Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet-netværksk~
Fra : ipkiss_

Dato : 05-01-02 22:46

Hej!

Hvad kan problemet være, når jeg prøver dette netkort vil det overhovedet
ikke modtage nogle pakker. Den står bare på 0, mens sendte pakker forøges
løbende ??! Hvis jeg prøver mit D-link kort, så virker det upåklageligt.
Jeg kan ikke indstille realtek kortet ret meget, da der ikke er ret mange
indstillinger, som kan sættes anderledes, men måske kan noget andet være
galt.

Det har engang virket, kan kortet lige pludselig stå af "den ene vej", hvis
I forstår?

På forhånd tak
Lars

Fra : sambafreak

Dato : 06-01-02 08:06

"ipkiss_" skrev d. 05-01-02 22:46 dette indlæg :
> [...]
være
> galt.
>
> Det har engang virket, kan kortet lige pludselig stå af "den ene vej",

Hejsa Lars....Har du checket om du har IRQ-problemer..det har jeg
haft..mange gang..
og da RealTek ligger fast på irq-10..skaber det nogle gang Problemer...

check din irq ....

Mvh.. The S@mb@Freak

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 15:15

"sambafreak" <sambafreak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> og da RealTek ligger fast på irq-10..skaber det nogle gang Problemer...

Hmm, det har jeg aldrig tænkt på!

IRQ 10 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC OK

Fra : sambafreak

Dato : 06-01-02 08:11

"ipkiss_" skrev d. 05-01-02 22:46 dette indlæg :

Hejsa igen..glemte lige...*gg*

du kan også bruge wipipcfg i "Kør" find din ip på dit netkort også
...køre dospromten

skriv: c:\windows>ping xxx.xxx.xxx.xxx "dit netkorts ip...

Mvh. The S@mb@Fre@k

http://www.kandu.dk/

Fra : ipkiss_

Dato : 06-01-02 15:13

> skriv: c:\windows>ping xxx.xxx.xxx.xxx "dit netkorts ip...

Der er ingen konflikter og jeg kan fint pinge netkortets ip, men den vil
stadig ikke modtage nogle pakker?

mvh lars