asus a7v-e vil ikke ''bootup''
Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 21:21

Hej
Jeg har lige installeret et asus A7V-E med en AMD1000mhz cpu samt 256 pc
133sdram, grafikkort ATi Radeon All In Wonder agp, WinXp, 300watt atx psu'
Hver gang og jeg mener hver gang, jeg prøver at starte L..... fryser
maskinen lige inden ''commandoen'' Verifying DMA Poll data, og der står den
så lige så fin mens, cursor stregen _ står og blinker til mig ;-(
Det mærkelige er at Bios'en finder alle mine drev, cpu,ram osv.
- Og ja jeg har prøvet at afinstallere alle u-nødvendigedrev samt
indstikskort, intet hjælper.
Inden nogle begynder med at jeg skal opdatere Bios'en, vil jeg lige gøre
opmærksom på at jeg ikke kan komme så langt under Boot sekvensen.
Nogle forslag???

Fra : Hans

Dato : 06-01-02 22:01

"Madsen" <smoby@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> så lige så fin mens, cursor stregen _ står og blinker til mig ;-(

Kører du med defaultopsætning i bios, eller har du ændret i opsætningen?
mvh
Hans

Fra : Søren Winkel

Dato : 07-01-02 00:43

Prøv at hive stikket ud og lad den stå nogle timer. Hvis du bagefter kan
boote up, vil den formentlig køre nogle timer og derefter stå af.
Så er det rammene der er problemet, jeg har selv haftd et samme problem og
det viste sig at være win98 der ikke kan klare mere end 384 mb ram.
Håber det hjælper
Søren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-01-02 22:30

> [...]
> Inden nogle begynder med at jeg skal opdatere Bios'en, vil jeg lige gøre
> opmærksom på at jeg ikke kan komme så langt under Boot sekvensen.

Nå så det er det du piller ved - du er da vist kommet over på fjendens
banehalvdel! :

A7V - jeg sidder selv ved et (uden-E) - er hysterisk med hvad man sætter i
de forskellige slot. SoundBlaster Live og Pinnacle DV kort er ekstra svære
at få til at funkle.

Men de fleste problemer af din type kan løses ved at flytte kortene !
Grafikkort i AGP porten, og lydkortet derfra som muligt plejer at være et
godt udgangspunkt.

Er der onboard lyd eller er det uden ?

Prøv at sætte ram hastigheden ned, måske hjælper det. Man kan også pille
ved CAS - det går helt galt... DON'T

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jørgen Christiansen

Dato : 13-03-02 19:52

> [...]
> Inden nogle begynder med at jeg skal opdatere Bios'en, vil jeg lige gøre
> opmærksom på at jeg ikke kan komme så langt under Boot sekvensen.

Method One:

1.. Apply power to the computer.
2.. Access the system BIOS.
a.. Set the drive type as None or Not Installed.
b.. Then Load the BIOS Defaults
c.. Then Load the SETUP Defaults
3.. Save the BIOS changes and reboot the PC to a System Boot Diskette.
4.. Shut down the PC after the memory count is displayed.
5.. Reconnect the power and interface cables to the hard drive.
6.. Access the System BIOS.
7.. Auto-Detect the hard drive. Ensure that the LBA Mode option is
enabled.
8.. Save the BIOS changes and restart the PC with a System Diskette.
9.. Partition and format the hard drive via the operating system.
10.. Restart the system. On boot, the screen should read:

a.. Verifying DMI Pool Data
Update Successful
The system should continue booting normally.

Method Two:

1.. Apply power to the computer.
2.. Access the System BIOS.
3.. Disable both the Internal and External CPU Cache. These features are
located in either the "BIOS Features" or "Advanced Settings" options of the
BIOS Setup.
NOTE: Consult the System or Motherboard User's Manual for exact location
of the Internal and External CPU Cache settings.
4.. Save the BIOS changes and restart the PC to a System Boot Diskette. On
startup, the screen should read:
a.. Verifying DMI Pool Data
Update Successful
The system should continue booting normally.

5.. After the system successfully boots, re-start the PC and access the
system BIOS.
6.. Enable the External CPU Cache. This feature is located in the "BIOS
Features" or "Advanced Settings".
NOTE: Consult the System or Motherboard User's Manual for exact location
of the External CPU Cache setting.
! WARNING ! User's MUST re-enable this feature after resolving the problem
for optimal system performance.
7.. Save the BIOS changes and restart the PC to a System Boot Diskette. On
startup, the screen should read:

a.. Verifying DMI Pool Data
Update Successful
The system should continue booting normally.

NOTE: If the aforementioned methods fail to resolve the issue, contact the
system or motherboard manufacturer to either clear the CMOS or flash update
the BIOS for your motherboard. This will entail either:

a.. Removing the "Clear CMOS" Jumper and resetting the system BIOS; or.
b.. Obtaining and applying a Flash BIOS Upgrade for your motherboard.
Mvh JC