AWOL - betyder.
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 12:05

Jeg har længe gået og tænk på udtrykket AWOL fra Amerikanske film. Jeg
har sågar spurgt her i gruppen, uden held.
Jeg har lige set 187 m. Samuel L. Jackson igen, her benyttes udtrykket
igen...
.... Google var min ven:

AWOL means Absent WithOut Leave, or Absent Without Official Leave,
depending on who you ask. Most fleets have a very similar AWOL policy,
but it does vary slightly from fleet to fleet. Below is the Policy for
Fleet Four. Note that the time frames refer to posting, not to just
reading (known as "Lurking"). Captains can tell the difference via the
WeBB software.

AWOL

'Absent With-Out Leave' -udeblivelse uden tilladelse, f.ex.
desertering fra hæren

Link til Enelsk/Dansk 'Akronym database:
http://home3.inet.tele.dk/birgersl/BogstavL

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella!!!

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-01-02 12:59

Rasmus A. Nielsen wrote:

>Venlig Hilsen: Rasmus.
>TotaliordenkrukkeNutella!!!
>http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg

Arh, hvad!?

FUT: dk.kultur.mad-drikke

--
<vittig bemærkning>

Fra : Who's next ?

Dato : 07-01-02 13:09

>'Absent With-Out Leave' -udeblivelse uden tilladelse, f.ex.
>desertering fra hæren

Som i Lionheart aka A.W.O.L. - Absent Without Leave ,
men hvad betyder A.T.A.C ?

Fra : Mads Tilst

Dato : 07-01-02 14:34

"Who's next ?" <2009next@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som i Lionheart aka A.W.O.L. - Absent Without Leave ,
> men hvad betyder A.T.A.C ?

Du refererer måske til "James Bond - For your eyes only"?
http://uk.imdb.com/Title?0082398
I den film er en såkaldt ATAC (Automatic Targeting Attack Communicator)
hovedbestanddel i plottet. 007 skal ha' fat i den.

Hvis det IKKE er derfor du spørger, kan jeg kun surfe lidt og fortælle
at...

Hvis vi taler om militære forkortelser, har Jane's Defense Glossary
følgende definitioner:
(fra: http://www.janes.com/defence/glossary)

ATAC
Advanced Tank Cannon system (US Army)

ATAC
Air-Transportable Acoustic Communications buoy

ATAC
All-Terrain All Climate

ATAC
All-Terrain Amphibious Carrier

ATAC
Applied Technology Advanced Computer

Og - en glad hjemmeside for dem der elsker at lege SWAT-taktik (ja ja,
Special Weapons And Tactics)
(http://www.nme.de/cgi-shl/nme/swat.cfm)
siger følgende:

ATAC
Anti-Terrorist Alert Center. Located in Washington, D.C., and operated
by the Navy, the center monitors terrorist activities worldwide and
sends out alerts of impending attacks.

Derudover er der et hav af organisationer og firmaer der kalder sig
ATAC. Første hit på nettet hedder "Air Transport Association of Canada."
Getting anywhere, am I?

Med venlig hilsen
Mads Tilst

Fra : Who's next ?

Dato : 09-01-02 23:17

>Du refererer måske til "James Bond - For your eyes only"?
>http://uk.imdb.com/Title?0082398
>I den film er en såkaldt ATAC (Automatic Targeting Attack Communicator)
>hovedbestanddel i plottet. 007 skal ha' fat i den.
Det var lige det - thanks