Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Praktica MTL5
Fra : Ole

Dato : 07-01-02 14:12

Mit gamle østtyske Praktica spejlreflekskamera model MTL5 har desværre fået
ødelagt lukkermekanismen p.g.a. en dum fejlbetjening af undertegnede. Nu
søger jeg et nyt (brugt) og brugbart MTL5 til mine mange objektiver. Er der
eventuelt nogen, der har et til salg ? Eller måske et godt råd ?
Hilsen
Ole Lindegaard.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-01-02 13:50

"Ole" skrev...
> [...]
Er der
> eventuelt nogen, der har et til salg ? Eller måske et godt råd ?

I princippet kan du bruge ethvert kamera med M42 gevind.
Med en M42/PentaxK adapter kan du endog bruge dine objektiver
i et kamera med K bajonet, dog skal du stadig blænde ned manuelt
for at måle lyset.
Det bliver nok svært at finde en tilsvarende Praktica.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 07-01-02 14:58

Jeg ved ikke så meget om Praktika'er, men da jeg var i Prag i efteråret var
jeg inde i den største fotobutik dernede, Milan Skoda, og aldrig har jeg set
så mange brugte kameraer på en gang - incl. et kæmpe udvalg i gamle
"østmodeller" - Praktica, Zeiss Jena m.m.
Så hvis du gerne vil have et kamera som det gamle, så var det da et forsøg
værd?!
De er på nettet http://www.fotoskoda.cz/, men kun på Tjekkisk...
Du kunne vel også kombinere det med at tur derned, det er jo en meget
fotografisk by
MVH
Rune Feldt-Rasmussen,
Aarhus