GPRS ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-01-02 16:19

Er der nogen her der véd noget om GPRS ?

Jeg har set en Motorola GPRS-telefon hos Merlin til ca. 800 kr.
med tvangkøb af abonnement, husker ikke hvilket net det var til.

Kan man med sådan en telefon gå på internettet sammen med
en bærbar pc, eller skal man udover GPRS-telefon og bærbar pc
også ud at købe (dyre) kabler og (dyr) software, før man kan gå
på internettet med GPRS-telefonen og den bærbare ?

Jeg gætter på at et GPRS-abonnement koster ekstra og hvordan
afregnes GPRS-trafik. Jeg har hørt at ved GPRSafregnes der ikke
efter opkoblet tid, men derimod for trafikmængden - er det korrekt?
Hvad koster eksempelvis 1 kB eller 1 MB GPRS-trafik ?

Håber at nogen kan svare på mine mange spørgsmål, eller evt.
henvise til en god beskrivende hjemmeside om emnet.

På forhånd tak for hjælpen.

Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-01-02 16:41

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter opkoblet tid, men derimod for trafikmængden - er det korrekt?
> Hvad koster eksempelvis 1 kB eller 1 MB GPRS-trafik ?

Ja, det er korrekt. Man regner med omkring 25 kroner pr MB i starten.
Pt er der vist ingen af selskaberne der kan opkræve det, så trafik er
faktisk gratis

> Håber at nogen kan svare på mine mange spørgsmål, eller evt.
> henvise til en god beskrivende hjemmeside om emnet.

Jeg har henvist til den et par gange de sidste dage:
http://www.comsoc.org/livepubs/surveys/public/3q99issue/bettstetter.html

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-01-02 21:26

> [...]
>
> Ja, det er korrekt. Man regner med omkring 25 kroner pr MB i starten.
> Pt er der vist ingen af selskaberne der kan opkræve det, så trafik er

Hos Orange er priserne:
Abbo pr md = 24,- dkr.
Pr MB = 18,- dkr.

Indtil videre kun til erhverv, men privat er meget tæt på.

--
Mvh HAA.
www.ultraviking.dk/t68