Telmore priser?
Fra : Boris Mathiasen

Dato : 05-01-02 17:14

Er der nogel der ved om Telmore.dk har planer om at sænke min og sms
priserne? Eller skulle man til og vælge cbb.dk
Det skal også siges at jeg har været Telmore.dk kunde siden deres
start...!

/bm

--
--> www.gsmunlock.dk <--
Den største danske unlockside...

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 05-01-02 18:27

On 05 Jan 2002 16:14:28 GMT, Boris Mathiasen <admin@gsmunlockNO.dk>
wrote:

>Er der nogel der ved om Telmore.dk har planer om at sænke min og sms
>priserne? Eller skulle man til og vælge cbb.dk
>Det skal også siges at jeg har været Telmore.dk kunde siden deres
>start...!

Jeg tror først og fremmest fokus vil være på at tilbyde nye og
forbedret tjenester, f.eks. ny avanceret telefonsvarer hvor man bl.a.
kan aflytte/administrere sine beskeder fra computeren (Og dermed spare
nogle penge). Der kommer en langt række andre produkt forbedringer,
men vi følger naturligvis tæt med i hvad vores konkurrenter foretager
sig, og er klar til at reagere hvis det skulle vise sig nødvendigt.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : Mr_Allen

Dato : 05-01-02 18:44

Ej, er nød til at sige det igen...
Det er for sejt at en direktør er med. Dette er den bedste man kan få.
Frank, jeg tror sku snart jeg melder mig som kunde. Ja, den dag der IKKE er
problemer med TDC mere, så kommer jeg.
--
Regards

mr_allen
http://www.decan.org
ICQ# 8727683
Remove capital letters in email.

Fra : John K

Dato : 05-01-02 21:05

> Det er for sejt at en direktør er med. Dette er den bedste man kan få.
> Frank, jeg tror sku snart jeg melder mig som kunde. Ja, den dag der IKKE
er

Det er en af de bedre ting ved Telmore - helt klart...

Mvh

John K

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 05-01-02 20:30

fr@telmore.dk (Telmore - Frank Rasmussen) skrev i

> [...]
> men vi følger naturligvis tæt med i hvad vores konkurrenter foretager
> sig, og er klar til at reagere hvis det skulle vise sig nødvendigt.

Hvad med en funktion der gør at man kan aflæse sin saldo fra
telefonen...!?

/bm

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-01-02 00:49

Hej

Boris Mathiasen <admin@gsmunlockNO.dk> wrote:

>Hvad med en funktion der gør at man kan aflæse sin saldo fra
>telefonen...!?

Ja - og når vi nu har ønskesedlen fremme, så var der også engang tale om
en mulighed for at lægge flere konti samme til een, forstået på den måde
at hvis en familie har f.eks. en 3 - 4 abb. så kunne de alle
checkes/betales m.v. fra een konto. Hvon' går det med dét ?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 06-01-02 16:34

On Sun, 06 Jan 2002 00:48:59 +0100, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

> [...]
>at hvis en familie har f.eks. en 3 - 4 abb. så kunne de alle
>checkes/betales m.v. fra een konto. Hvon' går det med dét ?

Forudsætningen for det var vores nye billing system. Det er nu kommet
i drift, fortsat med nogle børnesygdomme. Men funktionaliteten er
implementeret på billingdelen, vi mangler web-delen.

Mvh

Frank Rasmussen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-01-02 14:17

> Hvad med en funktion der gør at man kan aflæse sin saldo fra
> telefonen...!?

Ja, hørt.
Det ville virkelig være lækkert med en form for sms-advarsel, når ens konto
kom under et vist beløb (fastsat af en selv på hjemmesiden). Så skulle det
være sådan, at man kunne reply'e sms'en, hvorefter der automatisk ville
blive overført et beløb fra ens bankkonto til Telmore-kontoen.
Se, dét ville være lækkert...... Så skulle man ikke selv holde øje med sin
saldo i tide og utide, og man var sikret, selvom man skulle være langt fra
en computer med internetforbindelse.

Claus Rolsted

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 14:57

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> Det ville virkelig være lækkert med en form for sms-advarsel, når ens
konto
> kom under et vist beløb (fastsat af en selv på hjemmesiden). Så skulle det

der er jo allerede advarsel ved 50 og 0 kr

> være sådan, at man kunne reply'e sms'en, hvorefter der automatisk ville
> blive overført et beløb fra ens bankkonto til Telmore-kontoen.

du ka da bare tilmelde PBS, eller er det ikke færdigt endnu ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-01-02 16:54

> der er jo allerede advarsel ved 50 og 0 kr

Ok, det var jeg ikke klar over. Jeg er ikke endelig nummeroverført endnu, så
det har jeg ikke prøvet.

> du ka da bare tilmelde PBS, eller er det ikke færdigt endnu ?

Joeh, det kunne jeg vel... Men hvis det andet system kunne komme til at
fungere, så overføres der ikke penge til Telmorekontoen før saldoen er nået
ned på et bestemt ønsket beløb. PBS-løsningen er noget mere upræcis (enten
overfører man løbende for meget eller måske for lidt).
Var der ikke noget om at ClubBlahBlah eller et andet selskab kørte med
nogenlunde dette princip? Eller er det bare en idé, som har været op at
vende et sted?

Claus Rolsted

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 18:01

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> ned på et bestemt ønsket beløb. PBS-løsningen er noget mere upræcis (enten
> overfører man løbende for meget eller måske for lidt).

jeg mener nok at det skulle være muligt at den bare trækker på PBS når der
er brug for det!
- det kan være Frank kan uddybe ?

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 06-01-02 18:56

On Sun, 6 Jan 2002 18:00:46 +0100, "Mickey" <003@susie.dk> wrote:

>jeg mener nok at det skulle være muligt at den bare trækker på PBS når der
>er brug for det!
> - det kan være Frank kan uddybe ?

Ja, den mulighed kommer også. Men de fleste vil nok vælge at sætte et
max. på, hvad max pr. mdr så er, er op til kunden

Mvh

Frank

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-01-02 21:18

[Mickey skrev:]
> [...]

[Frank svarede:]
> Ja, den mulighed kommer også. (..)

[Og jeg siger så hertil:]
Jamen så er det jo bare perfekt. Så er jeg tilfreds.

Claus Rolsted

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-01-02 07:20

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i en meddelelse

> jeg mener nok at det skulle være muligt at den bare trækker på PBS når der
> er brug for det!
> - det kan være Frank kan uddybe ?

Den bedste løsning ville vel være at man, når man eksempelvis er nede på en
saldo på kr. 10,- får sendt en SMS, hvor man bliver spurgt om man vil lade
sin telmorekonto med eksempelvis 100 kr (en beløbstørrelse den enkelte selv
på forhånd kunne fastlægge inde på Telmores hjemmeside), der så bliver
trukket på ens bankkonto, hvis man besvarer e-mailen med et "JA", evt.
sammen med en kode.

Claus

Fra : Claus Rolsted

Dato : 07-01-02 19:53

> [...]
> på forhånd kunne fastlægge inde på Telmores hjemmeside), der så bliver
> trukket på ens bankkonto, hvis man besvarer e-mailen med et "JA", evt.

Jep, det var også noget i den retning, jeg tænkte på oprindeligt
Men jeg er tilfreds, bare der er mulighed for at indstille, så den
automatisk trækker, når man når ned på et bestemt beløb. Og den mulighed
sagde Frank god for i news:3c388fa5.5395358@news.worldonline.dk .

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-01-02 15:13

> [...]
> med sin saldo i tide og utide, og man var sikret, selvom man skulle
> være langt fra en computer med internetforbindelse.

Dette ønske er jeg imod, i så fald det blev lavet, skulle der være en
mulighed for at slå det fra.
Tænkt dig, at du får stjålet telefonen og tyven kan så bare replye
sms'en og få sat penge ind... Man kunne vel også gør således, at der
skulle sendes et password med i sms'en...

Mvh.
Mikael

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 06-01-02 16:36

On Sun, 6 Jan 2002 15:13:08 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> [...]
>sms'en og få sat penge ind... Man kunne vel også gør således, at der
>skulle sendes et password med i sms'en...

Vi må ikke opbevare kort/konti data, og ønsker det heller ikke. Vi
laver dog i forbindelse med flere konti, muligheden for at vi
automatisk kan hæve op til et bestemt beløb hver måned via. PBS, og så
koncentere os om at vise forbrug m.m. i nogle standard rapporter der
fremsendes pr. email.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-01-02 17:06

> Vi må ikke opbevare kort/konti data, og ønsker det heller ikke. (..)

Ok, men bliver idéen (at sætte en tidligere fastsat transaktion igang ved
afsendelse af en sms) ikke brugt af ClubBlahBlah eller andre? Jeg mener at
have hørt om det et eller andet sted. Måske det bare har været en idé, som
har været oppe at vende på et tidspunkt(?)
Ikke desto mindre kunne det være super-praktisk.

Claus Rolsted

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-01-02 17:00

> Dette ønske er jeg imod, i så fald det blev lavet, skulle der være en
> mulighed for at slå det fra.
> Tænkt dig, at du får stjålet telefonen og tyven kan så bare replye
> sms'en og få sat penge ind... (..)

Ok, jeg kan godt se dit synspunkt. Men så hurtigt går det vel _heller_ ikke,
før pengene er overført, vel? Går der ikke et par dage, eller hvordan
foregår det? (Jeg er ikke endelig nummeroverført endnu, så jeg har ikke selv
prøvet at indbetale).
Hvis der går et par dage, så har du selvfølgelig nået at spærre telefonen og
abonnementet. (Plus du evt. har mulighed for at stoppe betalingen i banken).

> (..) Man kunne vel også gør således, at der
> skulle sendes et password med i sms'en...

Hmm, ja en mulighed.

Claus Rolsted

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 18:02

> [...]

> før pengene er overført, vel? Går der ikke et par dage, eller hvordan
> foregår det? (Jeg er ikke endelig nummeroverført endnu, så jeg har ikke

normalt sker det i løbet af ganske kort tid - et par minutter før PBS har
den, banken bogfører det først næste dag dog

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-01-02 21:22

> normalt sker det i løbet af ganske kort tid - et par minutter før PBS har
> den, banken bogfører det først næste dag dog

Til den tid har man jo så også nået at melde telefonen stjålet og har
spærret den.

Claus Rolsted

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 06-01-02 16:35

On Sun, 6 Jan 2002 14:17:04 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:

> [...]
>saldo i tide og utide, og man var sikret, selvom man skulle være langt fra

Vores egen SMS-Gateway er på plads i denne måned, og det er
fundamentet for at vi kan tilbyde denne service. Kunden vil
naturligvis forvente et svar med det samme, og derfor kan vi ikke
bruge en standard gateway.

Mvh

Frank Rasmussen

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 18:03

> Vores egen SMS-Gateway er på plads i denne måned, og det er

betyder det så at man kan slå den der SMS-rapport fra ? - og at
telefonsvarer ikonet kommer til at virke ? ;)

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 06-01-02 18:51

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i news:a19vvd$9fk$1@egon.worldonline.dk:

> betyder det så at man kan slå den der SMS-rapport fra ? - og at
> telefonsvarer ikonet kommer til at virke ? ;)

Ja, det kunne sku være godt...!

/bm

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 06-01-02 18:57

On Sun, 6 Jan 2002 18:02:49 +0100, "Mickey" <003@susie.dk> wrote:

>"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

>betyder det så at man kan slå den der SMS-rapport fra ? - og at
>telefonsvarer ikonet kommer til at virke ? ;)

Nej, vores kunder vil fortsat, indtil videre, bruge TDC SMSC. Men vi
knokler på at få vores egen SMSC op at køre, Tidshorisont. Desværre
ukendt

Mvh

Frank

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 20:42

> Nej, vores kunder vil fortsat, indtil videre, bruge TDC SMSC. Men vi
> knokler på at få vores egen SMSC op at køre, Tidshorisont. Desværre
> ukendt

Nå ja, godt jeg kan kende forskel på gateway og central ;)
Men anyway, vi (tror jeg godt jeg kan sige) glæder os meget til i får den op
at køre, i hvert fald hvis de to nævnte ting vil blive ændret i forhold til
TDC's

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-01-02 19:30

"Boris Mathiasen" <admin@gsmunlockNO.dk> wrote in message
> Er der nogel der ved om Telmore.dk har planer om at sænke min og sms
> priserne? Eller skulle man til og vælge cbb.dk
> Det skal også siges at jeg har været Telmore.dk kunde siden deres
> start...!

Vil ikke ligefrem anbefale CBB deres kundeserice er at best under al kritik
og normalt slet ikke til stede. Men hvis du kun går efter minutpriser så
ja...

Fra : **TRADS**

Dato : 05-01-02 19:37

Skulle CBB være bedre end Telmore--- det tvivler jeg nu på.
Der er 10øre´s minut forskeld.--- ja --- Men på vilken bekostning !!

Ved CBB SKAL du fylde på for mere end 199kr for at opnå en minut pris på
1,10kr/min ellers er det 2,25kr/min

Se her:

Du kan tanke op for 199,- kr. eller for ethvert beløb herover, dog max.
999 kr. Prisen pr. tale-, data- eller faxminut er i så fald 1,10 kr.
Du kan vælge kun at tanke op for kr. 99 - men i så fald må du betale en
smule mere i minutpris, nemlig 2,25 kr.

Ved Telmore bestemmer DU SELV beløbet eks.50kr

Sååååå vilkårene er nu da bedre ved Telmore.
(syntes jeg )

"

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-01-02 07:52

"**TRADS**" <trads@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan tanke op for 199,- kr. eller for ethvert beløb herover, dog max.
> 999 kr. Prisen pr. tale-, data- eller faxminut er i så fald 1,10 kr.

Hvad er minutpriserne for data- og faxtrafik hos Telmore ? - Kan man anvende
HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) hos Telmore, og hvad koster det
ekstra i abonnementsafgift og evt. forhøjet minutafgift ?

Claus

Fra : N/A

Dato : 06-01-02 13:01

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 06-01-02 13:01

Ja men deres dækning er og bliver altså ikke den samme som TDC, hvilket jeg
overhovedet ikke forstår....???

Denner

Fra : Nick Christensen

Dato : 06-01-02 13:24

> Ja men deres dækning er og bliver altså ikke den
> samme som TDC, hvilket jeg overhovedet ikke forstår....???

Nej, jeg syntes også den er klart bedre.