XP 1600+ på Soltek 75DRV2 Bundkort giver p~
Fra : oz

Dato : 06-01-02 17:34

Hej NG

Efter nogle måneder syntes jeg pludseligt ikke at kunne spille på min pc
mere, den "fryser" mine spil efter en 30-40 min. Eks. Falcon 4 og Ghost
Recon.
Med andre ord billedet fryser og lyden forsvinder, intet er muligt andet end
en reboot..

Jeg syntes ikke der er tale om at cpu'en bliver for varm, den ligger på 44
grader efter en reboot. Hvilket jeg syntes er acceptabelt.
Men jeg syntes ikke at kunne finde fejlen, der er ingenting i fejllog?

Er der mon nogen der har oplevet det samme og fundet en løsning?

OS: Windows 2000 Pro SP2
Board: Soltek 75DRV2 (K4 Bios)
CPU: XP 1600+
Grafik Matrox G550
Alt har de nyeste drivere

Da der ikke er problemer ved normal brug, Word osv. må fejlen efter min
dømmekraft kunne ligge to steder Lyd eller grafik kort. Men hvor?

Gode råd er meget velkomne..

På forhånd tak

Oz

Fra : Enforcer

Dato : 06-01-02 18:28

On Sun, 6 Jan 2002 17:33:48 +0100, "oz" <gonzo@strike-team.com> wrote:

>Board: Soltek 75DRV2 (K4 Bios)

Du må ha' opdateret bios'en fornylig.

Har du prøvet den gamle bios igen?

Mvh.

Enforcer

Fra : Óðin

Dato : 06-01-02 19:01

På Soltek's side siger de ellers, at det er vigtigt at opdatere til den
nyeste BIOS, hvis man har en AMD XP.

http://www.soltek.de/English/download/S75DRV2.htm

/Óðin

Fra : oz

Dato : 06-01-02 20:02

"Óðin" <grynheim@online.no> skrev:

> På Soltek's side siger de ellers, at det er vigtigt at opdatere til den
> nyeste BIOS, hvis man har en AMD XP.

Det er rigtigt men det er ikke altid det virker

Oz

Fra : oz

Dato : 06-01-02 20:01

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> skrev:
> Du må ha' opdateret bios'en fornylig.

Ja

> Har du prøvet den gamle bios igen?

Nej men jeg vil da prøve =)

Oz

Fra : LarsKBH

Dato : 09-01-02 22:10

Hvis din Bios genkender CPU som en XP behøver du ikke opgradere, for så
kender Bios allerede CPU. Den nye bios kan dog være forbedret. Jeg havde
samme problem, blot med et 75KAV. Det hjalp da jeg fandt en ny driver til
grafikkortet.

Lars