Tunge piercing spørgsmål
Fra : Tom R

Dato : 06-01-02 20:42

Hej, og undskyld hvis dette ikke er den rette nyhedsgruppe til dette indlæg,
men det er vidst den bedste der passer.

Som lidt af en oral-fetishist har jeg gennem længere tid ønsket mig en
tunge-piercing (lodret).

Som det fleste har jeg dog ikke fået mandet mig sammen til at få den lavet
endnu, men nu har jeg bestemt at jeg vil have den lavet i 2002 (en slags
"nytårs-fortsæt" om man vil . Jeg har dog lige et par spørgsmål som jeg
forsøger at få besvaret inden jeg kaster mig ud i det.

1) Når den værste hævelse har fortaget sig (efter hvad jeg har kunnet læse,
så sker det inden for en uge?), kan man så snakke normalt, eller lyder det
som om man har en kartoffel i munden, i et stykke tid?

1b) Når tungen er tilbage i normal, snakker man så anderledes end før, eller
hvad?

2) Hvordan forholder det sig med længden af tungen? Jeg tror nemlig ikke jeg
har verdens længste tunge. Som barn fik jeg skåret i båndet under tungen
fordi det var for langt, men hvor langt ud skal man kunne række tungen? Hvis
tungebåndet stadig er for kort, kan man så få det forlænget, og hvor får man
evt. det foretaget, og hvad koster det.

3) Kan man selv skifte smykket hvis man nu f.eks. har et man vil gå med til
fest, og et til hverdag?

4) Passer det at plastic-stænger ikke skader tænderne, og at alle med
metal-stænger får dårlige tænder?

Håber der er nogen med tungepiercing eller andre der ved noget, som vil
besvare mit indlæg, så ejg kan komme et skridt nærmere "mund-ekstase" .

mvh TR

Fra : Jie

Dato : 07-01-02 06:22

"Tom R" <tomr@nookie.dk> wrote in message

> [...]
> så sker det inden for en uge?), kan man så snakke normalt, eller lyder det
> som om man har en kartoffel i munden, i et stykke tid?

Jeg har en tunge-piercing, og er meget glad for den :)
Jeg havde faktisk slet ingen problemer mht, at snakke. Kun en lille bitte
smule dagen efter...ellers mærkede jeg intet til det da. Men det er meget
forskelligt fra person til person. Et meget godt råd: Ha' isterninger klar
til når du kommer hjem, og gå rundt den første time (eller noget i den
stil,gerne mere) og sut på en...det mindsker hævelsen væsentligt :)

> 1b) Når tungen er tilbage i normal, snakker man så anderledes end før,
eller
> hvad?

Jeg snakker nøjagtigt, som jeg gjode inden jeg fik lavet den.

> [...]
Hvis
> tungebåndet stadig er for kort, kan man så få det forlænget, og hvor får

Uh - det aner jeg ikke - men ang staven, så er der jo forskellige
størrelser. Og den første stav du får i er altid god lang, da tungen skal
have plads til, at arbejde (hvis den hæver) Den får du skiftet ud ca 3 uger
efter til en størreler der passer lige din tunge :)

> 3) Kan man selv skifte smykket hvis man nu f.eks. har et man vil gå med
til
> fest, og et til hverdag?

Klart du kan - dog kræver det lidt øvelse, at tage den ud, samt sætte en
anden i, men det kommer du hurtigt efter. Du skal blot være opmærksom på, at
stramme den godt, når du sætter en ny stav i. Men alt det vil din piercer
forklare dig...er jeg meget sikker på.

> 4) Passer det at plastic-stænger ikke skader tænderne, og at alle med
> metal-stænger får dårlige tænder?

Jeg mener bestemt ikke, at jeg har ødelagt mine tænder. Men spørger du din
tandlæge, så vil han sikkert fraråde dig det. De siger, at det ødelægger
emaljen på tænderne. Men tror det kommer an på, hvor meget du leger med den
inde i munden. Lad være med, at køre den op og ned af dine tænder ;)

> Håber der er nogen med tungepiercing eller andre der ved noget, som vil
> besvare mit indlæg, så ejg kan komme et skridt nærmere "mund-ekstase" .

Håber da, at jeg har hjulpet dig bare en smule på vej.
Og pøj pøj med det ;)

/Jie

Fra : Tom R

Dato : 07-01-02 00:17

"Jie" <nospam@jie.dk> wrote in message
> "Tom R" <tomr@nookie.dk> wrote in message

> Jeg har en tunge-piercing, og er meget glad for den :)

Kan jeg godt forstå. Faktisk har jeg sjældent stødt på nogen som har
fortrudt at de fik lavet en.

> forskelligt fra person til person. Et meget godt råd: Ha' isterninger klar
> stil,gerne mere) og sut på en...det mindsker hævelsen væsentligt :)

Det har jeg også læst. Men få lavet den et par dage før man skal lave en
mundtlig præsentation eller lignende, det skal man vidst ikke gamble på

> inde i munden. Lad være med, at køre den op og ned af dine tænder ;)

Nok lettere sagt end gjort

> Håber da, at jeg har hjulpet dig bare en smule på vej.
> Og pøj pøj med det ;)

Tak for det. Jeg tror der skal mere "gørelse" til mindre "spørgelse" til nu

mvh TomR

Fra : Anita

Dato : 06-01-02 22:29

"Tom R" skrev i en meddelelse

> Hej,

Hejsa

> og undskyld hvis dette ikke er den rette nyhedsgruppe til dette indlæg,
> men det er vidst den bedste der passer.

Det går nok. Jeg ved i hvert fald at emnet piercinger har været oppe at
vende herinde før.

> Som lidt af en oral-fetishist har jeg gennem længere tid ønsket mig en
> tunge-piercing (lodret).

Kan man andet end lodret?

> [...]
> "nytårs-fortsæt" om man vil . Jeg har dog lige et par spørgsmål som jeg
> forsøger at få besvaret inden jeg kaster mig ud i det.

Og jeg skal forsøge at svare på det jeg ved/mener, dog uden selv at være
udstyret med det omtalte smykke.

> [...]
> som om man har en kartoffel i munden, i et stykke tid?
>
> 1b) Når tungen er tilbage i normal, snakker man så anderledes end før,

Jeg har oplevet begge dele, folk som bagefter snakker helt normalt, men også
folk som bliver ved med at lyde som om de har noget i munden, en svag læspen
eller noget i den stil - det er ikke så let at forklare.

> [...]
Hvis
> tungebåndet stadig er for kort, kan man så få det forlænget, og hvor får

Aner jeg slet intet om... men jeg har svært ved at forestille mig at
piercingen skulle ændre på de forhold, der gør sig gældende med din tunge
idag

> 3) Kan man selv skifte smykket hvis man nu f.eks. har et man vil gå med
til
> fest, og et til hverdag?

Ja, det kan man godt, men det kan også resultere i at 'kuglen' måske ikke
bliver skruet helt så godt på, og dermed kan falde af. Det skete for min
veninde, der kom til at sluge den mens hun spiste noget mad.

> 4) Passer det at plastic-stænger ikke skader tænderne, og at alle med
> metal-stænger får dårlige tænder?

Du kan prøve at spørge din tandlæge. Tandlæger plejer at vide en masse om
den slags, da de jo ser alle mulige folk i deres klinik, og dermed også folk
med tungepiercinger.

Fra : Tom R

Dato : 07-01-02 00:02

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "Tom R" skrev i en meddelelse
> Kan man andet end lodret?

Da jeg ledte efter materiale på nettet fandt jeg bla denne vandrette:

http://www.bme.freeq.com/pierce/02-tongue/A00626/high/eizo10.jpg
http://www.bme.freeq.com/pierce/02-tongue/970801/high/new-99.jpg

umiddelbart ikke noget der tiltaler mig så meget.

> [...]
læspen
> eller noget i den stil - det er ikke så let at forklare.

Det kunne jeg godt forestille mig. Så er det jo heldigt at den ikke er
permanent hvis man kommer til at snakke "mærkeligt" .

> Aner jeg slet intet om... men jeg har svært ved at forestille mig at
> piercingen skulle ændre på de forhold, der gør sig gældende med din tunge
> idag

Det jeg har hørt er bare at selve piercingen kræver at man kan hive tungen
ret langt ud af gabet med en tang. Hvis tungebåndet er for kort (stramt), så
risikerer man at man river det over. Det skulle der vidst ikke ske det helt
vilde ved (det gør jo nok lidt ondt, men hva'). Jeg bliver bare "træls" hvis
piercingen ikke kan lade sig gøre alligevel, så det må jeg nok hellere få
spurgt om først.

> Ja, det kan man godt, men det kan også resultere i at 'kuglen' måske ikke
> bliver skruet helt så godt på, og dermed kan falde af. Det skete for min
> veninde, der kom til at sluge den mens hun spiste noget mad.

Bare den ikke ruger i luftvejen, eller man tygger på den, så sker der vel
ikke det store ved det.

> Du kan prøve at spørge din tandlæge. Tandlæger plejer at vide en masse om

Jeg tror min tandlæge mest har et ældre klientel (har aldrig set nogen yngre
end 50-60 stykker derhenne), så det er nok ikke så sandsynligt, men man ved
jo aldrig med sådan nogle pensionister

Iøvrigt mange tak for dit svar. Nu du er en pige/kvinde kan du så ikke sige
din mening om at den slags mest er til piger? (Mine kammeraters mening, men
det må de nu selv om.)

mvh TomR

Fra : Anita

Dato : 07-01-02 13:21

"Tom R"

> [...]
> http://www.bme.freeq.com/pierce/02-tongue/970801/high/new-99.jpg
>
> umiddelbart ikke noget der tiltaler mig så meget.

Ej, det synes jeg heller ikke ser så tiltalende ud.

> [...]

hvis
> piercingen ikke kan lade sig gøre alligevel, så det må jeg nok hellere få

God ide. Altid rart at vide hvad man går ind til.

> Bare den ikke ruger i luftvejen, eller man tygger på den, så sker der vel
> ikke det store ved det.

Nej det gør der ikke. Men det kan måske gå hen og blive dyrt, hvis det er
alt for tit

> [...]
yngre
> end 50-60 stykker derhenne), så det er nok ikke så sandsynligt, men man

Hehe, nej det ved man ikke. Men så prøv at tage kontakt til en anden
tandlæge. Igen vil jeg mene, at det er rart at vide hvad man går ind til.
Således man kan være opmærksom på fx. ikke at køre staven op ad tænderne
(som "Jie" også skriver) eller hvad nu det er, der skal til for at passe på
bisserne.

> Iøvrigt mange tak for dit svar. Nu du er en pige/kvinde kan du så ikke
sige
> din mening om at den slags mest er til piger?
Joh, det kan jeg da godt. Jeg har lidt den holdning til piercinger, at det
kommer an på personen/typen om det er pænt. På nogle virker det flot og
smart, mens det hos andre virker irriterende og dumt. Men en god hovedregel
er nok at lade være med at lege alt for meget med piercingen, da det kan
virke irriterende på den man taler med. Når det så er sagt, så tror jeg
faktisk, at jeg synes, at det er lidt sejere til drenge, netop fordi der
ikke er så mange drenge, som har det. Jeg mener ikke det er en 'tøse-ting',
men igen kommer det an på personens adfærd. For jeg tror netop, at jeg ville
betragte det at sidde og lege med den konstant, som værende lidt 'tøset'.

> (Mine kammeraters mening, men det må de nu selv om.)

Ja netop. Det er jo ikke deres beslutning. Det værste er nemlig folk, der af
ren og skær usikkerhed bare gør som alle andre.

Men held og lykke med det
(Kan gætte at du har besluttet dig!)
/Anita

Fra : Brier

Dato : 07-01-02 08:05

"Tom R" <tomr@nookie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om man har en kartoffel i munden, i et stykke tid?
>
> 1b) Når tungen er tilbage i normal, snakker man så anderledes end før,

Både lækkert og frækt med en tunge piercing, og du kan snakke normalt igen
efter et par uger.

> [...]
Hvis
> tungebåndet stadig er for kort, kan man så få det forlænget, og hvor får

Jeg gav 400 for min for 2 år siden, og derefter kommer prisen på en kortere
stav når hævelsen har lagt sig. Her må du endelig ikke springe over. Jeg
knækkede en tand fordi jeg havde en lang stav i hvilket var en meget kedelig
og dyr oplevelse.

> 3) Kan man selv skifte smykket hvis man nu f.eks. har et man vil gå med
til
> fest, og et til hverdag?

Det kan du nemt klare.

> 4) Passer det at plastic-stænger ikke skader tænderne, og at alle med
> metal-stænger får dårlige tænder?

Jeg ville helt klart rådgive mig med tandlægen før jeg gik i gang, anden
gang det gik galt blev den fjernet, selv om det kun var en mindre skade.
Hvis tandlægen anbefaler det, så køb både plastic stang og kugle. Hvis din
egen tandlæge ikke ved noget om det, så rådfør dig med en der gør, eventuelt
pr. tlf.

> Håber der er nogen med tungepiercing eller andre der ved noget, som vil
> besvare mit indlæg, så ejg kan komme et skridt nærmere "mund-ekstase" .

Held og lykke med piercingen, min kæreste var helt vild mens det stod på ,
så med lidt omtanke skal det nok blive spændende.

Fra : Sine

Dato : 07-01-02 18:24

Hej Tom..

> [...]
> så sker det inden for en uge?), kan man så snakke normalt, eller lyder det
> som om man har en kartoffel i munden, i et stykke tid?

Min hævede stort set ikke.. Jeg både snakkede og spiste normalt samme dag
jeg fik den lavet.. Dog var det med maden lidt tricky.. Jeg fik boller i
carry, og risene havde en tendens til at lægge sig oppe omkring den øverste
kugle, og de var lidt svære at få væk.. Man bruger tungen væsentlig mere når
man spiser, end man lige umiddelbart tror.. *G*

I øvrigt vil jeg ikke anbefale dig tricket med isterningen.. Godtnok
mindsker det hævelsen, men ringen/staven bliver afsindig kold.. Så kold at
det nærmest gør ondt.. I hvert fald på mig..

Jeg talte i øvrigt også normalt.. Havde dog væsentlig mere mundvand end
normalt de første par dage..

> 1b) Når tungen er tilbage i normal, snakker man så anderledes end før,
eller
> hvad?

Jeg gjorde/gør

> [...]
Hvis
> tungebåndet stadig er for kort, kan man så få det forlænget, og hvor får

Pierceren sagde at min tunge var ret kort, hvilket betød at jeg måtte
anstrenge mig meget for at række den langt nok ud.. Han satte også min stav
en smule skråt igennem, for at den ikke skulle gå ud igennem tungebåndet,
netop fordi min tunge var lidt kort.. Det skal lige siges, at dette ikke er
noget man lægger mærke til..
Jeg kender flere der lige har været en tur omkring lægen og få snittet lidt
i tungebåndet, før en piercing, men der du i tvivl om din tunge, så spørg
pierceren når du alligevel er nede og bestille tid..

> 3) Kan man selv skifte smykket hvis man nu f.eks. har et man vil gå med
til
> fest, og et til hverdag?

Sagtens.. Men som det også er nævnt før, kan det være svært at få kuglen
ordentlig på.. Jeg har også flere gange tabt en kugle, dog har jeg opdaget
det imens den stadig var i munden..

> 4) Passer det at plastic-stænger ikke skader tænderne, og at alle med
> metal-stænger får dårlige tænder?

Jeg kender ikke nogen der har plastic stav, men enkelte der har plastic
kugle i bunden.. De siger det er fordi metalkuglen generede deres tungebånd,
eller generelt i bunden af munden, men det er nu ikke noget jeg har oplevet
noget til..

Og husk endelig, som det i øvrigt også er sagt før, at få en stav der passer
til tykkelsen af din tunge.. Jeg havde fået skiftet min efter de 10 dage,
som jeg fik at vide at der skulle gå, men efter et stykke tid indså jeg at
den stadig var for lang.. Sidste bevis på dette fik jeg, da jeg en dag kom
til at tygge i kuglen, hvorved jeg slog en lille flig af.. Jeg fik den så
skiftet til en kortere, som tilsyneladende virkede fin, men efter et par
dage måtte jeg tilbage igen og få en mellemting.. Tungen hæver ofte en smule
om natten, og den korte stav havde derved irriteret tungen, som så fortsatte
med at være hævet.. Det gik over næsten øjeblikkeligt da jeg fik en lidt
længere stav i, som dog var en smule kortere end den første..

Det var i øvrigt også om morgenen at jeg oplevede størst gener ved min da
jeg fik den lavet.. Altså fordi min tunge hævede i løbet af natten..

> Håber der er nogen med tungepiercing eller andre der ved noget, som vil
> besvare mit indlæg, så ejg kan komme et skridt nærmere "mund-ekstase" .

God fornøjelse når du når så langt..

Knus..

Sine

(jeg fik i øvrigt lavet min hos Gorlubb - www.piercing.dk)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-01-02 22:10

"Tom R" <tomr@nookie.dk> wrote in message
> Hej, og undskyld hvis dette ikke er den rette nyhedsgruppe til dette
indlæg,
> men det er vidst den bedste der passer.

hej tom...

selvom du har fået mange gode svar vil jeg lige komme med mine 2 cents
også

> Som lidt af en oral-fetishist har jeg gennem længere tid ønsket mig en
> tunge-piercing (lodret).

jeg ville personligt heller ikke kunne forestille mig en vandret var særlig
fiks

> [...]
> "nytårs-fortsæt" om man vil . Jeg har dog lige et par spørgsmål som jeg
> forsøger at få besvaret inden jeg kaster mig ud i det.

fed ide... jeg kan kun sige "go for it" hvis du er helt sikker

som en start vil jeg sige ( for det er der ingen der har nævnt)
for mig var smerten ved piercingen minimal.... ikke værre end en
blodprøve... det underlige var den "gennemborende" fornemmelse i tungen...
men ondt gjorde det i hvertfald ikke....
min lillesøster fik lavet hende samtidig som jeg og hendes tunge blødte lidt
lige efter fordi pierceren strejfede en blodåre men det gik hurtigt over og
hendes gjorde heller ikke synderligt ondt

> [...]
> så sker det inden for en uge?), kan man så snakke normalt, eller lyder det
> som om man har en kartoffel i munden, i et stykke tid?

det er meget forskelligt... nogle hæver meget op og andres gør ikke....
jeg vil sige lige som andre før mig... isterninger... men hvis det er for
meget så isvand....
jeg gjorde selv det at jeg få minutter før jeg blev piercet købte en ISkold
cola... og jeg mener ISKOLD.... det aller første jeg gjorde var at begynde
at drikke den lige da jeg havde fået tungen "sluppet" fri igen....
det tror jeg også har hjulpet på at min tunge ikke hævede meget.... jeg
synes faktisk min første stav var alt for lang og skiftede den ret
hurtigt....
og samme aften spiste jeg pasta... uden probs

> 1b) Når tungen er tilbage i normal, snakker man så anderledes end før,
eller
> hvad?

til at starte med læsper man ligesom lidt..... det er også fordi du har en
underlig tingest i munden som man ikke er vant til.... prøv engang at snakke
med et lille bolge midt på tungen.... det er ikke helt så nemt*G*

> [...]
Hvis
> tungebåndet stadig er for kort, kan man så få det forlænget, og hvor får

det kan jeg desværre ikke svare dig på da min tunge er temmelig lang... men
jeg kender da nogle med korte tunger der ingen problemer havde.... jeg vil
sige at hvis du kan få lidt mere end tungespidsen ud af munden ser jeg det
ikke som et problem

> 3) Kan man selv skifte smykket hvis man nu f.eks. har et man vil gå med
til
> fest, og et til hverdag?

det kan man sagtens..... jeg gør det nu og da... og har faktisk altid en
ekstra kugle og stav i nærheden, just in case....
jeg gjorde nemlig også det at jeg først fik en kortere stav ( min piercer
skiftede den gratis og beholdt så den lange.... som blev sterriliseret
sammen med værktøjet) men jeg synes heller ikke den var helt kort nok... bed
også i den.. og købte så en kortere... men jeg har beholdt den mellemlange
som reservestav hvis jeg skulle gå hen og tabe den....

det er vigtigt at du når du skifter husker at gå og spænde kuglerne med
jævne mellemrum..... med tiden har jeg lært at mærke når de løsner sig men
jeg har altså også slugt et par kugler*G* den første smuttede da jeg sad og
spiste popcorn*G*
en god ide er også altis at have en ekstra kugle hjemme.... fra day one....
for HVIS den nu falder af på et tidspunkt du ikke kan komme til en piercer
der har smykker kan du risikere at det når at vokse sammen ret hurtigt.... i
starten snakker vi timer...

jeg er lige blevet opereret og havde derfor mit smykke ude fra kl 8 om
morgenen til kl 18... uden problemer... men den er så også 2½ år gammel...

> 4) Passer det at plastic-stænger ikke skader tænderne, og at alle med
> metal-stænger får dårlige tænder?

jeg mener ikke jeg har dårlige tænder..... det gør min tandlæge heller
ikke...
det primære er at du tager dig selv i det hvis du får en tendens til at gå
og "klikke" mod tænderne... eller køre staven mellem to tænder... det er
derfra skaderne kommer... og så hvis staven er for lang og du bider i den...
personligt har jeg kun haft en plastik kugle på... ikke vellykket...
fatningen var intet værd... så du skal være opmærksom på at de skal være med
metal fatning og ikke bare skåret ud i plastikket.... der bliver nemlig
meget nemt overskruet....

lige en ting.. det er ikke staven der ødelægger tænder... det er kuglern....

lige nu har jeg en triball i... den har jeg haft i over et år og føler mig
faktisk nøgen uden... det er sådan en almindelig kugle med en rød sten og så
sidder der tre mindre kugler svejset fast til siderne af den..... ret fed
den går jeg med hele tiden....

> Håber der er nogen med tungepiercing eller andre der ved noget, som vil
> besvare mit indlæg, så ejg kan komme et skridt nærmere "mund-ekstase" .

held og lykke med dit projekt.....
lige et allersidste råd.... lad være med at bruge klorhexidin til at skylle
munden i.... køb listerine på apoteket... det er lige så effektivt.. smager
tusind gange bedre og misfarver ikke tænderne..... remember that....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*