GENSTARTER mens jeg installerer Windows!
Fra : Andrew

Dato : 06-01-02 22:09

Hej

Jeg har et ECS K7S5A motherboard og Athlon XP 1600+ CPU, Geforce 2 TI
grafik.

Jeg har et fint og formatteret C: drev men når jeg prøver at installere
windows 2000, så genstarter computeren helt AF SIG SELV!!!

Jeg prøvede da at installere win98 for så at lave en upgrade fra 98 til
2000, men i 98 installationen frøs computeren fuldstændigt! (41% inde i
checke-stadiet)

Hvorfor genstarter min computer mens jeg installerer?

Mvh Anders

Fra : F.Larsen

Dato : 06-01-02 22:15

Jeg har været ude for noget lignende - det viste sig at være defekt RAM.

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Andrew

Dato : 06-01-02 22:19

Hvad mener du?

Jeg har en klods på 256 (fra PQI) og så har jeg en på 64 (fra UKENDT).

Kan det være den på 64 der laver lort?
mvh Anders

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 07-01-02 08:10

Prøv at pille dem begge ud (een ad gangen ;) og se om det gør en forskel.

Fra : F.Larsen

Dato : 10-01-02 22:42

Hent og kør http://wwww.memtest86.com og helst lige efter du har observeret fejlen
under installationen af win2k.

Jeg har også PQI RAM og den ene klods har jeg fået byttet 2 gange da den var
defekt.

Det tog mig iøvrigt ret lang tid at regne ud at det var RAM fejl der var årsagen.

Fra : F.Larsen

Dato : 12-01-02 12:03

Den rigtige link er:
http://www.teresaudio.com/memtest86/