Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp til digital foto via dv videokamera
Fra : fido

Dato : 07-01-02 15:02

Hej, håber at dette er den rigtige gruppe
Er der en der kan hjælpe mig, jeg har et dig. videokamera Sony pc4, som er
tilsluttet computeren via firewire, jeg bruger adobe premiere & Studio Dv.
Virker fint, Men jeg vil gerne have nogle stillbilleder over i pc og evt.
fremkaldt, men jeg kan ikke indstille opløsning, den kommer med 720 x 576,
er det ikke ca 400.000 pixels, men kameraet tager billederne med 800.000
pxl. er der et program jeg skal have, noget jeg skal indstille eller har jeg
fuldstændig misforstået det. please hjælp, de billeder jeg får ud ud o 720 x
576 er rimelig ubruglige.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-01-02 20:40

"fido" <1@2.dk> skrev i melding news:a1c9ok$hhg$1@news.cybercity.dk...
> [...]
jeg
> fuldstændig misforstået det. please hjælp, de billeder jeg får ud ud o 720

For å få full oppløsning på stillbilder fra videokamera er man som regel
nødt til å ta bilde som stillbilde i stillbildefunksjonen i kameraet, lagre
det på minnebrikke (kort) evt. overføre det til tapen. Stillbilder fra DV
er ikke mer enn 720 X 576.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)

Fra : fido

Dato : 07-01-02 20:53

hmm, jeg kan bare ikke forstå at sony skriver 800.000 pixels, men der er
ikke noget kort i, findes der virkelig ikke nogen anden måde - please

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-01-02 23:51

"fido" <1@2.dk> skrev i melding news:a1cuap$1t84$1@news.cybercity.dk...
> hmm, jeg kan bare ikke forstå at sony skriver 800.000 pixels, men der er
> ikke noget kort i, findes der virkelig ikke nogen anden måde - please

Nå kjenner ikke jeg ditt kamera, men finnes det ikke noen minnekort for
stillbilder i det er du låst til den ytelsen du får på DV. Stills fra DV er
normalt ikke bedre enn at maksimal printstørrelse er 10X15 cm, og selv da er
det pixellering.
Har du begge frames med i din stillbilde fra Premiere ? Hvis ikke har du
kun halvparten av oppløsningen til kameraet.

Jeg har sett etter DV kameraer med megapixel kvalitet, men det finnes ikke
(ennå), så jeg har akkurat gått til anskaffelse av et skikkelig megapixel
still kamera. Men om noen år......
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)