RTC Wolfenstein - snyd, igen igen...
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 21-12-01 23:22

Jeg har læst en del tråde her i gruppe omkring snydekoder i Return to Castle
Wolfenstein - men jeg kan /stadig/ ikke få det til at virke.

Jeg har gjort følgende:

1) Rettet shortcut til
"D:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1
(Ja, der er to spaces mellem " og +)

2) I spillet hiver jeg konsollen frem med '½' og taster: /sv_cheats 1

Dog får jeg stadig meddelelsen om at cheats ikke er enabled på serveren - og
det er selvsagt single player versionen jeg kører.

Hvad gør jeg galt?

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Bjarne B. Henriksen

Dato : 22-12-01 00:59

*<|

Du skal (i konsollen) skrive f.eks god eller give all. Det er de
tilbagevendende quake koder. Jeg har lavet en pil længere nede i venstre
side.

Mvh., Bjarne.

Return to Castle Wolfenstein (Cheat)

Cheat Codes (client)
The following codes will work on the single player retail version of
the game, and only on a saved game. They do not work in the demo or
multi-player games. Edit your Windows 9x/ME Desktop Shortcut for the game
and change the "Target" field to:
"C:\Program Files\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set
sv_cheats 1

If using Windows XP, right click on the single play shortcut. On the
"Command Line", make sure the command line is in quotes and add +set
sv_cheats after two spaces, so it resembles:

"drive:\path\folder\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1

Notice that there are two spaces between the last " and the + in the
Windows XP shortcut.

Edit the path as necessary if you installed the game to another
location. Start the game. While playing a game, press ~ to display the
console window. Enter one of the following codes to activate the
corresponding cheat function:

RESULT CHEAT CODE
---> God mode /god
Disable enemy AI /notarget
No clipping mode /noclip
All weapons and ammunition /give all
Armor /give armor
Full ammunition for current weapons /give ammo
Health /give health
Stamina /give stamina
Spawn indicated item /give [item name]
Never get tired /nofatigue
Display current map name /mapname
List maps /dir maps
Advance to indicated map /spdevmap or /devmap [map name]
Show all commands /cmdlist
Reconnect to last server /reconnect
Suicide /kill
Exit game /quit
Show current server settings /serverinfo
Toggle between windowed and full
screen; Restart game when changed /toggle r_fullscreen
Toggle compass display /toggle cg_drawcompass
Toggle HUD display /toggle cg_draw2d
Toggle old Wolfenstein HUD /cg_uselessnostalgia [0 or 1]
Toggle frame rate display /toggle cg_drawfps
Toggle gibs /toggle cg_gibs
Toggle team overlays /toggle cg_drawteamoverlay
Change field of view /cg_FOV [number]
Show time left /toggle cg_drawtimer

Cheat Codes (server)
While playing a game, press ~ to display the console window. Enter one
of the following codes to activate the corresponding cheat function: RESULT
CHEAT CODE
Reset map /map restart
Kick player from the server /kick [player name]
Toggle friendly fire /g_friendlyFire [0 or 1]
Force even teams /g_forcebalance
Set maximum players that can connect /sv_maxclients [number]
Set time limit /timelimit [number]
Set warm up time in seconds /g_warmup [number]
Set gravity; lower is less gravity /g_gravity [number]#
Set movement; lower is slower /g_speed [number]#

Change name
While playing a game, press ~ to display the console window. Enter
"/name [value]" to change the player's name and color. To change colors,
include one of the following entries.

^1: Red
^2: Green
^3: Yellow
^4: Blue
^5: Light Blue
^6: Pink
^7: White
^8: Black
^9: Red
For example, to change your name to "AmericaTheBeautiful" in red,
white, and blue, enter "/name ^1America^7The^4Beautiful".

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-12-01 01:29

Bjarne B. Henriksen skrev: (messageID:

> *<|
>
> Du skal (i konsollen) skrive f.eks god eller give all. Det er de
> tilbagevendende quake koder. Jeg har lavet en pil længere nede i
> venstre side.

OK, det vidste jeg godt - spørgsmålet handlede mere om at få disse koder til
at virke.

Jeg løste det ved at oprette filen 'user.cfg' i 'Main' biblioteket. Filen
indeholder kun een linie:
set sv_cheats 1

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 22-12-01 09:24

In article <Xns917FEDD9AD2Cusenetdamkjaernet@194.19.194.6>,
usenet@damkjaer.net says...

Hello...
> OK, det vidste jeg godt - spørgsmålet handlede mere om at få disse koder til
> at virke.

Testede lige og det virker fint her, men når jeg hiver consolen frem
starter den default med et lighedstegn (=)først og det skal slettes.
Hvis det ikke virker når jeg skriver f.eks. /god smider jeg lige
kommandoen +set sv_cheats 1 ind og derefter virker det med det samme.
Jeg læste desuden at der var flere der ikke kunne få det til at virke med
mindre man havde et saved-game. Om det passer ved jeg ikke.....

Håber det hjalp lidt (selvom det er snyd...))
God jul
//Jesper Lau

Fra : SharkanDK

Dato : 22-12-01 21:02

> 1) Rettet shortcut til
> "D:\Return to Castle Wolfenstein\WolfSP.exe" +set sv_cheats 1
> (Ja, der er to spaces mellem " og +)

Jeg har nu altså kun 1 mellemrum og det virker fint.

> 2) I spillet hiver jeg konsollen frem med '½' og taster: /sv_cheats 1

Nej du skal ikke skrive det igen. Det er udført med shortcut'en. Du skal
trykke enter og derefter skrive koden, f.eks. /god

Fra : SharkanDK

Dato : 22-12-01 21:03

> Nej du skal ikke skrive det igen. Det er udført med shortcut'en. Du skal
> trykke enter og derefter skrive koden, f.eks. /god

selvfølgelig stadig hive konsollen frem med ½, men derefter enter for at få
en tom linie.

Fra : chipmand

Dato : 01-02-02 16:34

On Sat, 22 Dec 2001 21:02:31 +0100, "SharkanDK"
<sharkandk@hotmail.com> wrote:

> [...]
det ovennævnte har jeg også forsøgt. I singelplayer versionen. Også
med 2 mellemrum da jeg bruger xp. Men jeg får denne meddelse hver gang
jeg f.eks skriver /god: cheats are not enabled on this server. Det
undre jeg mig lidt over. Der må da være en måde man kan få de cheats
til at virke.

Fra : Madsen

Dato : 01-02-02 17:56

On Fri, 01 Feb 2002 16:33:53 +0100, chipmand <chipmand@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>jeg f.eks skriver /god: cheats are not enabled on this server. Det
>undre jeg mig lidt over. Der må da være en måde man kan få de cheats

Du kan ikke bruge cheats på et nyt spil. Det skal være på
et tidligere gemt spil. Ellers får du beskeden "heats are not
enabled on this server"

Mvh Madsen

Fra : chipmand

Dato : 01-02-02 21:39

On Fri, 01 Feb 2002 17:55:39 +0100, Madsen <madsen@dontmailme.dk>
wrote:

>Du kan ikke bruge cheats på et nyt spil. Det skal være på
>et tidligere gemt spil. Ellers får du beskeden "heats are not
>enabled on this server"
>
>Mvh Madsen

Takker mange gange nu virker det så nu kan de komme an )

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-12-01 21:25

SharkanDK skrev: (messageID: <news:3c24e678$0$5451
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Jeg har nu altså kun 1 mellemrum og det virker fint.

Ja, men det kræver tilsyneladende 2 mellemrum, hvis man kører WindowsXP.

> Nej du skal ikke skrive det igen. Det er udført med shortcut'en. Du skal
> trykke enter og derefter skrive koden, f.eks. /god

Jep, så langt er jeg nået nu...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : KeNzO

Dato : 31-12-01 01:41

Jeg var inde i www.megagames.com og finde snyde koder til spillet og der
stod der at man først skal skrive code også enter derefter f.eks /god og
enter igen