XML: Schema
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-01-02 23:41

Jeg er ved at designe en distribueret applikation, der henter data fra en
lang række kilder rund omkring. Disse data er alle XML-data, der hentes og
loades af applikationen ind i en database. Det er ligetil at lave en DTD,
der betemmer hvor mange felter der må være i XML-data, om det er CDATA eller
PCDATA, men jeg kunne godt tænke mig at have lidt mere kontrol over
værdierne i felterne. Jeg kunne forestille mig, at det var noget XML Schema
ville kunne hjælpe mig med.

Men hvordan kommer jeg i gang ? Jeg begyndte at gennemtrævle
http://www.w3.org/XML/Schema, men jeg synes ikke rigtigt, at det giver mig
så meget (er ikke nær færdig endnu).

Er der ikke sites, der tilbyder tutorials, så man kan "spole frem til
biljagten" og i stedet bruge w3.org som reference i stedet for en stepBystep
manual ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Johan

Dato : 07-01-02 00:56

> Er der ikke sites, der tilbyder tutorials, så man kan "spole frem til
> biljagten" og i stedet bruge w3.org som reference i stedet for en
> stepBystep manual ?

http://www.w3schools.com/schema/

Det er lidt mere pædagogisk end W3 sider Og håber du kan få lidt mere
ud af det.

mvh

Johan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-01-02 22:37

Johan wrote in news:3c38e5c2$0$89080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> http://www.w3schools.com/schema/
>
> Det er lidt mere pædagogisk end W3 sider Og håber du kan få lidt
> mere ud af det.

Jeg fandt en rigtig god en her:

http://www.xml.com/pub/a/2000/11/29/schemas/part1.html

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt