vedligholdelse
Fra : Søren

Dato : 06-01-02 15:18

hvilken olie/fedt bruger i til servicering af hjul?

Søren

Fra : Jens K. Knudsen

Dato : 06-01-02 19:25

Super Lube skulle det være det bedste, da det ikke skylles af så let, heller
ikke af saltvand.

hilsen Jens Knudsen

Fra : Anders og Berit

Dato : 06-01-02 21:29

Jeg har gode erfaringer med Mitchell X 3 fedt og X 7 olie. Fedten er tilpas
lind så den ikke størkner i koldt vejr og har alligevel en fin adhæsionsevne
(evne til at klæbe til emnet). Olien er af en for hjulolie ret tyk. Den
bliver godt i lejer osv, og samtidig er den en god ven ved kast med multier
da den ikke er for tynd. En tynd olie gør et leje hurtigtløbende, men kræver
også oftere smøring.

Anders

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-02 22:32

Anders og Berit wrote:

> Jeg har gode erfaringer med Mitchell X 3 fedt og X 7 olie. ..cut..

Jeg bruger bronchefedt til fastspolehjul, og de steder på multihjul, som
kræver smøring med fedt, bronchefedt er utroligt stabilt man smører
hjulet en gang, og det holder på livstid, de to hovedlejer på multihjul,
smører jeg med tynd syrefri olie inden og efter hver fisketur.