hæve Ph igen
Fra : Kent

Dato : 06-01-02 20:15

Søger forslag til hvordan jeg langsom hæver min Ph igen når den er ved
at være for lav hos mine discus - bruger i øjeblikket Ph plus, men
mangler et eller andet at gå ud fra doseringsmæssigt ?

hvor lang tid skal der bruges for at hæve fra 6.0 til 6.8 ?

hvordan holder i andre der holder discus, jeres vand stabil på den
ønskede Ph ?

Fra : John Borring

Dato : 07-01-02 23:11

Hej,

Hæv din PH med 0.2/0.3 pr. dag, så undgår du at dine fisk bliver stressede.
Jeg bruger ikke PH+. I dit tilfælde kunne du lave en blanding i en liter mål og
etapevis hælde denne blanding i vandet. Mål PH'en efter nogle minutter efter
hver dosering.

Hvis du generelt har problemer med PH'en kunne du anskaffe dig en PH buffer.
Jeg har tidligere købt en færdig lavet buffer blanding, der giver en fast PH på
6.5. Disse buffere hæver også microsiemens, hvilket du bør tænke på når du
fastsætter det ønskede microsiemens niveau. PH buffere kan bla. købes hos
Akvarieselskabet i København.

/John