hvilke akvarie forretning anbefales til ny~
Fra : Nils Hastrup

Dato : 07-01-02 11:39

Idet jeg skal til at opbygge et akvarium på 100 l. til min søn og læser her,
der er forretninger der også i denne branche bare sælger for at sælge
(engangskunder) uden at vejlede nybegynder ordentligt, ville det være en god
start at få nogle anbefalinger til hvor i København og omegn det findes
ærlige og dygtige akavarie forretninger.

venlig hilsen Nils

Fra : Søren Steffensen

Dato : 07-01-02 11:58

AkavarieWest på Sønderboulevard

--
SOS icq: 102169245
www.hourbabe.com

Fra : Migos

Dato : 07-01-02 11:40

Hej

Jeg har kun haft gode erfaringer med "neonfisken" på frederikssunds vej i husum...

Mikael

Fra : Laura

Dato : 07-01-02 23:10

Også en varm anbefaling til akvariewest på Sønder Boulevard herfra
Laura

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-01-02 00:49

Laura <laura@survival-bbs.dyndns.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C3A1C9A.DD578A64@survival-bbs.dyndns.org...

> [...]
> start at få nogle anbefalinger til hvor i København og omegn det findes
> ærlige og dygtige akavarie forretninger.

Planteimporten i Valdemarsgade er også gode, og de er også de billigste
med langt det meste,
samtidigt har de normalt er meget stort udvalg.

Carsten

Fra : Finn Jensen

Dato : 08-01-02 07:10

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Planteimporten i Valdemarsgade er også gode, og de er også de billigste
> med langt det meste,
> samtidigt har de normalt er meget stort udvalg.

Som de fleste nok husker så købte jeg før jul en del planter som desværre
langt fra stod mål med kvaliteten men jeg ville den gang ikke sige navnet på
den pågældende forretning som solgte mig planterne før jeg havde svar fra
dem. Det fik jeg forleden dag, men jeg fik en sludder for en sladder og ikke
andet, så derfor vil jeg nu sige navnet på den pågældende forretning nu hvor
deres navn alligevel er nævnt i forbindelse med en god kvalitet.

Forretningen jeg handlede med var Planteimporten.

Desværre var det ikke muligt at redde de resterende planter trods gødning og
CO2.

Kvaliteten af de planter jeg fik tilsendt var langt under hvad man kunne
forvente af prisen, men da jeg kun havde hørt positivt om forretningen og
dens planter så gik jeg fejlagtigt ud fra at en dyre pris pr. plante var =
med en god kvalitet af flotte planter og stor størrelsen og ikke noget der
lignede en aflægger med sneglebid. I det mindste gik jeg udfra at jeg fik de
planter jeg bestilte da de latinska navne var opgivet og ikke nogen der blot
tilhørte arts familien.

Måske jeg bare var uheldig men så var jeg uheldig med alle 32 tilsendte
planter. Men nu har jeg prøvet det, så jeg tror nu nok at jeg for fremtiden
vil se planterne før jeg køber dem.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Heller

Dato : 08-01-02 00:18

> [...]
> start at få nogle anbefalinger til hvor i København og omegn det findes
> ærlige og dygtige akavarie forretninger.

Jeg vil da også komme med en anbefaling: Planteimporten.
Jeg har altid fået udsøgt betjening der, og man får rigtig meget for
pengene. De plejer at være meget flinke til at tage sig god tid
til at vejlede, også selv om der er rigtig mange kunder i butikken.

Ellers kunne Zoocity måske også være et besøg værd. De er
godt nok ikke så billige, men de har et meget stort udvalg i
"begynderfisk", og så har de grogaranti på planter, og visk også
levegaranti på fisk.

Fra : Claus

Dato : 08-01-02 14:23

On Mon, 7 Jan 2002 11:38:30 +0100, "Nils Hastrup" <NH@post5.tele.dk>
wrote:

Flyvefisken, akvariewest og akvarieselskabet (kun åben om lørdagen).