Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 959NF vs. CTX PR960F in~
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 06-01-02 02:53

Hvis man skal købe en af ovennævnte skærme, hvad for en skal det så være?

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-01-02 11:34

> Hvis man skal købe en af ovennævnte skærme, hvad for en skal det så være?

Jeg står selv i præcis samme dilemma. Min 17" er død (den havde jeg nu tænkt
mig snart at udskifte uanset hvad) og min æste skærm skal være en 19"

Jeg så først lidt på Sonys G400 og G420, men prisen er lidt ebret. Godt nok
får man en super skærm, i forhold til dem man kan erhverve for 2000,- men
alligevel.

Jeg tror indtil videre at mine undersøgelser af de to, har bragt mig frem
til at det skal være CTX. FD Triniton billedrøret og den indbyggede USB hub
er noget der tiltaler mig. Og de 400 ekstra er ikke det der skal afholde mig
fra at tage den.

Samsung'en får dog også nogle pæne anmeldelser og roser rundt omkring fra,
så... Jeg vil også gerne høre folks mening.

Jonny.

Fra : Joe

Dato : 07-01-02 22:43

I er absolut ikke alene!!

JEg står også mellem en Samsung 957DF, Samsung 959NF og den CTX skærm.

Fordele ved CTX:
FD trinitron billedrør
BNC
USB hub

Ulemper ved CTX:
Ukendt i DK
Kun 1 forhandler
Kender ikke kvaliteten af elektronikken!

Fordele v. Samsung 959NF
Mange roser!
Flere forhandlere
Kendt for kvalitets elektronik!

Ulemper v. Samsung 959NF
Ikke FD trinitron
Ikke BNC
(er egentlig ret ligeglad med USB hubben)

Har i flere indslag?

Fra : Janus Pallesen

Dato : 07-01-02 23:51

"Joe" <jmbj@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> FD trinitron billedrør
> BNC
> USB hub
>
> Ulemper ved CTX:
> Ukendt i DK
> Kun 1 forhandler
> Kender ikke kvaliteten af elektronikken!
>
> Fordele v. Samsung 959NF
> Mange roser!
> Flere forhandlere
> Kendt for kvalitets elektronik!
>
> Ulemper v. Samsung 959NF
> Ikke FD trinitron
> Ikke BNC
> (er egentlig ret ligeglad med USB hubben)

959NF har da både D-Sub15 og BNC tilslutning. USB hubben følger vist ikke
med, men skal købes ved siden af.
Jeg er klart fortaler for 959NF da den kan klare den højeste
opdateringsfrekvens.

Mvh
Janus

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 08-01-02 00:01

Nu har jeg sku' bestilt en CTX'er [ komme i morgen ], og der er 2
grunde.

1. FD røret

2. Der er en del poster, her i gruppen, om genskin og reflektioner på
NF'eren,

Så håber jeg bare at det er det rigtige jeg har gjort.

Glenn

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-01-02 07:21

Jeg vil meget gerne høre nærmere om skærmen, når du har fået den, hvis du
gider skrive din mening når den kommer. Indtil videre står jeg og hælder
mest til den også.

Jonny.

Fra : Jonathan

Dato : 08-01-02 11:55

Jeg vil ogaså gerne hører hvordan den er!!!

/Joe

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-01-02 21:20

"Jonathan" <jmbj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ogaså gerne hører hvordan den er!!!
>
> /Joe

Nu har jeg haft den i 24 timer, og er ovenud lykkelig (Som man nu kan være
for en skærm)
Jeg kan sige at :

Den er meget lysstærk. Det sammenlignes med min 5 år gamle 17" triniton
Der er 1000 indstillings muligheder (Kender ikke halvdelen)
Og så er den satme flad, Jeg har en 19" AOC stående, der skal på en
spille-computer,
og det er som at kikke igennem et fiskeøje objektiv.
Jeg ved ikke hvad der ellers kan siges, ud over at kassen ikke er fancy
designet,
men den er ikke grim. (Jeg giver den nok noget strukturmaling ala et
stonelook på et tidspunkt)

Men skriv hvis der er noget i vil høre om den.

Mvh. Glenn

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 21:23

"Joe" <jmbj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> I er absolut ikke alene!!
>
> JEg står også mellem en Samsung 957DF, Samsung 959NF og den CTX skærm.
>
> Fordele ved CTX:
> FD trinitron billedrør
> BNC
> USB hub
>
> Ulemper ved CTX:
> Ukendt i DK
> Kun 1 forhandler
> Kender ikke kvaliteten af elektronikken!

Kender heller ikke kvaliteten i dag men i 92-93 var det et decideret
lavprismærke som lavede nogle skodskærme, men det kan jo selvfølgelig
sagtens have ændret sig.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig