CyberCity
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-02 00:33

Hej alle,

Jeg har lige fået installeret en CC 1mbit i min lejlighed, men jeg undrede
mig over en ting. _Skal_ man benytte deres konfigurations-side på
http://adsl.cybercity.dk/ for at få hul igennem?

Jeg har omkonfigureret min router på forhånd, da jeg har en del ting på
det interne net der ellers skulle omkonfigureres med nye IP'er osv., så
jeg ændrede det istedet på routeren. Det ser også ud til at virke fint. Men,
mit wan-interface bliver ikke "Trained" som det jo skal før man kan bruge
linjen. Mit spørgsmål er, om interfacet kun bliver "Trained" ved at bruge
CC's config-website, eller kommer det efter et stykke tid? Er jeg for
utålmodig? Routeren har i skrivende stund stået og blinket i ca. 6 timer,
og jeg har stadig kun adgang til http://adsl.cybercity.dk/ - alt andet er
filtered.

Mvh,

--
Burp

Fra : Rune Manscher

Dato : 06-01-02 00:54

> [...]
> CC's config-website, eller kommer det efter et stykke tid? Er jeg for
> utålmodig? Routeren har i skrivende stund stået og blinket i ca. 6 timer,

Du kan vente til du bliver blå i hovedet, du får ikke adgang til mere end
adsl.cc.dk før du konfer routeren. Strengt taget kan du godt gøre det selv,
men det er klart nemmest at gøre det via den nævnte side. Det er derfor den
er der...

*Rune

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-01-02 01:20

On Sun, 6 Jan 2002 00:32:48 +0100, burp <mm.right.com> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
>Jeg har omkonfigureret min router på forhånd, da jeg har en del ting på
>det interne net der ellers skulle omkonfigureres med nye IP'er osv., så
>jeg ændrede det istedet på routeren. Det ser også ud til at virke fint.

Jeg rettede IP'en på "min" router inden linien kom op at køre, det var der
ingen problemer i.

>Men, mit wan-interface bliver ikke "Trained" som det jo skal før man kan
>bruge linjen.

DVS. at WAN-LNK (Den grønne lampe i WAN gruppen foran på routeren), ikke
lyser konstant?

>Mit spørgsmål er, om interfacet kun bliver "Trained" ved at bruge CC's
>config-website, eller kommer det efter et stykke tid?

Hvis linien IKKE bliver trained er der ikke hul igennem til noget som helst,
ikke en gang CC's config side.

>Er jeg for utålmodig?

Måske, måske ikke.

>Routeren har i skrivende stund stået og blinket i ca. 6 timer, og jeg har
>stadig kun adgang til http://adsl.cybercity.dk/ - alt andet er filtered.

Jamen hvis du har adgang til den side, er der nul problemer, du skal bare
indtaste bruger ID og password og lade scriptet pille ved routeren. ELLER du
kan følge vejledningen på
<URL:http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/manuel_installation/>

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)