Nokia 3210 problemer med opkald?
Fra : David

Dato : 05-01-02 18:29

Hejsa

Er der nogen der kan knække denne nød?

Jeg har en nokia 3210 med et debitel kort. Jeg har nu fået Telmore.
Telefonen skulle være låst op, men når jeg sætter Telmore kortet i kan jeg
kun sende og modtage SMSer, ikke ringe eller modtage opkald. Vedkommende der
ringer til mig får blot en optaget tone. Hvis jeg tager selvsamme Telmore
kort og sætter det i en anden telefon (Siemens c25) virker alt som det
skal... Mit debitel kort virker fint i Nokia telefonen...

mvh

David

Fra : ArneJohannsen

Dato : 06-01-02 12:44

Hej David.

Er sim-kortet fra Debitel knyttet til Sonofons eller TDC´s net?

Mvh.

Arne

http://www.kandu.dk/

Fra : David

Dato : 07-01-02 07:48

> Er sim-kortet fra Debitel knyttet til Sonofons eller TDC´s net?
Sonofons. Men jeg kan ikke helt forstå hvis en sim lock tillader smser men
ikke opkald...

mvh

David

Fra : ArneJohannsen

Dato : 07-01-02 17:47

Hej igen David.

Jeg går ud fra, at telefonen er låst op, hvilket du jo skriver i dit
første indlæg.

Men symptomerne sammenholdt med oplysningen, at telefonen virker på
Sonofons net, men ikke på TDC´s, tyder på, at telefonen er black-listet.
En sådan udmelding skal man selvfølgelig være forsigtig med, da den
samme fejlbeskrivelse kan være forårsaget af flere forskellige faktorer.

Jeg vil råde dig til at ringe til Telmore, som hos netudbyderen kan
undersøge om din telefon er blacklistet. At telefonen er blacklistet er
jo ikke ensbetydende med, at du har købt hælervare. Du, eller den
tidligere ejer, kan jo have meldt telefonen som bortkommet, hvorefter
registreringen hos EIR ikke er blevet slettet, da den dukkede op igen.
Orienterer du os om resultatet?

Mvh.

Arne

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 07-01-02 18:01

> [...]
> En sådan udmelding skal man selvfølgelig være forsigtig med, da den
> samme fejlbeskrivelse kan være forårsaget af flere forskellige faktorer.

Åååårh - lad nu være! Spørg ham nu om han har stjålet skidtet.

Nej, hvis telefonen er black-listet vil den overhovedet ikke få adgang til
nettet. Man vil få en melding a'la "Adgang nægtet" som hvis man med et
Sonofon kort vælger TDC's net.

Den er heller ikke SIM-låst, da telefonen så helt vil nægte at starte på
SIM-kortet.

Forklaringen må være en helt tredie.

*Fischer

Fra : ArneJohannsen

Dato : 07-01-02 21:42

"Fischer" skrev d. 07-01-02 18:01 dette indlæg :

> [...]
> Sonofon kort vælger TDC's net.
>
> Den er heller ikke SIM-låst, da telefonen så helt vil nægte at starte

Hej Fischer.

Det er som sagt telefonen, ikke sim-kortet, der er black-listet. Derfor
får du ikke af den af dig nævnte melding. (Hvis der ikke er adgang,
hvordan konstateres så, at telefonen er black-listet?)
Symptomerne passer på en black-listet telefon, men det er som sagt ikke
den eneste mulighed, men det er den eneste mulighed, der kan forklare
fejlbeskrivelsen udfra en faktor. Derfor bør den efterprøves først.

Mvh.

Arne

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 08-01-02 06:57

Hej Arne

> Det er som sagt telefonen, ikke sim-kortet, der er black-listet. Derfor
> får du ikke af den af dig nævnte melding. (Hvis der ikke er adgang,
> hvordan konstateres så, at telefonen er black-listet?)

Når du tænder en mobiltelefon sendes oplysninger om både SIM-kort og
IMEI-nummer til udbyderen, så du kan da sagtens nægte en telefon adgang til
nettet på baggrund af IMEI-nummeret.

> Symptomerne passer på en black-listet telefon

Ikke som jeg husker det.

Jeg ved at andre her i gruppen har problemer med at få deres telefoner
fjernet fra den sorte liste efter at have fået dem tilbage efter tyveri.
Hvordan opførte de sig?

*Fischer

Fra : David

Dato : 08-01-02 18:57

Jeg har idag talt med Telmore... Tlf som er købt af en kammerat var ikke
stjålet, men Telmore mente den var defekt Jeg synes bare det er mystisk
at den så virker med Sonofon kortet...

mvh

David

Fra : ArneJohannsen

Dato : 08-01-02 22:05

Hej igen David.

Ja, det lyder mystisk. Sig mig, blev ovenstående afklaret i løbet af en
telefonsamtale?

Mvh.

Arne

http://www.kandu.dk/