Krondor RPG og extended memory!!
Fra : damn

Dato : 07-01-02 02:29

Når jeg forsøger at starte det gamle Korndor RPG spil op får jeg en besked
om at jeg mangler extendede memory!! Men jeg har 65 MB er det ikke nok?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-01-02 11:59

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg forsøger at starte det gamle Korndor RPG spil op får jeg en besked
> om at jeg mangler extendede memory!! Men jeg har 65 MB er det ikke nok?

Prøv at starte din PC op i DOS mode.

Extended memory er ikke det samme som den totale mængde RAM du har i
maskinen.

Fra : damn

Dato : 07-01-02 13:44

Det har jeg prøvet. Jeg har også forsøgt at loade himem og emm386 uden held.
Jeg har også forsøgt uden disse to uden held. Jeg kan ikke engang lave en
boot diskette i Krondor, det har jeg også for lidt extended mem til....

Fra : Arcana

Dato : 08-01-02 16:23

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote in message

> Når jeg forsøger at starte det gamle Korndor RPG spil op får jeg en besked
> om at jeg mangler extendede memory!! Men jeg har 65 MB er det ikke nok?

Jeg går ud fra at du bruger enten Windows 98 eller ME.

Du skal bruge exPANded memory, ikke exTENded. Det gør du sådan:

I config.sys (du kan evt. lave en bootdiskette) skal der stå:

DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS (stien skal svare til hvor himem.sys ligger på
din PC)
DEVICE=C.\WINDOWS\EMM386.EXE RAM (der må IKKE stå NOEMS i denne linje)
DOS=HIGH,UMB

- og husk at skrive DEVICEHIGH= hvis du smider flere devicedrivere på.
Og skriv LOADHIGH= hvis du læser noget ind via autoexec.bat.

Håber det hjalp.

Arcana

Fra : damn

Dato : 09-01-02 22:02

>Jeg går ud fra at du bruger enten Windows 98 eller ME.

win98

> [...]
>
>- og husk at skrive DEVICEHIGH= hvis du smider flere devicedrivere på.
>Og skriv LOADHIGH= hvis du læser noget ind via autoexec.bat.

Jeg har ikke et Dos bibliotek på min HDD, men skal jeg alligevel angive
HIGH,UMB efter "DOS"??
Skal jeg også skrive devicehigh foran C:\WINDOWS\HIMEM.SYS og
C.\WINDOWS\EMM386.EXE RAM ??