ereg - tab og whitespace
Fra : Mickey

Dato : 05-01-02 21:12

Hvordan får jeg ereg til at skifte alle tab-space ud med f.eks. "
  ", men lade alle enkelte whitespace være ?

\s ta'r det hele, tilsyneladene også dem den selv har indsat...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 05-01-02 21:23

Mickey <003@susie.dk> wrote:

> Hvordan får jeg ereg til at skifte alle tab-space ud med f.eks. " &nbsp;
> &nbsp; ", men lade alle enkelte whitespace være ?
>
> \s ta'r det hele, tilsyneladene også dem den selv har indsat...

\t må være din ven :)

Kig evt. lidt på:
<http://download.php.net/manual/en/pcre.pattern.syntax.php>

--
Christian Jørgensen / I wish you were a beer.
http://www.razor.dk /

Fra : Mickey

Dato : 05-01-02 22:48

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> \t må være din ven :)

thnx, det virker ;)

Nu har jeg:
$value = str_replace(' ',' &nbsp;',$value);
$value = ereg_replace("\t", "&nbsp; &nbsp; ", $value);
hvilket skulle klare alle "dobbelt-space's" og alle tab-space

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-01-02 10:17

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
> $value = str_replace(' ',' &nbsp;',$value);
> $value = ereg_replace("\t", "&nbsp; &nbsp; ", $value);

Der er ingen grund til at bruge ereg_replace til dine tabs. Den kan
str_replace også fint klare.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 14:43

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen grund til at bruge ereg_replace til dine tabs. Den kan
> str_replace også fint klare.

nice nok - tak for tippet
Nu vi er ved det, hvor stor en hastighedsforskel er det der er på
str_replace og ereg_replace ?

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 06-01-02 14:57

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in news:a19k82$32k$1@egon.worldonline.dk:

> Nu vi er ved det, hvor stor en hastighedsforskel er det der er på
> str_replace og ereg_replace ?

Jeg kender ikke hastighedsforskellen, men jeg tror mere der er tale om en
principsag om at bruge det rette værktøj til opgaven.

Man skal skal med andre ord ikke skyder fluer med kanoner

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-01-02 14:58

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
> Nu vi er ved det, hvor stor en hastighedsforskel er det der er på
> str_replace og ereg_replace ?

Nu gætter jeg: Jeg vil tro det kommer meget an på opgaven de to funktioner
skal udføres.

Men i hvert fald er ereg_replace (og perl-tingen) *meget* mere kompliceret
end str_replace, så jeg kan sagtens forestille mig at der vil være tilfælle,
hvor forskellen er meget betydelig.

Men ellers er der da også en anden vigtig forskel: ereg_replace har en
hulens masse special-tegn, som man skal tage hensyn til. Dvs. du slipper for
mange bekymringer (og underlige fejl), ved at bruge str_replace hvor det kan
lade sig gøre.

--
Mvh.

Niels Andersen