Hjælp til at bygge lysarmatur til 430 l
Fra : Egon

Dato : 06-01-02 20:37

Da jeg har forsøgt at skaffe et dobbelt lysarmatur til mit 430 l som er af
den ældre model, har jeg fundet ud af at de ikke er til at købe da de ik
bliver produceret længere.
Derfor vil jeg hører om der er nogen der har en ide til hvordan man nemmest
kan bygge et selv og med hvilke materialer.

Hilsen

Egon

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-01-02 22:09

Hej,

Jeg var ude hos Håsum Akvarieforretning ved Skive i dag, og der så jeg
tilfældigvis et opslag om, at de har nye amaturer til en lang række af de
gamle Akvastabil-modeller. Prøv at ringe til dem på 97566032 eller se mere
http://www.spoettrupbiz.dk/medlem/haasum-akvarie/

Det skal retfærdigvis siges, at jeg ikke har nogen økonomisk tilknytning til
firmaet, men bare er en tilfreds kunde, der har fået en god behandling - de
findes altså også

Mvh. Kim

Fra : Carsten Bangsgaard

Dato : 06-01-02 23:01

> [...]
nemmest
> kan bygge et selv og med hvilke materialer.

Gubben her har selv bygget sit amatur ( Tysk ):

http://www.hereinspaziert.de/projekte.htm

Mvh: Carsten

Fra : Martin Heller

Dato : 07-01-02 00:03

"Egon" <jegon@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nemmest
> kan bygge et selv og med hvilke materialer.

Jeg har engang bygget et lysarmatur til et 200L akvarium af en aluplade.
Jeg skar et par endestykker ud og bukkede en plade i facon til at passe
til endestykkerne. Hele herligheden blev samlet med popnitter. Fatningerne
og spolen til lystofrørene kom fra en gammel lampe, og blev også sat fast
med popnitter. Det var meget nemt, og kan selvfølgelig gøres mere eller
mindre elegant alt efter temperament. Jeg tør ikke sige hvad det koster,
da alle delene var noget jeg havde stående i forvejen.

Jeg har lagt et (ikke særligt godt) billede af akvariet der havde amaturet
i news:dk.binaer under overskriften "Hjælp til at bygge lysarmatur til 430
l".
indlæget er news:a1akmq$1615$1@news.cybercity.dk
Det er lampen på det øverste akvarium.