winxp som åben filserver
Fra : Jbird

Dato : 06-01-02 23:22

Er der nogen der har en skudsikker metode til at sætte winxsp op som
filserver, hvorved win98,me og andre windows-maskiner kan komme ind ved blot
at taste et password. De skal alle kune hente filer, men ikke skrive/slette.
Det skal helst være uden at jeg skal ind og oprette dem enkeltvis som
bruger...
Jeg havde tænkt lidt på gæstekontoen, men kræver det ikke at
win98/me-klienter er logget ind som gæst når de starter windows...

/Jørgen

Fra : Johnni Rindom

Dato : 07-01-02 10:55

alternativt, hvis du kører med fast ip, kunne man nemt sætte en lille ftp
op - her ville det være nemt at administrere hvad hver enkelt bruger kan se,
læse, skrive og slette.

Fra : Jbird

Dato : 07-01-02 16:11

"Johnni Rindom" <rindom@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op - her ville det være nemt at administrere hvad hver enkelt bruger kan

Jeg sidder ikke på en fast IP, men på et lokalt netværk, med en DHCP-server.
Jeg vil helst undgå at bruge ftp-server, da det ville være nemmest for de
andre brugere, at bruge windows-netværket.
/Jørgen