Link fra forside til en bestemt side i fra~
Fra : Ryle

Dato : 06-01-02 14:04

Jeg har lavet et site med en forsiden der har eet design. Derfra
har man mulighed for at klikke sig direkte ind på en side. De
efterfølgende sider er lavet i frames.
Mit problem er, at jeg ikke kan få mit frameset samt den aktuelle
side frem.
Jeg kan sagtens linke direkte til siden eller direkte til mine
frames, men man skal fra forsiden have mulighed for at klikke på
f.eks. "produkter" og så komme direkte dertil.

Hvem kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Søby

Dato : 06-01-02 15:26

Hej Ryle

Sådan som jeg forstår dit spørgsmål så har du:

1) en forside f.eks. index.html
2) et frameset f.eks. frames.html
Dit frameset henter ALTID f.eks. standard_menu.html og standard_indhold.html

Det du gerne vil have er, at når du på index.html klikker på "produkter", så
skal framesettet hente standard_menu og PRODUKTER_indhold.html

Den letteste måde at klare dette er ved at lave forskellige framesets:

frames_standard.html henter standard_menu.html og standard_indhold.html
frames_PRODUKTER.html - henter standard_menu.html og PRODUKTER_indhold.html
frames_KONTAKT.html - henter standard_menu.html og KONTAKT_indhold.html
OSV...

Så skal du blot hente "frames_PRODUKTER.html" når du klikker på "produkter".

Med venlig hilsen
- Søren Søby