Mangel på opmærksomhed...
Fra : Michael Falkenberg

Dato : 05-01-02 19:47

Hej med jer!

Ved ik helt om det er stedet til at skrive det her, men så ret på mig til en
anden gang!

Jeg tror bare lidt på en måde jeg ska ud med noget, som går mig på!

Det handler om min kæreste. Mærkeligt nok. Og det handler om den
opmærksomhed....som hun ikke giver! Hvilket egentlig er et ret stort problem
for mig!
Mig og min kæreste har 8 månedersdag imorgen....dvs det er 8 måneder siden
jeg forelskede mig(allerede, sindsygt!)...og jeg har nydt de sidste 8
måneder. Næsten hele tiden =) Men her på det sidste....har hun ikke virket
på samme måde. I den foregående ferie var det dejligt, men.....men nu! Nu er
ferien forbi, og det virker som om hun skubber mig væk! Og det var også
sådan før ferien! Vi plejede før i tiden at sms'e ret meget sammen når vi
var i skole, og hjemme, når vi nu ik lige var sammen! Men nu....nu kan hun
skrive en besked til som man ska svare på (fx, "hvordan går det?"), og så
svarer jeg, og spørger hende om noget, og så kan der gå flere TIMER før hun
svarer! Og det er ikke kun en gang det er sket! hun plejer at skrive til mig
hele tiden, og fortælle hvor dejlig jeg er og alt det der lækre der følger
med en dejlig kæreste.....men det sker ikke længere! Og når jeg så skriver
om hun ikke lige kunne tænke sig at svare, så blir hun fornærmet og skriver
at hun altså ikke kan give mig ALT hendes opmærksomhed, hun har også andet
at tænke på! Og når jeg spørger om deter fordi hun er træt af mig eller
noget, siger hun bare "Nej, jeg elsker dig, og jeg tænker hele tiden på dig,
det ved du da godt!".....men jeg har UTROLIG svært ved at vænne mig fra at
have ALT hendes opmærksomhed hele tiden, og at hun holder om mig når vi er
sammen, eller hele tiden holder i hånden, til at hun knap skriver 2 beskeder
på en hel dag.....eller at jeg for det meste skal fange hendes hånd! Jeg har
prøvet at lade hende tage initaitivet ... men det har jeg det svært ved! Nu
har jeg sidet de sidste timer og ventet på en besked...der kommer ikke
noget.....jeg får efterhånden følelsen "Rend mig i røven" ....hader den
følelse når det er over for hende.

Sorry, hvis det her er malplaceret, trænger bare til at komme af med noget,
eller snakke med nogen eller noget......for jeg elsker hende virkelig! Mere
end nogen anden!

Hilsen
Michael

Fra : J.Madsen

Dato : 06-01-02 01:54

Hej Michael.

Der er 3 muligheder.

Den ene er, at hun faktisk er på vej ud af jeres forhold.

Den anden er, at der er noget helt andet der trykker hende - f.eks. sygdom i
familien, en god ven der har gjort noget skidt, eller noget hun har gjort
der er skidt, men som optager alle hendes tanker.

Den tredje kan skyldes dig, og er det tilfældet, vil det kunne resultere i
den første mulighed.

Den første mulighed skal du udelukke i første omgang.

Den anden skal du stille og roligt finde ud af, ved at sætte dig selv i
baggrunden og få hende til at tale om, hvad der rumsterer i hende - helst
ved, at det er hende selv der begynder på at tale - med måske lidt hjælp fra
dig.

Og med den tredje, som jeg har lidt erfaring med vil jeg give dig et par
råd med på vejen.
Den første periode bør være en næsten besættelse, men hos nogle stopper den
efter 2-4-8 mdr. og skal nu erstattes af noget helt andet (kærlighed men på
et andet plan). Hvis nu du fortsætter med at kræve den betingelsesløse
optagethed af kun jeres kærlighed, vil det
give din partner først en følelse af, at hun ikke kan følge dig, derefter
lettere irritation over at have en overfrakke på, og tilsidst vil hun miste
følelserne for dig.

Du har ret til at ønske dig elsket, men hun har også ret til både at elske
dig, men også have tid til andet end lige det, og giver du hende ikke denne
frihed til lige at kunne ånde ind i mellem - uden din indblanding (incl.
mobilopringning) - slår du jeres forhold i stykker.

Mit råd er - hvis det ikke er på grund af nr. 2, så glem hende en uge (uden
at virke kølig eller overlegen). Lad hende være i fred. Når der er gået
nogle dage, vil hun måske ringe til dig, og lad fortsat være med, at møve
dig ind - vær glad for hendes opringning, læg ikke skjul på det, og lyt så
til hvad hun siger - det kan jo være hun siger noget "mellem linierne" som
du kan blive klogere på.

Ringer hun ikke inden for 8 dage, må du få klarlagt jeres stilling - stille
og roligt over et måltid mad eller hvad I nu normalt har lyst til. Men få
snakket det ud, og få for alt i verdenen at vide, hvorfor hun har fået det
sådan. Det er den eneste måde du kan lære på.

Jeg er selv i den modne alder, og selv i denne alder, kan der være en god
vens ægtefælle der spørger, om ikke jeg kan tage hendes mand med til et
eller andet, for han henter hende fra arbejde, kører hende på arbejde, de
handler sammen, går i byen sammen osv. HUN har aldrig bare 2 min. til sig
selv.

Jeg har selv været sådan (min ex. kone!), og idag griner min nuv. kone og
jeg, for når jeg uden at kunne lide at sige det i starten skulle på et
kursus eller noget andet i 2 dage, var glæden hos os begge i starten absolut
ikke til at se, men nu da vi har boet sammen i 25 år, griner vi begge, for
vi glæder os begge til at være os selv. Og ja, jeg tager da også 1-2 gange
om året en tur væk, og min kone gør det samme, bare for at prøve at være os
selv, og når man så kommer hjem, er det bare skønt.

Altså pas på, at give den anden luft uanset hvad DU har behov for, selvom
det kan være svært.

Mvh. JørgenE

Fra : J.Madsen

Dato : 06-01-02 02:36

PS: Har netop læst din mail fra nytår, hvor du fortæller om hvad du har
oplevet med din kæreste.
Hvis jeg var hende og læste, at om det så er smagen af hende beskriver du
det på internet, så var du fyret her og nu og for stedse. DET gør man ikke.

Er du totalt umoden?

Det der er foregået mellem dig og din kæreste, uanset hvordan du føler det,
er noget I to har sammen, og det skal du ikke bekendtgøre i detaljer for
verdenen - i hvertfald kun med hendes accept.

Jeg kan godt læse ud af din mail, at du er stolt over at have gjort det, og
du behøver også lige at fortælle at du kunne længere end du plejer uden dog
at nævne antal timer eller minutter.

Og så nok om det.

Du skal arbejde mere med dig selv, men alderen skal nok hjælpe dig på vej,
men det du søger lige nu er mest anerkendelse, måske mere end den ægte
kærlighed, og din pige er måske blevet træt at "opvarte" dig med denne
opmærksomhed - sålænge du har behov for det, så tror jeg du gør klogt i, at
opleve livet og prøve alt det af man nu engang skal have prøvet af, inden
man falder til ro, og lige præcist på dette tidspunkt mærkeligt nok finder
du den eneste ene, sådan går det i hvert fald meget tit. Først når man er
kommet i harmoni med sig selv opstår det helt rigtige man kan bygge på (med
undtagelser).

Mvh. JørgenE

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 06-01-02 03:25

On Sun, 6 Jan 2002 01:53:47 +0100, "J.Madsen" <elsted@madsen.mail.dk>
wrote:

HI J.Madsen
indledningsvist er det lidt svært at se hvad du skriver om da du bund
kvoter nej top må det være....gjorde det selv igenem flere år...med
stor succes ....om end det virker lidt kaotisk når man vender sig til
det andet så kik lidt på den her
:http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

> [...]
>lettere irritation over at have en overfrakke på, og tilsidst vil hun miste

spørgsmålet er måske også om det ikke bare sker i perioder af et
forhold at den ene part mister lysten ? liderlighed er well dybest
set motiveret af en trang til at formere sig at opnå orgasme og kan
ikke sidestilles med behov for væske føde og tag over hovedet.... men
jeg tror ikke at det ubetinget er ensbetydene med at enden er nær og
alting er forbi fordi man løber tør for liderlighed i en periode
....man kunne well tale om retten til ikke at være liderlig hvis man nu
en gang for alle ikke er det :) det er selvføligt noget lort for ens
partner hvis denne ikke lige har det på samme måde..men som du nævner
man kan tale om sagen og måske finde ud af noget ...men at have sex
med partneren bare for denne skal have taget trygget er et skrå plan
vil jeg mene.... det optimale er sgu alt for sjældent det normale ...

regards
C...
Bo

Fra : Puk

Dato : 06-01-02 19:13

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en
meddelelse

Hej Michael

[SNIP føler opmærksomheden mangler]

> [...]
men.....men nu! Nu er
> ferien forbi, og det virker som om hun skubber mig væk! Og det

Ud fra hvad du skriver her, synes jeg ikke det lyder som om din
kæreste skubber dig væk. Det lyder derimod som om, hun måske er
ved at være ovre den helt vilde forelskelsesfase og er ved at
komme ind i en hverdag med dig som kæreste.

Du føler, at hun tog afstand inden ferien og så igen efter
ferien. Jeg tror snarere det handler om at netop på en ferie kan
forelskelsesfølelsen godt blomstre op igen for så igen at tage
af, når man finder tilbage til hverdagen igen.

Det er meget almindeligt, at man i de fleste forhold oplever
perioder, hvor man mere intenst søger hinanden end andre, og det
skal der efter min mening også være plads til.

> [...]
hånd! Jeg har
> prøvet at lade hende tage initaitivet ... men det har jeg det

Det tror jeg, at du skal øve dig på. Altså at lade hende tage
initiativet. Lysten til at se dig, skrive til dig og ringe til
dig er jo ikke noget du kan fremtvinge i hende. Du vil
garanteret også helst have, at når hun skriver til dig eller er
sammen med dig, så *ved* du, at hun gør det fordi, hun har lyst
til det og ikke fordi, hun godt ved, at du begynder at rykke
hende, blive irriteret osv, hvis hun ikke gør det.

Det er død svært, men du er nødt til at lære det. Jo mere du
presser på og klistrer til hende, desto længere vil der højst
sandsynligt gå, før du får noget af den opmærksomhed, du gerne
vil have. Du risikerer faktisk, at du dræner hende totalt og
hendes følelser for dig mere og mere bliver til irritation.

> [...]
kommer ikke
> noget.....jeg får efterhånden følelsen "Rend mig i røven"

Jamen Michael, hun har jo ikke tvunget dig til at sidde og vente
på en besked fra hende vel? Det er faktisk dig selv der vælger
ikke at foretage dig noget som helst andet end at vente på at
høre fra hende.

Hvad foretog du dig som regel før i to var kærester? Hvor lang
tid siden er det, at du har foretaget dig nogle af de ting? Det
kan godt være, at de ting du plejede at lave ikke virker så
tillokkende lige nu og her, men det er jo netop fordi du
fokuserer ene og alene på hende. Giv dig selv et velmendende los
i røven og smut så ud og se dine venner, spil fodbold, gå i
biffen eller hvad du nu ellers godt har kunnet lide.

Lidt efter lidt vil du sikkert finde ud af, at du faktisk har
savnet nogle af de ting, du plejede at lave før i tiden. Dine
tanker vil ikke konstant være hos hende og det har to store
fordele. For det første, så går du ikke og spekulerer dig blå i
hovedet men oplever noget sjovt helt selvstændigt fra hende. For
det andet så fristes du heller ikke hele tiden til at skrive
eller ringe til hende og dermed måske blot irritere hende. Ud
over disse to primære fordele, så vil det at i begge to foretager
jer nogle ting adskilt fra hinanden sikkert også resultere i, at
i har lidt mere at snakke om, når i så ser hinanden eller snakker
i telefonen.

I starten af et forhold er det som oftest nok at sidde og holde i
hinanden i hånden, kigge dybt i hinandens øjne og konstant sige
"hvor er du dog dejlig". Men som med alt andet der gentages tit
og ofte i en lang periode, så bliver det lidt kedeligt i længden.
Et menneske har ganske enkelt brug for mere. Hun er bare nået
dertil, hvor hun har brug for mere, før dig. Og så er der ikke
så meget andet at gøre end at forsøge at følge med, for hvis du
prøver at holde hende fast i jeres forelskelsesfase, så vil det
for det første være noget hun gør for din skyld og altså ikke
fordi hun selv er helt vild efter det, og for det andet vil du
sikkert ende med at miste hende.

> [...]
af med noget,
> eller snakke med nogen eller noget......for jeg elsker hende

Så giv hende noget plads til at få lov til at være den pige, som
du forelskede dig i. Den pige som også har andre interesser end
lige dig. Stol på at hun elsker dig, når hun siger, hun gør det.
Brug lidt tid på at være den gut, som hun forelskede sig i. Den
gut som også var sammen med sine venner, havde interesser han gik
op i osv osv.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Henrik Andersen

Dato : 17-01-02 00:04

Hun har simpelthen lavet noget lort som hun ikke har fået fortalt, ganske
simpelt.... En 'Klassiker'

Mvh Henrik Andersen

Fra : Henning

Dato : 17-01-02 16:47

Knuttenborg dyrepark

"Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hun har simpelthen lavet noget lort som hun ikke har fået fortalt, ganske
> [...]

Hej Henrik med flere

Vil i ikke lige tænke over jeres klippe og citat
teknik?

Klip det fra du ikke umidelbart svarer på og
svar under det du citerer.
Det gør det uendeligt nemmere for alle at
følge med i debatterne.

Håber dette eksembel fortæller lidt om
det hensigtsmæssige i en god citat og svar teknik

MVH
Henning
Evt fortsat debat om ovenstående flyttes over
i news:dk.admin.netikette (fut)

Fra : NielsPT

Dato : 14-12-02 20:01

Hej Michael...

Får vi ikke en opdatering på jeres forhold? Brugte du nogle af de råd
som blev givet, og virkede de? HVad gjorde du?
Jeg er meget intereseret, da sidder i nøjagtig den samme situation som
dig... HILFE!!

Mvh N

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael

Dato : 15-12-02 23:29

Niels Skrev....
> [...]
> som blev givet, og virkede de? HVad gjorde du?
> Jeg er meget intereseret, da sidder i nøjagtig den samme situation som

Hej du!

Hvem Michael er det lige du snakker om? Jeg hedder blandt andet Michael :)
Hvad handlede det helt nøjagtigt om?

Hilsen
Michael