Hjælp til bundkort :o(
Fra : MJ

Dato : 06-01-02 23:05

Hej NG
Jeg sidder og roder med et "gammelt" bundkort.
Mit problem er at når jeg slukker på powerknappen (atx)
er det som om at computeren kun går på standby ?
Fx hvis jeg slukker mens den tæller ram op slukker blæser og hd, men skærmen
slukker ikke og skærmbilledet står der stadigt, tænder jeg så igen tæller
den videre. mit bundkort hedder: NMC-5VM5 og på nettet kan jeg ikke finde en
flyvende fis om det ;o(
Hjælp Hilsen MJ

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 06-01-02 23:09

MJ wrote:

<snip<
> Jeg sidder og roder med et "gammelt" bundkort.
> Mit problem er at når jeg slukker på powerknappen (atx)
> er det som om at computeren kun går på standby ?
<snip>

Den instilling du skal bruge, finder du i den del af BIOS, der
oftest hedder "Power Management Setup", indstillingens navn på
dit board tør jeg ikke gætte på.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 07-01-02 05:30

"MJ" <lemi@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skærmen
> slukker ikke og skærmbilledet står der stadigt, tænder jeg så igen tæller

Prøv at gå ind i kontrolpanel/strømforsyning/egenskaber for
strømforsyning/avanceret der kan man bl.a. sætte de ting op.

Med venlig hilsen
OveK.

Fra : Claus MC

Dato : 07-01-02 13:09

Prøv at holde afbryderknappen inde i ca. 4-5 sek. Så slukker den måske !

/Claus