Geforce2MX400 + WIN 98 DK / UK
Fra : Preben Jakobsen

Dato : 24-12-01 00:00

Hej NG
Nu har jeg fået ny PC og regnede med at drengenes spil skulle kunne køre
uden problemer, men!
Interstate 82, og Dungeon keeper låser pludselig midt i spillet nogen gange

Det eneste jeg kan se der ikke passer under "krav" er, at jeg har DK WIN98
og der kræves UK. Er det generelt et problem? Desuden er mit grafikkort ikke
nævnt men det er vel fordi det er for nyt?
Hvad skal man generelt installere for at få mindst problemer med spil?
DirectX ver?? , andet??

MVH
Preben Jakobsen
Kolding

Fra : flemsus

Dato : 24-12-01 02:40

Det er ligemeget om det er UK eller DK. Hvad driver version bruger
du(Nvidia), hvis det er 23.11 prøv at gå en tilbage. Hvis bundkortet er med
Via chipset skal du huske at indstallere Via 4 i 1 driver f.eks version
4.36. Directx hedder nu 8.1, jeg tror du kan finde det meste her.
http://tweak.dk/
Glædelig jul og held og lykke.
Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : Bigfoot

Dato : 25-12-01 10:08

"flemsus" <flemsus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| Via chipset skal du huske at indstallere Via 4 i 1 driver f.eks version
| 4.36. Directx hedder nu 8.1, jeg tror du kan finde det meste her.

Enig med Flemming.
De helt nye drivere duer ikke til ældre spil.
Jeg spiller stadig med ver. 6.50.
Og nyere spil som feks Civ3 og Empire Earth
kører fint.
Det eneste jeg har prøvet, som har givet problemer
er Stronghold.

I øvrigt kan man åbentbart komme uden om problemet
med, at forskellige spil kræver forskellige versioner af Nvidia drivere
ved at lægge den relevante version af *nvoglnt.dll* ind i spillets mappe.
Klippet fra alt.games.civ3.
Men jeg går ud fra at det virker med alle andre spil også:

Klip start --------
I found this workaround at civfanatics.com that works (at least for
me so far). Get a copy of the 12.41 drivers. Open the EXE driver
archive with Winzip, and extract nvoglnt.dll (I guess a non-nt/win2k
version would be just nvogl.dll). Put that file only in the main
directory as where you installed CIV3 (the same directory as the
Civilization3.exe file). This works because windows always has a
program try to load a DLL from it's local path first before using the
one in the windows path.

Timothy R. Winters

Klip slut ------------

Vh Bigfoot