link-menu
Fra : Ostekongen

Dato : 05-01-02 17:01

Nogen der kan hjælpe mig?

Har opdelt min side i frames, og vil gerne have en linkmenu i venstre side.
Nu har jeg bare linksne liggende, men det er jo ikke så pænt og
overskueligt. Ønsker det nogenlunde sådan her:

-link1
-link2
-link3
-underlink (når der klikkes på link3)
-link4

Man skal hele tiden kunne se, hvor man befinder sig.
Er her en der har et forslag til hvordan jeg gør....??

Tak,

Ostekongen

(ostekongens.dyndns.dk)

Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 17:29

Hej Ostekonge

Den nemmeste løsning er nok at du på forhånd laver alle de forskellige
menuer i forskellige HTMLfiler.

menu0.html:
-link 1
-link 2
-link 3
-link 4

menu1.html:
-link 1
-underlink 1.1
-underlink 1.2
-link 2
-link 3
-link 4

menu2.html
-link 1
-link 2
-underlink 2.1
-underlink 2.2
-underlink 2.3
-link 3
-link 4

OSV...

Du kan også benytte en kombination af CSS og JavaScript.
På den måde kan du nøjes med menu0.html - men det er til gengæld en hel del
sværere at lave.
Har du erfaring med CSS og JavaScript?

> Man skal hele tiden kunne se, hvor man befinder sig.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener..
Du kan blot definere forskellige farver på link, alink og vlink.

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Ostekongen

Dato : 05-01-02 18:26

Nej, jeg har ingen erfaring med css. Meget lidt javaScript....

Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 18:45

Så må du hellere nøjes med at benytte den lette løsning som jeg har
forklaret.

Fra : Ostekongen

Dato : 05-01-02 19:56

Hej. HAr prøvet at lave en simpel model, som du sagde.
Noget ligende dette:

menu0.html: menu4.html
-link 1 -link 1
-link 2 -link2
-link 3 -link3
-link 4 -link4
-underlink4.0
-underlink4.1
-underlink4.2

Men når menu4.html er aktiv, og jeg klikker på et af link'ene, skifter den
rigtig nok side i min main.html, men men jeg ville jo gerne lukke link 4,
altså skifte tilbage til menu0.html. Ved ikke hvordan det gøres. Har
allerede en taget=main

Forstår du spørgsmålet? Ellers kig på ostekongens.dyndns.dk

-Ostekongen

Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 20:13

Hej Ostekonge.

Denne side forklarer præcis hvordan du skal gøre:
http://www.pageresource.com/html/frame4.htm