. Den kom ud derfra, og derefter fik krampe.

Takker for gode råd, inden man evt. hører dyrelægen ad..

Men ellers er det en rimelig frisk og legesyg misser....

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 07-01-02 17:47

> [...]
>
> Takker for gode råd, inden man evt. hører dyrelægen ad..
>
> Men ellers er det en rimelig frisk og legesyg misser....

Det lyder som epilepsi. Vores kat, Bøv, har ind imellem også sådanne anfald,
dog heldigvis sjældent. Bøv har tendens til at få det hvis han ligger meget
varmt, han havde et par anfald i sommers da det var varmest, så måske kan
varme have en medvirkende årsag. Men ellers ER det jo en gammel kat I har
(Bøv er nu 16) så det KAN jo også være en svulst, hvis det er noget nyt
Men ellers kan katte (og hunde) leve fint med epilepsi, det kan
medicineres hvis det er meget ofte anfaldene kommer (det er det ikke ved
Bøv).

Hilsner
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-02 19:50

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder som epilepsi. Vores kat, Bøv, har ind imellem også sådanne
anfald,
> dog heldigvis sjældent.

Ja, det tror jeg også....

Men Marens epilepsi, påbegyndes af lyde. Plejer det ikke at være lys?

> Bøv har tendens til at få det hvis han ligger meget
> varmt, han havde et par anfald i sommers da det var varmest, så måske kan
> varme have en medvirkende årsag.

Hmm,,,,

Som sagt, fik hun det første gang. Efter at have ligget ved en for varm
brændeovn.

> [...]
> Men ellers kan katte (og hunde) leve fint med epilepsi, det kan
> medicineres hvis det er meget ofte anfaldene kommer (det er det ikke ved

Okay,.,.

Jeg har lige taget 2 billeder af min kat, og jeg. Som i kan se på
news:dk.binaer for de interreserede

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-01-02 17:56

Hej Bjarke

Få hende undersøgt, så hun kan have det godt sin sidste tid.

Aldersrekorden for katte iflg. Guinness rekordbog er 36 år 1 dag, og i
Sverige bor en kat som nu er 26 år, så er du heldig har din misser mange år
endnu.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats