Ægte temp på CPU-kernen
Fra : NFA

Dato : 06-01-02 21:03

Hej....

Kan man montere en temperaturmåler lige oven på kernen (imellem kernen og
køleprofil)???
Kan det passe at der findes en form for måler, som er flad (ligner et
bånd)?????
Eller er der en anden måde man kan måle den næsten helt rigtigt CPU-temp
på?????

Hilsen NFA

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-01-02 22:13

"NFA" <nfa112@hotmail.com> wrote in message

> Kan man montere en temperaturmåler lige oven på kernen (imellem kernen og
> køleprofil)???

Nej, det vil være en meget dårlig idé. CPU'en vil sikkert dø ret hurtigt.

> Kan det passe at der findes en form for måler, som er flad (ligner et
> bånd)?????

Det er der vel nok, men stadig ikke flad nok.

> Eller er der en anden måde man kan måle den næsten helt rigtigt CPU-temp
> på?????

Ja, det er der da. AMD har ganske godt forklaret hvordan i dette pdf
dokument:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/2379
4.pdf

Hvilken CPU er der du har?

--
- Lars

http://opera.no ved du hvad du går glip af?

Fra : NFA

Dato : 07-01-02 15:37

Hej...

A7V133 mobo med 1200 MHz T-Bird.
NC Silverado 50

hilsen NFA

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-01-02 22:51

"NFA" <nfa112@hotmail.com> wrote in message
> Hej...
>
> A7V133 mobo med 1200 MHz T-Bird.
> NC Silverado 50

Hvis du stopper noget ind mellem CPU og køler, vil jeg tro der går mellem 2
og 10 sekunder inden det begynder og lugte brændt. Sådan en Thunderbird skal
af man mange watt og den kan den ikke hvis køleren ikke sidder HELT jævnt.
Så gør hellere som Michael også skriver. Mål et andet sted.

--
- Lars

Ved du egentlig hvad du går glip af?
http://opera.no
http://searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-01-02 22:34

> Kan man montere en temperaturmåler lige oven på kernen (imellem kernen og
> køleprofil)???

Absolut NEJ!
> Kan det passe at der findes en form for måler, som er flad (ligner et
> bånd)?????

Hvis du har en af de moderne CPU'er med Kerne så kan du sætte en temp føler
på undersiden af blæseren og så tæt på kernen som muligt.
Det kan give dig en meget præcis temperatur måling.

> Eller er der en anden måde man kan måle den næsten helt rigtigt CPU-temp
> på?????
Du kan godt regne med at den nederste del af køleren har nogenlunde den
samme temperatur, dvs du kan måle et sted på den og den vil give dig et
nogenlunde korrekt tal, hvis termometret er kalibreret rigtigt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : [SC] Muff Diver

Dato : 07-01-02 23:29

"NFA" <nfa112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej....

> bånd)?????

Ja hvis du køber et Soltek SL75-KAV,så er der en ekstra føler med som
man kan placere hvor man vil.Om den er flad nok ved jeg ikke.

Fra : Sporten

Dato : 08-01-02 18:23

> Ja hvis du køber et Soltek SL75-KAV,så er der en ekstra føler med som
> man kan placere hvor man vil.Om den er flad nok ved jeg ikke.

Det er den IKKE. der må slet ikke være noget mellem køleprofil og kerne,
bortset fra kølepasta.

MVH
Sporten