POP3-mail på TDC
Fra : Anders HJ

Dato : 05-01-02 22:35

Hejsa,

Flyttede fra Orange til TDC forleden for at kunne bruge GPRS på min T68, men
nu virker e-mail ikke uanset hvad jeg gør. Man skulle så tro at en alm.
dataconnection i stedet for GPRS ville virke (det gjorde den på Orange), men
det gør den ikke hos TDC. Den siger 'server not found' uanset hvad jeg gør.
Alt virker (SMS via GPRS + WAP) men ikke e-mail :(

Er der nogen der har erfaringer med at få POP3 til at virke hos TDC (det
gælder vist for alle mobile devices, om det så er PDA'er)?
Deres kundeservice ville ikke fortælle meget, men det må være et ret normalt
problem, for vi er da vist en del der bruger mobilen til mail.

Yai,

Anders

Fra : Peder Hansen

Dato : 06-01-02 08:37

Jeg har selv fået at vide , man skal have et Opasia eller teledk internet
standard abonnement for at kunne bruge mail
jeg ville prøve på min T39m . Men det gik altså ikke uden abonnement!

Fra : Anders HJ

Dato : 07-01-02 16:22

Snakkede med en der vidste lidt mere i dag, og han mente bestemt ikke at det
passer det med Opasia abonnementet (TDC Mobil er en organisation adskilt fra
TDC Internet).
Han sendte mig dog en guide til hvordan man 'korrekt' konfigurerer
telefonen, men det får heller ikke mail til at virke :(

Er der slet ingen i gruppen der kan bruge POP3-mail på TDC Mobil?

Anders

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 08-01-02 13:49

Hej Anders

Det lyder som et problem med din software... Jeg troede det var fixet i T68,
da det er en gammel fejl i hhv R520 og T39 at de ikke kan slå pop3 og SMTP
adressen op via DNS, dvs man skulle finde servernes respektive IP-adresser
og indtaste dem så ville det virke. Det skulle jeg på min 520'er...

Har du prøvet at bruge guiden på Vic's hjemmeside :
http://www.vic.dk/vic/gprs/opsaetning_ericsson_t39m.htm

Husk at du ikke må bruge din egen ISP's SMTP men du skal bruge TDC's (som er
smtp.mail.dk)

Yderligere spørgsmål velkomne

/Lasse

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 08-01-02 17:09

On Tue, 8 Jan 2002 13:49:10 +0100, "Lasse Vestergaard"
<lasse@iloveu.dk> wrote:

> [...]
>adressen op via DNS, dvs man skulle finde servernes respektive IP-adresser
>og indtaste dem så ville det virke. Det skulle jeg på min 520'er...

Nej prøv at se tidligere tråde om emnet.

Jeg får fejlen ved visse udbyderes mailservere - andre kører fint.
Fejlen opstår nemlig som "server not found"

Forklaringen skulle være denne:

Fra : Anders HJ

Dato : 09-01-02 01:40

Nej, det er ikke en fejl på min mailservers side (har min egen), for den
virkede upåklageligt da jeg brugte Orange. Mailserveren virker med T68'eren,
det er TDC der har et problem (og derved også mig :)
Men du har vist ret i det med APOP, det er et problem som mange har.

Læste i en anden gruppe at det /muligvis/ er fordi at operatøren (i dette
tilfælde TDC) ikke understøtter noget kaldet 'ident packages'. Jeg er ikke
så meget inde i det, men jeg vil tro at det kan sammenlignes med at sende
binary eller ASCII til en server. Uanset hvad, så understøtter TDC
sandynligvis ikke denne standard og det skyldes /måske/ at absolut ingen kan
få POP3 mail til at virke hos dem. Telefonen sender nemlig ca. 500 bytes til
serveren, men får intet svar tilbage, for den genkender ikke de data den
får.

Så løsningen er muligvis at trygle TDC om at ændre på deres opsætning,
hvilket nok viser sig ret nytteløst i længden. Og damn, jeg har lige bundet
mig til 6 mdr. hos dem! Vidste jeg skulle være hoppet til Sonofon eller
Telia i stedet.

Fra : Anders HJ

Dato : 09-01-02 01:46

Guess, what.. det virkede sgu takket være den T39 guide!

Regnede med det var det samme som den T68 guide TDC sendte pr. e-mail, men
den undlod at nævne hvordan man opsætter en data account til e-mail.

Tak! :)

Anders

Fra : Per Hugo Nilsen

Dato : 11-01-02 13:00

Har fulgt denne "string" med stor interresse da jeg har en T39 som jeg har
hatt store problemer med å få koblet opp til TDC sin POP3 server. Til slutt
ringte jeg til Ericssons callcenter i KBH. Der fikk jeg beskjed om å prøve å
sette inn IP adressen istedenfor bare POP3.mail.dk
Ringte TDC internet og fikk følgende IP-adresser.
pop3:194.041.046.148
smtp:194.041.046.150

Satte inn adressene for POP3 og SMTP.Det fungerte helt nydelig.
Håper dette kan hjelpe noen som har vært like frustrerte som meg.

Hugo

Fra : Anders HJ

Dato : 11-01-02 14:27

Jeg måtte også bruge IP-adressen for min SMTP-server for at det virkede, men
POP3-serveren virkede fint nok med bare servernavnet.

Anders