3Dmark2001 score på 5490 ?!
Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-01-02 17:38

Er det godt eller skidt. Det fremgår ikke efter testen.

Thomas

Fra : SpookiePower

Dato : 06-01-02 17:40

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Er det godt eller skidt. Det fremgår ikke efter testen.
>
> Thomas

Det lyder godt, men hvad køre du med af hardware ??

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-01-02 17:48

> Det lyder godt, men hvad køre du med af hardware ??

Geforce3 og P4 1,8
Men jeg havde programmer til at køre i baggrunden da jeg lavede testen
(download og den slags) det kan være jeg skulle prøve og lukke alt ned og se
om jeg kan få den højere op.
Men jeg ved ikke rigtigt om man kan regne med 3Dmark, den spytter vel bare
et eller andet tal ud afhængigt af ens konfiguration?

Mvh Thomas

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-01-02 19:35

>Men jeg ved ikke rigtigt om man kan regne med 3Dmark, den spytter vel bare
>et eller andet tal ud afhængigt af ens konfiguration?

Øh? Ja selvfølgelig gør det da. Det er netop meningen. Lidt kedeligt
testprogram, hvis alle folk fik samme score...

Desuden tror jeg sagtens du kan regne med 3DMark 2001 - det er et af
de mest brugte testprogrammer. Næsten alle steder hvor du kan finde
reviews af grafikkort (og CPU'er), da er det næsten stensikkert, at du
også finder værdier fra 3DMark 2001.

Med hensyn til din score, så burde der være mere at hente, da du
kører med en 1,8 GHz CPU. Ikke for at gøre dig ked af det, men jeg får
næsten lige så meget med min Duron 850 MHz og Geforce 3 Ti500 kort.
Samlede score ligger på rundt regnet 5000.

Mvh, Claus
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-01-02 19:41

> kører med en 1,8 GHz CPU. Ikke for at gøre dig ked af det, men jeg får
> næsten lige så meget med min Duron 850 MHz og Geforce 3 Ti500 kort.
> Samlede score ligger på rundt regnet 5000.

Som sagt, jeg havde programmer til at køre i baggrunden.
Jeg prøver uden og vender tilbage.

Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-01-02 19:55

Så røg den op på 5560, ikke meget men lidt mere.

Thomas

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-01-02 22:25

>Så røg den op på 5560, ikke meget men lidt mere.

Har du installeret de nye VIA 4-in-1 drivere? En af disse drivere er
bl.a. et-eller-andet med AGP-porten. Det er muligt at det er det der
er problemet. Tjek f.eks. en gang i 3DMark 2001s System Info | Display
Devices | <dit grafikkort> og se hvor meget Total AGP Memory du har
til rådighed. Hvis der står 0 her, så er der sandsynligvis noget galt.

Det er nøjagtig det samme med min egen maskine. Med en ren Windows
installation, da får jeg også en "mindre god" score i 3DMark 2001 -
jeg kan ikke huse det nøjagtigt, men jeg mener det ligger omkring de
3800 stykker. Og i 3DMark 2001 står der også 0 Mb som Total AGP
Memory. Det er først efter jeg så installerer de her VIA 4-in-1
drivere, at det begynder at rykke... og jeg får et mere rigtigt tal
som Total AGP Memory.

VIA Technologies driver-oversigt
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Hvis der opstår problemer efter installationen af disse drivere, så er
det ikke noget jeg kender noget til! ;)

Mvh, Claus
---

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-01-02 23:33

Jeg tillader mig lige at poste et indlæg på vegne af Ian Thomsen, som
ved et uheld har sendt indlægget til mig som e-mail. ;)

[indlæg start]
Ejjjjjj hvis han har en P4 skal han IKKE installere via driverne da
han kører Intel chipset... du fucker din computer ved at installere
dem!!!!!
[indlæg slut]

Så noget tyder på at du ikke bør begynde på noget med de der VIA
4-in-1 drivere! Ups. Jeg beklager! :(

Tja, så ved jeg ikke lige hvad problemet kan være... for med en 1,8
GHz CPU burde du altså ligge lidt højere skulle jeg mene.

Mvh, Claus
---

Fra : Darth_vader

Dato : 06-01-02 23:44

og hvad er det så lige man kan bruge det her til - ud over den blær der er i
det..
for mig at se er det vigtigste at dine spil kører tilfredsstillende i de
spil du spiller med de detaljer/opløsning du har valgt
mvh
darth-vader (AMD 18ooXP og Geforce 3 ti500 )

Fra : Claus Nielsen

Dato : 07-01-02 20:30

>og hvad er det så lige man kan bruge det her til - ud over den blær der er i
>det..

Udover blær... sammenligne med andres score, og se om man ligger på
niveau med folk der har nogenlunde samme hardware. Hvis man ikke gør
det, så er der jo noget galt et-eller-andet sted.

Desuden kan de jo være med til, at give et fingerpeg om, hvorledes
større systemer yder, hvilket kan være en hjælp, hvis man overvejer at
opgradere.

>for mig at se er det vigtigste at dine spil kører tilfredsstillende i de
>spil du spiller med de detaljer/opløsning du har valgt

Jeg kan da også godt være tilfreds med at spille i 320x200 i 8 farver
- men så ser jeg f.eks. at med 3DMark 2001 at naboen (der har samme
maskine) får en score der er meget højere end min. Det får mig til at
undersøge mit system, jeg får fjernet bremsen i min maskine, og kan nu
begynde at spille i højere opløsninger end før... og jeg er pludselig
endnu mere tilfreds. :)

Men jeg er fuldkommen enig i, at det er åndsvagt at tune sit system så
det bliver ustabilt, blot for at få 1% mere ydelese i et-eller-andet
benchmark program - eller 2 frames mere i Quake 3 o.l..

Mvh, Claus
---

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-01-02 11:20

Claus Nielsen wrote:

> Tja, så ved jeg ikke lige hvad problemet kan være... for med en 1,8
> GHz CPU burde du altså ligge lidt højere skulle jeg mene.

> [...]

SD-Ram måske.

Hvis dit system kører stabilt og du ikke mangler mere end nogle få
procent i forhold til andre, så vil jeg mene det er spild af tid og
forsøge at optimere. Brug hellere tiden på nogle fede spil, har du
eksempelvis endnu ikke prøvet Deus Ex er du virkelig gået glip af noget.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-01-02 18:48

Mit system køre fint og godt. Jeg spiller Deus Ex, RTCW, AVP2, Redfaction,
Max Payne i opløsning 1024 X 768 med alle detailer på og i højeste kvali
uden at det hakker 1 mm. Og det burde heller ikke hakke med mit geforce 3 og
P4. Så jeg klager bestemt ikke.
Det system jeg har nu er købt til afløsning for AMD K-6 500 mhz voodoo3. Da
jeg spillede Deus Ex på det var det ad helvedes til.

Mvh Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-01-02 20:15

> [...]
Da
> jeg spillede Deus Ex på det var det ad helvedes til.

som sagt, hvis alt kører som det skal burde du hellere tjekke din framerate
da det siger mere om systemet end 3dmark.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 07-01-02 20:21

>Mit system køre fint og godt. Jeg spiller Deus Ex, RTCW, AVP2, Redfaction,
>Max Payne i opløsning 1024 X 768 med alle detailer på og i højeste kvali

Du må altså stille ekstremt høje krav, eller også ér der altså et
eller andet der ikke er konfigureret optimalt i dit system. Jeg
spiller nøjagtig de samme spil, (bortset fra Max Payne), men i
1600x1200x32 med fuld skrue på effekter - og der er ikke den mindste
hakken. Du burde sagtens kunne lige så høj opløsning uden problemer!
Specielt da du har en CPU der en cirka 1 GHz hurtigere end min.

Mvh, Claus
---

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-01-02 20:40

> 1600x1200x32 med fuld skrue på effekter - og der er ikke den mindste

Jeg har ikke prøvet at spille i højere opløsning end 1024. Det er fint nok
til mig og betydelig bedre end 680 jeg havde på mit voodoo kort.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-01-02 21:34

(bortset fra Max Payne)

WAS!?
kan du komme igang... hvis du er til shootere kommer du ikke uden om Max og
når du så har gennemført installerer du mod'en Ultimate V7 der kan hentes på
www.maxpaynecenter.com den lægger yderligere dimensioner til spillet (flere
våben kung-fu moves etc.)
hvis du snyder dig selv for denne oplevelse vil du fortryde... der skal
efterhånden noget til før man måber, men første gang du kaster dig baglæns i
slowmotion altimens du knalder banditter til blods og fliser på væggen
bliver smadret så splinterne flyver om ørerne på dig så er du solgt!

sniper_Nolight (derdrømmeromenMaxPayne+SoF(2)sammensmeltning...
detaljernefraMaxogkropsdelenefraSoF...oooohhhfryd!)

Fra : Thf

Dato : 08-01-02 16:53

> [...]
>spiller nøjagtig de samme spil, (bortset fra Max Payne), men i
>1600x1200x32 med fuld skrue på effekter - og der er ikke den mindste
Gisp )
Hvor hurtig er din skærm da, refresh rate ved de 1600x1200.
Min P4 kan også køre hurtigt i den opløsning, men min skærm kan
ikke helt følge med.
Mine data er....
1280x1024 H=91khz V=85hz
1600x1200 H=93khz V=75hv

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-01-02 18:51

Min skærm går i sort når jeg prøver over 1024

Mvh thomas

Fra : Thf

Dato : 08-01-02 21:09

>Min skærm går i sort når jeg prøver over 1024
>
>Mvh thomas
Sorry, den skulle ha været til Claus 5 trin oppe. )

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-01-02 21:20

>Hvor hurtig er din skærm da, refresh rate ved de 1600x1200.

Jeg har en ViewSonic P95f.

1920 x 1440 @ 77Hz
1856 x 1392 @ 80Hz
1600 x 1200 @ 92Hz
1280 x 1024 @ 107Hz

http://www.viewsonic.com/products/crt_p95f.cfm

Mvh, Claus
---
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Thf

Dato : 09-01-02 19:35

>Jeg har en ViewSonic P95f.
>
>1920 x 1440 @ 77Hz
>1856 x 1392 @ 80Hz
>1600 x 1200 @ 92Hz
>1280 x 1024 @ 107Hz
Not so bad,,,

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-01-02 19:35

> [...]
> Men jeg ved ikke rigtigt om man kan regne med 3Dmark, den spytter vel bare
> et eller andet tal ud afhængigt af ens konfiguration?

jeg har heller ikke meget fidus til 3dmark, men har du eksempelvis Quake 3
Arena og tjekker FPS og ligger på en ca. 150 FPS (det burde du gøre med de
specs) så ved du alt er i den fineste orden... jeg har selv PIII 950 og
geforce 2 gts og ligger på ca 98 FPS i 1024x768 og alle detaljer i top....
prøv det.. det er da et tal man kan bruge til noget istedet for et tal man
overhovedet ikke ved hvad dækker over

Forresten hvis du har RtCW så kan du osse bruge det spil... det er en smule
mere krævende end q3 og frameraten varierer kraftigt alt efter om du er i
små lukkede rum (høj framerate) eller ude i naturen (lav framerate)... mine
er henholdsvis CA. 85 FPS "indendøre" og CA. 35-40 "udendørs"...
håber det hjælper lidt til at finde ud af hvad dit system kan yde, det er jo
ikke ligefrem en svagpissermaskine du sidder foran

sniper_Nolight

Fra : Mark Langdahl

Dato : 07-01-02 07:46

> [...]
> Men jeg ved ikke rigtigt om man kan regne med 3Dmark, den spytter vel bare
> et eller andet tal ud afhængigt af ens konfiguration?

Jeg synes, det lyder lidt i underkanten i forhold til harware. Jeg hentede
en højere score hjem på en T-Bird 1,4 med Radeon 8500 i Win XP.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl