Alien...Alien 2...zzZZZ....Alien 3.....ZZZ~
Fra : _dentro_

Dato : 06-01-02 22:55

Ok, først så jeg Alien, den var ok. Dog irriterede det mig med alle de
goofs, og huller i sammenhængen. Så så jeg Alien 2. Den var god i
starten, men da der var 1 times skyderi og "løb for livet de kommer"
fald jeg i søvn og vågnede op klokken 3 - øv.

Nu er det jeg spørger: I Alien 3 og 4, hvor meget er så reel, spændede
handling, og hvor meget er "tju-bang-løben-efter-hinanden"? Jeg gider
nemlig ikke se dem hvis det bare er to timer hvor de løber og skyder
efter hinanden, for det er fandeme for kedeligt.

_dentro_

Fra : Zeki

Dato : 06-01-02 23:19

Etteren er uhyggelig, to'eren er mere en (god) action-film, tre'eren kedelig
og fireren er direkte pinlig (IMHO)!

Zeki

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-01-02 00:59

On Sun, 6 Jan 2002 23:18:53 +0100, "Zeki" <zeki@image.dk> wrote:

>Etteren er uhyggelig, to'eren er mere en (god) action-film, tre'eren kedelig
>og fireren er direkte pinlig (IMHO)!

Jeg er enig dog ikke i at 3'eren er kedelig. Jeg synes den får for
mange hug. Jeg kan godt lide slutscenen hvor de fanger Alien.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : _dentro_

Dato : 07-01-02 16:41

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a4ph3us59v8bfank6unnlbcaq63ilf9lil@4ax.com...

> Jeg er enig dog ikke i at 3'eren er kedelig. Jeg synes den får for
> mange hug. Jeg kan godt lide slutscenen hvor de fanger Alien.

SPOILER FOR FANDEN!!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-01-02 19:09

On Mon, 7 Jan 2002 16:40:52 +0100, "_dentro_" <kena@mail.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en
>meddelelse news:a4ph3us59v8bfank6unnlbcaq63ilf9lil@4ax.com...

>SPOILER FOR FANDEN!!

Fuck sorry. Man skal åbenbart prøve alt én gang

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 07-01-02 01:05

1'eren er uhyggelig (som en i...)
2'eren er rå action hele vejen igennem
3'eren er skudt fuldstændig ved siden af og skulle aldrig være lavet
4'eren er et ærligt forsøg og som sådan ikke kedelig, men den sætter sig
ikke nogen steder
IMHO

Bare for sjov: Nogen der har ideer til en ordentlig 5'er?

Zeki <zeki@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rb4_7.10075$aS.1505710@news010.worldonline.dk...

Fra : Zeki

Dato : 07-01-02 01:30

> Bare for sjov: Nogen der har ideer til en ordentlig 5'er?

Ja, aliens rejser frem i tiden og lander på en planet som til sidst i filmen
viser sig at være Jorden . Planeten er styret af robotter der alle sammen er
mutanter af Ripley, og gør herefter oprør..

Hmm...

Zeki

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 08-01-02 07:06

Zeki wrote:

> Ja, aliens rejser frem i tiden og lander på en planet som til sidst i filmen
> viser sig at være Jorden . Planeten er styret af robotter der alle sammen er
> mutanter af Ripley, og gør herefter oprør..

LOL!

og til sidst splejses en alien med et klon af Lincoln med et
uhyggeligt resultat til følje, men Charlton Heston skyder
den med et haglgevær og telepaterer AAAARRRGGGGHHH!
mens han prøver at rive en souvenirkopi af frihedsgudinden
ud af Søren Pinds dødsstive fingre.

Ulrik Magnusson

Fra : Søren Vestergaard

Dato : 07-01-02 10:33

Jeg har nogle stykker:
1: Ripley rejser tilbage i tiden, og opdager, at det var Terminator, der
ødelagde Titanic.
2: Ripley8 bruger sine mutantkræfter til at frelse mennesker fra de ONDE
mutanter. Hun får hjælp af en ny androide, Bishop X, som sidder i kørestol
3: Ripley møder John Travolta, og de slår sig løs på et dansegulv, men først
efter John Travolta har fået en masse sminke på. Denne version af Alien 5
skal filmes med skævt kamera. Og undertitlen skal være Saturday Night
Battlefield eller noget i den stil.
4: Ripley bliver kontaktet af en mand, der fortæller hende, at alt, hvad hun
har oplevet, er noget, nogle computere vil have os til at tro, vi oplever,
og at vi i virkeligheden er slaver for robotter. Ripley tror ham ikke, og
smadrer ham.
5: Ripley møder ET. Og Ghostbusters.
6: Ripley Does Dallas: Ripley vil tjene nogle penge, så hende og hendes
veninder får jobs rundt omkring, som ender i sex for alle de frække piger.
7: Ripley opdager, hun har kræft. Et langt retsalsdrama, som slutter med,
Ripley dør(igen).
8: Ripley kommer ned på jorden, opsøger en mand, der fortæller hende, at
Aliens i fremtiden vil komme til at overtage alt. På en eller anden smart
måde viser han hende fremtiden, og hun går helt ned over dette faktum.
Derfor smadrer hun alt. Hele universet går under.
9: Aliens: The Musical...
10: Ali-Jens. De grumme uhyrer kommer ned til jorden, og bondemand Jens
opdager, at det er fremragende avlsdyr. 2 en halv times dokumentar om
vanskelighederne ved at malke en xenomorph.

C.H.Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c38e604$0$5472$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-02 11:54

"Søren Vestergaard" <4555017m001@mail1.stofanet.dk> writes:

> 10: Ali-Jens. De grumme uhyrer kommer ned til jorden, og bondemand Jens
> opdager, at det er fremragende avlsdyr. 2 en halv times dokumentar om
> vanskelighederne ved at malke en xenomorph.

Nå. Jeg troede det var noget om de der mukomedanere.

Moulalien Rouge: Ripley bliver forført af en boheme-alien, der synger
popsange fra det 20. århundrede, men ender med at smadre den.

ET:2: Ripley finder Eliot og bruger to timer på at svine ham til fordi
han har hjulpet et af disse rædsomme monstre i stedet for at dræbe
det. Til sidst jagter hun ham på en flyvende cykel og smadrer ham.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 07-01-02 14:04

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> [...]
> han har hjulpet et af disse rædsomme monstre i stedet for at dræbe
> det. Til sidst jagter hun ham på en flyvende cykel og smadrer ham.

Buckaroo Balien: Ripley starter et band, og bliver dimensionrejsende
rockstjerne. En af bandmedlemmerne kommer til at nævne ordet alien, så hun
smadrer dem alle sammen.

Alien 5: Ripley opdager at hun endnu en gang har fået en lige lovligt
original instruktør på opgaven, og at stilen endnu en gang skal ændres. Hun
smadrer instruktøren og fortsætter med kameramanden.

Anders

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-02 14:25

"Anders Lauge Madsen" <anders.lauge.madsen.dont.send.shit@audio.dk> writes:

> Alien 5: Ripley opdager at hun endnu en gang har fået en lige lovligt
> original instruktør på opgaven, og at stilen endnu en gang skal ændres. Hun
> smadrer instruktøren og fortsætter med kameramanden.

Alien in the Dark: Triers postmoderne danse-musical-udgave af
Alien. Ripley ville egentlig smadre Trier, men han smadrede hendes
karriere først ved at kalde hende en dum sæk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-01-02 14:36

> Alien in the Dark: Triers postmoderne danse-musical-udgave af
> Alien. Ripley ville egentlig smadre Trier, men han smadrede hendes
> karriere først ved at kalde hende en dum sæk.

Being Alien. Ripley finder en udluftningskanal, der fører ind i hovedet på
en Alien. Filmen klimaks kommer, hvor alienen selv finder kanalen og kravler
ind i sit eget hovede.

/Nikolaj

Fra : Martin Møller

Dato : 07-01-02 14:51

"nikolaj borg" wrote:

> Being Alien. Ripley finder en udluftningskanal, der fører ind i hovedet på
> en Alien. Filmen klimaks kommer, hvor alienen selv finder kanalen og
kravler
> ind i sit eget hovede.

Pearl Alien. Ripley får et kærlighedsforhold til en synthetic, som dog er
pilot. Klimakset kommer, hvor hendes kærlighed ikke fatter en skid, da en
masse aliens kommer flyvende i japanske jagere, og han vælger derfor at
kortslutte sig selv. Hvorfor Ripley går amok og finder en facehugger, som
hun sætter på Michael Bay´s hoved.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-02 15:23

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> Being Alien. Ripley finder en udluftningskanal, der fører ind i hovedet på
> en Alien. Filmen klimaks kommer, hvor alienen selv finder kanalen og kravler
> ind i sit eget hovede.

Being Alien. Peter Sellers spiller en enfoldig Alien, der har al sin
viden om verden fra TV. Ripley vil slå den ihjel, men den bliver
præsident i stedet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 07-01-02 14:42

> [...]
> Alien. Ripley ville egentlig smadre Trier, men han smadrede hendes
> karriere først ved at kalde hende en dum sæk.

Alien for Begyndere: Ripley havner i en lige lovligt nuttet film, hvor hun
på grund af en mindre misforståelse kommer på kursus i italiensk. Forvirret
og vred over manglen på skydevåben, tæsker hun resten af skuespillerne til
lirekassemænd med en dåbsfond.

Anders

Fra : Zeki

Dato : 07-01-02 15:08

'The Alien suspects'
Fire forskellige aliens, fra hver deres film bliver involveret i et plot
udtænkt af Ripley, der har til formål at smadre alle filmproducenter der
pønser på at lave sequels.

'Ali vs Yen'
Ripley bliver boksepromotor og rejser tilbage i tiden til 70'erne med sin
udfordrer - en klon mellem Jet Li og en alien, for at deltage i 'Rumble in
the Jungle' samt påvirke Sly til at ændre sit manusskript til 'Rocky', så
det i stedet for "Addriaaaaan" bliver til "Aliiieeeeen".

'Full Metal Alien'
Alien rejser efter hård træning med tourguide Ripley til Mars for at finde
og udrydde John Carpenter, der af flovhed gemmer sig for omverdenen. De
støder dog i stedet for ind i filmholdet fra 'Mission to Mars' som alle
bliver proppet ned i et hul fyldt med kødædende rejects fra tidligere
Alien-film.

Zeki

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 07-01-02 15:26

"Zeki" <zeki@image.dk> wrote in message
> 'The Alien suspects'
> Fire forskellige aliens, fra hver deres film bliver involveret i et plot
> udtænkt af Ripley, der har til formål at smadre alle filmproducenter der
> pønser på at lave sequels.

Alien Strikes Back: Ripley finder ud af at hendes far i virkeligheden er
aliendronningen. Efter at have udstødt det klassiske "NoooOOOooo!", smadrer
hun en masse tilstedeværende, inden hun taber sin hånd i et dybt hul.

Congo Alien: Ripley finder ud af at en B-film skuespiller har fundet nogle
smadr-bare dyr på en ø. Hun drager fluks afsted over havene, finder
skuespilleren og hans hold og smadrer dem. Hun smadrer også lige nogle aber
for en god ordens skyld!

Anders

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-02 15:38

"Zeki" <zeki@image.dk> writes:

> [...]
> støder dog i stedet for ind i filmholdet fra 'Mission to Mars' som alle
> bliver proppet ned i et hul fyldt med kødædende rejects fra tidligere

Alien Troopers:

En flok hårdhudede space marines med overlegen ildkraft rejser til en
fjern planet for at udrydde nogle insekt-agtige, meget hårdføre
aliens. Mange af dem dør, men til sidst sejrer menneskene.

Nej, hov...
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Martin Møller

Dato : 07-01-02 15:52

"Peter B. Juul" wrote:

> [...]
> fjern planet for at udrydde nogle insekt-agtige, meget hårdføre
> aliens. Mange af dem dør, men til sidst sejrer menneskene.

Indialien Jones and the Temple of Ripley
Ripley får en ufrivillig hovedrolle, da hun under udforskning af et indisk
temple, støder på en en kult, der tilbeder guden Kalimalien. Efter
selvdestruktion af ypperstepræstens tempel fortsætter Ripley, hårdt forfulgt
af Aliens, i et hæsblæsende tempo i en underjordisk minevognsbane ud i
friheden... Uvidende om at en Alien har sneget sig ombord i hendes minevogn.

I Kina Spiser De Aliens
Under et kurophold i Shanghai med Ang Lee erfarer Ripley, at kineserne anser
Alienkød som delikatesse. Ang Lee inviterer Ripley ud, men omkommer da hans
suppe, der består Alienblod, ætser ham op indefra, hvorefter Ripley med
fattet ro, fortsætter med at spise sin tunge.

Lord of the Aliens
En flok små børn får til opgave at bringe en Alien, hemmeligt til
ødelæggelse på LV-426. Ripley og Peter Jackson går med dem, og overvinder
undervejs 8 sorte ryttere, der før i tiden var faldne Marines, men nu går
igen som onde ånder. Under et huleophold, hvor Ripley endnu engang besejrer
Dronningen, snubler hun og falder i et bundløst hul. Hendes sidste ord er:
Løb Peter, dit fede læs...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-02 16:02

"Martin Møller" <martin@NOGODDAMNSPAMsophusmedical.dk> writes:

> [...]
> Dronningen, snubler hun og falder i et bundløst hul. Hendes sidste ord er:

For slet ikke at glemme...

Lord of the Aliens
Nogle børn lider rumskibbrud på en øde plandet og prøver at skabe en
civilisation, men det går galt da de kommer op at tottes. Den ene
halvdel af dem vil herefter være marines og den stadigt svindende rest
vil være kolonister. En af filmens uhyggeligste scener er den, hvor en
tyk alien falder ned fra en klippe og dør.

Eller

Lord of the Aliens (Riveraliens)
Ripley rejser gennem en lang række kolonier og fortryller en masse
aliens med noget dans, som hun påstår er lidt ligesom noget keltisk
noget.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Peter G.

Dato : 07-01-02 21:32

In article <a1ccm1$nn3$1@news.cybercity.dk>, Martin Møller
<martin@NOGODDAMNSPAMsophusmedical.dk> wrote...

> Indialien Jones and the Temple of Ripley

Inspireret af ovenstående titel:

"Ellen And Newt does LV-426"
Visse af Gigers mere bizarre tegninger kommer til deres ret på den store
skærm da aliens afprøver en en ny måde at evolutionere på.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 08-01-02 13:22

Nogen der ideer til en seriøs Alien 5...?

Fra : Zeki

Dato : 08-01-02 19:34

Mon ikke der kommer en 'Aliens-på Jorden"-film på et eller andet tidspunkt?
De har jo været ret pjattede med at forsøge at hente et eksemplar hjem til
nærstudie, og mon ikke at snart vil lykkedes?

Og så bliver banen endeligt lagt for en 'Megagodzilla møder Alien'-film,
efter at alien laver Jurassic Park-finten og lærer at formere sig selv.

Zeki

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-01-02 02:31

On 08 jan 2002 Zeki enriched usenet with:

> Mon ikke der kommer en 'Aliens-på Jorden"-film på et eller andet
> tidspunkt? De har jo været ret pjattede med at forsøge at hente et
> eksemplar hjem til nærstudie, og mon ikke at snart vil lykkedes?

Det kunne være interessant. Jeg kunne også godt tænke mig at se en
Aliens vs. Predator film eller en film set fra Aliens synspunkt

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

The place to be

Fra : _dentro_

Dato : 07-01-02 16:42

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> Bare for sjov: Nogen der har ideer til en ordentlig 5'er?

Jeg så X-files The Movie igår ..... Det kunne rent faktisk godt have
været en 5'er!! Det er ikke bare noget jeg siger for sjov, det sag jeg
faktisk og tænkte på da jeg så den!

_dentro_

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 07-01-02 17:31

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> 1'eren er uhyggelig (som en i...)
> 2'eren er rå action hele vejen igennem
> 3'eren er skudt fuldstændig ved siden af og skulle aldrig være lavet

Faktisk synes jeg at 3'eren passer bedre ind i Alien stilen end 2'eren gør.
3'eren vender tilbage til gyset med en alien istedet for tusindvis i toeren,
og handlingen hænger bedre sammen end i toeren. Jeg forstår ikke de dårlige
andmeldelser ift. 2'eren.

/Rene

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-01-02 19:10

On Mon, 7 Jan 2002 17:31:13 +0100, "Rene Eske Jensen"
<rene_fjernmig@eskejensen.dk> wrote:

>"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message

snip

Jeg forstår ikke de dårlige
>andmeldelser ift. 2'eren.
>
>/Rene

Hørt

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 07-01-02 17:43

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> Bare for sjov: Nogen der har ideer til en ordentlig 5'er?

Alien Kong : Ripley indfanger Alien, tager den med tilbage til Jorden og
tager penge for at vise den frem i sit eget Creap Show. Desværre stikker
Alien af, tager en flaskedreng som gidsel og barrikaderer sig på toppen af
Rundetårn, hvor han ender med at blive skudt i smadder af en flok
Glistrup-kloner, der fanatisk råber "De skal ud, skal de!!!!" med bornholmsk
accent.

Alien Mc Beal : Alien opnår flygtningestatus, kommer til USA og bliver ansat
på et advokat-kontor som led i et integrationsprojekt. Desværre bliver Alien
fyret på grund af udpræget savlen og dårlig ånde der gør ham aldeles uegnet
til at møde kunderne ansigt til ansigt. Alien går amok i raseri, klæder sig
ud som en marsh-mallowmand og raserer byen men bliver desværre slagtet af en
flok middelmådige skuespillere med forvoksede gnist-fiduser a la dem man
tænder gaskomfurer med.

Alien Brothers : Den film i historien, hvor der bliver smadret flest
politi-rumskibe. Alien henter sin bror, der har været interneret på en fjern
planet. De finder ud af at det Alien-hjem de er opvokset på skal sælges og
de beslutter sig for at turnere med Sussi og Leo for at tjene penge til at
redde Alien-hjemmet. Det lykkes efter en hård kamp og børnehjemmet er
reddet!
Desværre bliver filmen meget hurtigt taget af programmet, da den simpelthen
er _for_ uhyggelig. Specielt strip-scenen med Sussi og Leo får selv hærdede
skrækfilmsentusiaster til at forlade biografen højlydt tudende.

Mvh Mads

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-01-02 16:35

C.H.Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> escribió en el mensaje de
noticias 3c38e604$0$5472$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 3'eren er skudt fuldstændig ved siden af og skulle aldrig være lavet
> 4'eren er et ærligt forsøg og som sådan ikke kedelig, men den sætter

1og 2 er jeg enig, treeren syntes jeg ogsaa er enormt fed og kan ikke se
hvad der er saa galt med den. Jeg fatter ikke hvad i har imod den. Jeg
elsker dens gotiske sets og dens hunde-agtige alien. Det er ogsaa den
hvor man IMHO bedst ser Ripleys forandring til mere haardkogt og bitter.
4'eren hvad vaeret en laekker actionfilm i stil mid 2'eren, hvis det
ikke havde vaeret for den fuldstaendig kiksede baby-alien.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 09-01-02 18:58

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message

> [...]
> 4'eren hvad vaeret en laekker actionfilm i stil mid 2'eren, hvis det
> ikke havde vaeret for den fuldstaendig kiksede baby-alien.

Så sandt som det er sagt!

--
Mvh. Rene
Sælges: Sort Aavik A4

Fra : Who's next ?

Dato : 09-01-02 23:30

On Wed, 9 Jan 2002 18:58:18 +0100, "Rene Eske Jensen"
<rene_fjernmig@eskejensen.dk> wrote:

>"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message

>Så sandt som det er sagt!

<sandt> = rigtig - hvordan kan en mening være forkert ?

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-01-02 19:29

> [...]
> ikke nogen steder
> IMHO
>
> Bare for sjov: Nogen der har ideer til en ordentlig 5'er?

Et "endeligt opgør" igen-igen-igen, bare på jorden - som 4'eren jo egentlig
også lægger op til. Der kunne virkeligt pumpes nogle ideer i en film, hvor
mennsket skal kæmpe imod en fremmed overlegen race, langt ude i fremtiden.

Fra : Martin Møller

Dato : 07-01-02 10:28

"Zeki" wrote:

> Etteren er uhyggelig, to'eren er mere en (god) action-film, tre'eren
kedelig
> og fireren er direkte pinlig (IMHO)!

Kunne ikke være mere enig!

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-01-02 19:26

"Zeki" <zeki@image.dk> skrev i en meddelelse
> Etteren er uhyggelig, to'eren er mere en (god) action-film, tre'eren
kedelig
> og fireren er direkte pinlig (IMHO)!

Jeg synes du er uretfærdig. Vi taler jo om fire forskellige film, der hver
har deres egen helt specielle indgangsvinkel. 1'eren er gys og psykologisk
uhygge; 2'eren er action; 3'eren fokuserer på det menneskelige aspekt;
4'eren fokuserer på det umenneskelige aspekt (groft og enkelt sagt) De er
hver især gode på hver deres måde. Kritikken af 4'eren har jeg aldrig
forstået helt. Udover kloningslementet er det jo også den film, hvor man
kommer tættest på monstrene og deres natur. Rangordenmæssigt vil jeg placere
dem sådan her : 1,4,2,3. (selvom DC af 2'eren nok er det bedste "gensyn"
hvis man har set dem ofte...)

Fra : Tim Christensen

Dato : 13-01-02 23:55

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> wrote in message

> 1,4,2,3. (selvom DC af 2'eren nok er det bedste "gensyn"
> hvis man har set dem ofte...)

100% enig

Mvh

Tim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-01-02 02:13

> [...]
> starten, men da der var 1 times skyderi og "løb for livet de kommer"
> fald jeg i søvn og vågnede op klokken 3 - øv.

Læs evt. tråden om Alien-filmene i dk.medier.tv.

Mark

Fra : Moerch

Dato : 07-01-02 02:18

Jeg synes at 3'eren og 4'eren burde have været særskilte film. Altså uden
for serien. Nr.3 er ok..Men 4'eren....Hold da op. Det er et kunstværk uden
lige. Man kan godt se at der er ideer fra Moebius :) Og
slutmonstret....Grumme fætter. Jo, jeg kan godt lide hele serien. Men 2'eren
(uncut) er afgjort den bedste.

Mvh
_Mørch

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-01-02 10:36

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, først så jeg Alien, den var ok. Dog irriterede det mig med alle de
> goofs, og huller i sammenhængen.

Hvilke plothuller tænker du på?

MVH
Jens

Fra : _dentro_

Dato : 07-01-02 16:49

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke plothuller tænker du på?

Eaj ok, måske ikke plothuller, men 'fejl' ... jeg ved ikke helt hvad
man skal kalde det.....

Men af det jeg lige kan huske:

I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil
sende sådan nogen op i rummet??

Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
rummet?

Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
ved at blæse væk...

Der er MANGE MANGE flere, men jeg gad ikke skrive dem alle sammen ned,
selvom jeg bidste at ligepræcis dit spørgsmål ville komme.

_dentro_

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 07-01-02 16:58

"_dentro_" <kena@mail.dk> wrote in message
> I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
> og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil
> sende sådan nogen op i rummet??

Efter så lang tid i rummet, er lidt galgenhumor nok velkomment!

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

Noget med at have noget med hjemmefra? Det er vel rart at have noget at
forholde sig til på en så lang tur. Jeg ville i hvert fald have min kat med!

> Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
> rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
> ved at blæse væk...

Planeten er i mellemtiden blevet terraformet.Shake'n'Bake som manden siger.

> Der er MANGE MANGE flere, men jeg gad ikke skrive dem alle sammen ned,
> selvom jeg bidste at ligepræcis dit spørgsmål ville komme.

Det er vel ikke så meget fejl, som noget du har undret dig over?

Mvh

Anders

Fra : Martin Møller

Dato : 07-01-02 17:00

"_dentro_" wrote:

> I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
> og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil
> sende sådan nogen op i rummet??

I fremtiden er det tilsyneladende så almindeligt med rumrejser, at hvilke
som helst slags mennesker kan komme med. Sammenlign det bare med 2 matroser,
der står på et fragtskib i Atlanten og fyrer jokes af.

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

Den er harmløs og virker vel som en behagelig og beroligende ting at have
med på en lang rejse.

> Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
> rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
> ved at blæse væk...

Der er opsat atmosfæremaskiner: Med andre ord, de producerer en kunstig
atmosfære, så folk kan gå rundt i uden at skulle tænke på iltmasker og
dragter.

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 07-01-02 17:07

<snip>
> I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
> og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil
> sende sådan nogen op i rummet??

De er sendt op af et minefirma, og det er deres arbejdsplads og hjem, ganske
som folk der bor og arbejder ved en mine. Det er _ikke_ astronauter.
Desuden - skal man fyre astronauter der fjoller rundt når de er vægtløse? Og
præcis hvorfor skulle de ikke sende en sort person op i rummet?

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

Se ovenstående bemærkning. Det er et mineskib der er deres hjem og
arbejdsplads. De kan vel godt have en skibskat?

> Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
> rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
> ved at blæse væk...

Planeten er ved at blive terraformet (gjort beboelig) - der er trods alt
gået en del år siden etteren og kolonialisterne er jo netop sendt derop for
at gøre den beboelig.

Mvh
Jakob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-01-02 17:30

"_dentro_" <kena@mail.dk> writes:

> I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
> og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil
> sende sådan nogen op i rummet??

Glem NASA. Det her er et kommercielt transportskib. Folkene ombord er
ikke astronauter, de er fremtidens søfolk/lastbilchauffører. Og de har
sandsynligvis flagret frem og tilbage på denne måde i mange år. (I
øvrigt pjatter astronauter også).

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

For hyggens skyld.

Mange søfolk har dyr med sig - det her er det samme.

> Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
> rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
> ved at blæse væk...

Jeg kan ikke huske detaljerne, så den kan jeg ikke svare på, men jeg
mener svagt at erindre, at planeten er blevet terraformet i
mellemtiden.

> Der er MANGE MANGE flere, men jeg gad ikke skrive dem alle sammen
> ned,

Prøv at finde nogen reelle.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : _dentro_

Dato : 07-01-02 20:19

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at finde nogen reelle.

Grrr... nu irriterer du mig, for jeg kan ikke huske dem! :)

Vi ses efter Alien 3, så skal jeg nok komme med nogen :) .....selvom
der nok er færre, fordi filmen er lavet en del senere, og man er
blevet alle disse år klogere.

_dentro_

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-01-02 20:33

> [...]

> I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
> og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil

Det er sådan set meningen. De skal se ud som og opføre sig som
langturschauffører i rummet, for det er det, de er. De arbejder ikke for en
statslig organisation, men for fremtidens udgave af Mærsk, The Company.

En af de sjove ting ved dem er også, at de fungerer på sådan en rigtig
70'er-agtig måde: De er arbejderheltene, som ofres af den kyniske, magtfulde
storkapital bare for at tjene en ekstra spacebuck.

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

Det er vel ikke så anderledes end at have en skibshund på en coaster?

Katten fungerer godt i historien både i forhold til omgivelserne og i
forhold til personerne. De er mere interesserede i at redde den end de
andre. Katten er også med til at give rumskibet en fornemmelse af
virkelighed, at det er både arbejdsplads og hjem for rigtige mennesker.

> Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
> rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
> ved at blæse væk...

Det giver filmen jo svar på. Kolonien i Aliens har det ene formål at sætte
atmosfæreprocessorer op, som langsomt gør planeten beboelig. Derfor kan man
trække vejret modsat tidligere.

MVH
Jens

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-01-02 12:38

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

Har du aldrig hørt om en skibskat? Det var ganske almindeligt
i gamle dage, hvor den var med for at fange rotter. Det er der ikke
brug for mere, men traditionen med en skibskat findes stadig.

Den er med i rumskibet for at give associationer til et ganske
almindeligt fragtskib, bare et der flyver frem og tilbage i
rummet.

Mark

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-01-02 19:33

> [...]

> I etteren er der to mekanikere med som laver fis, og den ene er neger,
> og de virker ret useriøse. - Som om NASA (eller hvem det nu er) vil

Det er ikke NASA, men the company. De er jo mekanikere, hverken mere eller
mindre. Derimod synes jeg det virker mere usandsynligt, at der er så meget
plads til mandskabet, og at de ryger.

> Og så er der også katten. Hvorfor fanden tager man en kat med i
> rummet?

Forsøg.

> Og i toeren render menneskene rundt udenfor på den der planet uden
> rumdragt, men i 1'eren er de nødt til at have rumdragt på, og de er
> ved at blæse væk...

Du fulgte vist ikke ret godt med. Der er jo tale om en "shake and bake
colony"

Fra : Emil Rune

Dato : 07-01-02 11:45

> [...]
> nemlig ikke se dem hvis det bare er to timer hvor de løber og skyder
> efter hinanden, for det er fandeme for kedeligt.

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor Alien3 skal have så mange verbale tæsk.
Den er i mine øjne den bedste i serien, netop pga. den eminente suspense som
Fincher formår at opbygge. Og så er slutningen et studie i imponerende
kameraføring.

Men måske er det bare mig....

Emil

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 07-01-02 12:06

> Jeg har aldrig helt forstået hvorfor Alien3 skal have så mange verbale
tæsk.

<snip>

Enig - man skal huske på at det alle er vidt forskellige typer film, men
alle med deres egen eksistensberetigelse. Jeg kan vældig godt lide dem alle,
men af forskellige årsager:
Alien - god gyser
Aliens - god actionfilm
Alien 3 - Mere symbolladet end de andre + en anderledes spændingsopbygning
end de andre
Alien Resurrection - Lidt mere karikeret og charmerende på end
tegneserieagtig måde - og visuelt den flotteste.

--
'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'
Jakob Medgyesi

"All your base are belong to us"
'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'

Fra : Jesper Winding

Dato : 07-01-02 12:00

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:c%e_7.15103

> [...]
som
> Fincher formår at opbygge. Og så er slutningen et studie i imponerende

Nej det er ikke bare dig - jeg syntes dog ikke det er den bedste i serien -
men jeg syntes bestemt at det er en god film, 4'eren har jeg dog en del
problemer med!
--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 12:01

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev:

> Men måske er det bare mig....

Nej, det er ikke kun dig - jeg syntes faktisk den er bedre
handligsmæssigt og spændingsmæssigt som 2eren, men 1eren er den
absolut aller bedste af dem alle 3.
4eren gider jeg slet ikke tælle med.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella!!!

Fra : //Overby

Dato : 07-01-02 20:15

Uh, alle de tæsk til nogle af filmene i ALIEN-serien - Men jeg er i hvert
fald glad for min "The Alien Legacy" (alle 4 film i en æske) - Se det er
bare guf til en hel weekend...

Desværre er der INTET ekstra matriale - skuffende - men der lå en
bestillingsseddel med til en ekstra DVD, men det var selvfølgelig kun for
folk i USA og Canada...

Daniel

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-01-02 20:44

"//Overby" <overby@sportNOT.dk> skrev i en meddelelse

[Alien Legacy]

> Desværre er der INTET ekstra matriale - skuffende - men der lå en
> bestillingsseddel med til en ekstra DVD, men det var selvfølgelig kun for
> folk i USA og Canada...

Der er da nogle enkelte extras: Et kommentarspor af Ridley Scott, gode
fraklip, et interview med James Cameron, men det er rigtigt nok en tynd
omgang i forhold til dagens standard.

Jeg har iøvrigt hørt fra flere kilder, at den ekstra disc med
dokumentarprogrammet slet ikke kan skaffes mere derovre. Og selv hvis den
kunne, så vil selskabet ikke sende den udenfor R1. Det var der en del brok
over, da den udkom.

Til gengæld er den inkluderet i R2.

Jeg håber stadigt, at den kommende Five Star Collection af Alien vil nå bare
i nærheden af den gamle laserdisc boks. Det må stadigvæk være den bedste
gennemgang af en film fra ende til anden igennem alle produktionsfaserne,
jeg nogensinde har set.

MVH
Jens