Endnu en sørgelig artikel
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 06-01-02 09:37

Fra : Jette

Dato : 06-01-02 10:50

"Niels Jacobsen" skrev:
> www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=48875

Ja, jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan være så kolde og onde.... De
kan åbenbart ikke finde ud af at tænke sig om inden de anskaffer et kæledyr.
Det er én af de få ting i Danmark der ikke af afgift på, og måske én af de
ting der burde være afgift på så folk tænker sig om inden de får en kat....
eller andre dyr, for den sags skyld.

Problemet er naturligvis at det er alt for nemt at anskaffe sig en
ikke-racekat. Når man sælger en racekat til 4000 kr., er det jo oplagt at
køberen ikke bare gør det for sjov, men det er simpelthen for nemt at købe
en kat til 50 kr. og så fortryde det senere.
..... og det er da helt vildt så mange der gør det! 30 - 60 henvendelser om
dagen til et internat - hvor er folk dog dumme og tankeløse (og det var pænt
sagt i forhold til hvad jeg egentlig har lyst til at skrive).

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 06-01-02 14:08

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote in

> www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=48875

Jeg er rystet. 500.000 herreløse katte! Tænk hvis der rendte så mange
hunde rundt, så skulle man nok få gjort noget ved problemet. Desværre
er det jo ikke bare katte folk er uansvarlige overfor. Min ene kanin
fik jeg fra Dyrenes beskyttelse, han var blevet indleveret af politiet
efter at være fundet siddende i sit bur på Avedøre Holme (et industri
kvarter ved Kbh.) Joey var tydeligvis blevet kælet for og altså været
stuekanin Iøvrigt var han blevet sat der i løbet af November måned
det år. Hvad tænker folk dog på.

Kate